heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τη διερεύνηση της συγκριτικής αποδοτικότητας τεσσάρων διαφορετικών τύπων αντιρρυπαντικών επιστρωμάτων, αναφορικά με τη δραστικότητα τους έναντι του φαινομένου της βιορύπανσης, την μηχανική φθορά τους με την πάροδο του χρόνου και την απαιτούμενη επένδυση που αντανακλάται σε κόστος δεξαμενισμού για την εφαρμογή και συντήρηση τους.
Η διπλωματική εργασία διακρίνεται σε δύο μέρη που περιλαμβάνουν συνολικά πέντε κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο, πραγματοποιείται θεωρητική προσέγγιση του φαινομένου της βιορύπανσης, των μηχανισμών ανάπτυξης της και των παραγόντων που καθορίζουν τον ρυθμό εξέλιξης του φαινομένου.
Στο δεύτερο κεφάλαιο, αναλύεται θεωρητικά η επίδραση της επιφανειακής τραχύτητας της γάστρας στην αντίσταση τριβής ενός πλοίου και αντίστοιχα στις απαιτήσεις ισχύος πρόωσης του. Συγκεκριμένα, παρατίθενται ορισμένες βασικές υδροδυναμικές αρχές, σχετικές με τα τυρβώδη οριακά στρώματα, τον τρόπο που επιδρά η ανάπτυξη επιφανειακής τραχύτητας στη δομή τους και συνεπακόλουθα στην αντίσταση τριβής και τέλος συσχετίζεται η επίδραση των διαφορετικών βαθμών βιορύπανσης στις απαιτήσεις ισχύος πρόωσης ενός πλοίου.
Στο τρίτο κεφάλαιο, παρουσιάζεται η ιστορική εξέλιξη των μεθόδων προστασίας από το φαινόμενο της βιορύπανσης και εν συνεχεία αναλύονται οι αρχές λειτουργίας, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των τεσσάρων διαφορετικών τύπων σύγχρονων αντιρρυπαντικών επιστρωμάτων που απασχολούν το υπολογιστικό τμήμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας.
Στο τέταρτο κεφάλαιο, συσχετίζονται οι περιορισμοί που επιβάλλουν οι διάφοροι κανονισμοί στον ορισμό της συχνότητας δεξαμενισμού ενός πλοίου, με την ανάγκη περιοδικής επανατοποθέτησης των αντιρρυπαντικών επιστρωμάτων. Επιπροσθέτως, περιγράφονται οι βασικές διαδικασίες που ακολουθούνται για την εφαρμογή και συντήρηση των αντιρρυπαντικών επιστρωμάτων κατά τον δεξαμενισμό του πλοίου.
Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο εκπονείται το υπολογιστικό τμήμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας, παρουσιάζοντας αναλυτικά τη μεθοδολογία που αναπτύχθηκε προκειμένου να προσδιοριστεί η συγκριτική αποδοτικότητα τεσσάρων διαφορετικών τύπων αντιρρυπαντικών επιστρωμάτων, για διαφορετικά σενάρια περιοδικότητας δεξαμενισμών και ποιότητας εργασιών συντήρησης και εφαρμογής κατά τον δεξαμενισμό, σε ένα υπαρκτό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. |
el |