HEAL DSpace

Στοιχεία ανάλυσης για την αξιοπιστία αυτοματοποιημένων και αυτόνομων συστημάτων σε πλοία

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παπανδρικοπούλου, Βασιλική el
dc.contributor.author Papandrikopoulou, Vasiliki en
dc.date.accessioned 2021-03-09T12:45:22Z
dc.date.available 2021-03-09T12:45:22Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52996
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20694
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη” el
dc.rights Default License
dc.subject Αυτόνομα πλοία el
dc.subject Mη επανδρωμένα πλοία el
dc.subject Aξιοπιστία συστήματος el
dc.subject Unmanned engine room en
dc.subject Αυτονομία el
dc.subject Αυτόματα συστήματα el
dc.subject Autonomous vessels en
dc.subject Automated systems en
dc.subject System reliability en
dc.subject Reliability el
dc.title Στοιχεία ανάλυσης για την αξιοπιστία αυτοματοποιημένων και αυτόνομων συστημάτων σε πλοία el
heal.type masterThesis
heal.classification Αυτόνομα πλοία el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-02-26
heal.abstract In recent decades, ongoing research into the design of autonomous merchant ships has yielded some quite positive and optimistic results. That is the reason why the shipping industry has invested in consolidating models for fully automatic and autonomous ships. The expected benefits associated with the operation of autonomous ships, come mainly from the removal of crews from them, which can contribute positively both in reducing their operating costs and in minimizing maritime accidents. However, skepticism about unmanned ships exists, and therefore demands on how these ships can be at least as safe as the existing ones. Automation is not a panacea, as it tends to create new human weaknesses and reinforce some of the existing ones. This paper, after a brief report on the operation of autonomous ships, deals with the findings of some scientific studies, examining the economic, environmental and social benefits, as well as the relevant operational, regulatory and quality challenges arising from the development of such ships in the near future. Finally, an approach is made to the term of reliability and how this variable is made possible in the various operating systems that exist in the engine room. en
heal.advisorName Βεντίκος, Νικόλαος Π. el
heal.committeeMemberName Μπελιμπασάκης, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 79 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής