HEAL DSpace

Επιλογή υφαλοχρωμάτων και βέλτιστος προγραμματισμός δεξαμενισμού πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπαλής, Ιωάννης el
dc.date.accessioned 2021-02-24T16:59:33Z
dc.date.available 2021-02-24T16:59:33Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52915
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20613
dc.rights Default License
dc.subject Δεξαμενισμός el
dc.subject Υφαλοχρώματα el
dc.subject Βιορύπανση el
dc.subject Αμμοβολή el
dc.subject Τραχύτητα el
dc.subject Biofouling en
dc.subject Roughness en
dc.subject Drydock en
dc.subject Slime en
dc.subject Containership en
dc.title Επιλογή υφαλοχρωμάτων και βέλτιστος προγραμματισμός δεξαμενισμού πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων el
dc.contributor.department Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ναυπηγική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-02-15
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τη διερεύνηση της συγκριτικής αποδοτικότητας τεσσάρων διαφορετικών τύπων αντιρρυπαντικών επιστρωμάτων, αναφορικά με τη δραστικότητα τους έναντι του φαινομένου της βιορύπανσης, την μηχανική φθορά τους με την πάροδο του χρόνου και την απαιτούμενη επένδυση που αντανακλάται σε κόστος δεξαμενισμού για την εφαρμογή και συντήρηση τους. Η διπλωματική εργασία διακρίνεται σε δύο μέρη που περιλαμβάνουν συνολικά πέντε κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο, πραγματοποιείται θεωρητική προσέγγιση του φαινομένου της βιορύπανσης, των μηχανισμών ανάπτυξης της και των παραγόντων που καθορίζουν τον ρυθμό εξέλιξης του φαινομένου. Στο δεύτερο κεφάλαιο, αναλύεται θεωρητικά η επίδραση της επιφανειακής τραχύτητας της γάστρας στην αντίσταση τριβής ενός πλοίου και αντίστοιχα στις απαιτήσεις ισχύος πρόωσης του. Συγκεκριμένα, παρατίθενται ορισμένες βασικές υδροδυναμικές αρχές, σχετικές με τα τυρβώδη οριακά στρώματα, τον τρόπο που επιδρά η ανάπτυξη επιφανειακής τραχύτητας στη δομή τους και συνεπακόλουθα στην αντίσταση τριβής και τέλος συσχετίζεται η επίδραση των διαφορετικών βαθμών βιορύπανσης στις απαιτήσεις ισχύος πρόωσης ενός πλοίου. Στο τρίτο κεφάλαιο, παρουσιάζεται η ιστορική εξέλιξη των μεθόδων προστασίας από το φαινόμενο της βιορύπανσης και εν συνεχεία αναλύονται οι αρχές λειτουργίας, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των τεσσάρων διαφορετικών τύπων σύγχρονων αντιρρυπαντικών επιστρωμάτων που απασχολούν το υπολογιστικό τμήμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Στο τέταρτο κεφάλαιο, συσχετίζονται οι περιορισμοί που επιβάλλουν οι διάφοροι κανονισμοί στον ορισμό της συχνότητας δεξαμενισμού ενός πλοίου, με την ανάγκη περιοδικής επανατοποθέτησης των αντιρρυπαντικών επιστρωμάτων. Επιπροσθέτως, περιγράφονται οι βασικές διαδικασίες που ακολουθούνται για την εφαρμογή και συντήρηση των αντιρρυπαντικών επιστρωμάτων κατά τον δεξαμενισμό του πλοίου. Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο εκπονείται το υπολογιστικό τμήμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας, παρουσιάζοντας αναλυτικά τη μεθοδολογία που αναπτύχθηκε προκειμένου να προσδιοριστεί η συγκριτική αποδοτικότητα τεσσάρων διαφορετικών τύπων αντιρρυπαντικών επιστρωμάτων, για διαφορετικά σενάρια περιοδικότητας δεξαμενισμών και ποιότητας εργασιών συντήρησης και εφαρμογής κατά τον δεξαμενισμό, σε ένα υπαρκτό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. el
heal.advisorName Γρηγορόπουλος, Γρηγόριος el
heal.committeeMemberName Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Παπαδάκης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Γρηγορόπουλος, Γρηγόριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής. Εργαστήριο Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 94 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής