HEAL DSpace

Ατμόσφαιρα στις σχολικές αυλές

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παπαθανάση, Αργυρώ el
dc.contributor.author Papathanasi, Argyro en
dc.date.accessioned 2021-03-09T16:23:47Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53005
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20703
dc.rights Default License
dc.subject Σχολικές αυλές el
dc.subject Courtyards en
dc.subject Atmoshere en
dc.title Ατμόσφαιρα στις σχολικές αυλές el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Σχολικές αυλές el
heal.dateAvailable 2022-03-08T22:00:00Z
heal.language el
heal.access embargo
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-01-06
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μια πορεία ανίχνευσης και προσέγγισης «γι’ αυτό που υπάρχει ανάμεσα» στον μαθητή/ χρήστη και το αρχιτεκτονικό περιβάλλον που αφορά τη σχολική αυλή, και ότι περιλαμβάνει αυτή. Η έννοια της ατμόσφαιρας, άυλη και ασαφής, επιλέχθηκε ως αντικείμενο μελέτης. Στο πρώτο μέρος επιχειρείται μια προσέγγιση της ατμόσφαιρας μέσα από θεωρητικές-φιλοσοφικές απόψεις. Ξεκινώντας από την έννοια της ατμόσφαιρας, η προσέγγιση συνεχίζεται από τη σκοπιά της σωματικής εμπειρίας, του κτιρίου και του τόπου. Διερευνάται επίσης η σχολική ατμόσφαιρα μέσα από μία ιστορική αναδρομή σε σχολεία της Ελλάδας. Το δεύτερο μέρος εστιάζει περισσότερο στην έννοια της σημερινής σχολικής αυλής και τα χαρακτηριστική της. Μελετάται πως ο χώρος της σχολικής αυλής λειτουργεί σε σχέση με το παιδί και τις δραστηριότητες του και την επιρροή που του ασκεί. Εξετάζεται εάν η σχολική αυλή επιδρά στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του παιδιού και γίνεται λόγος για τα ερεθίσματα που πρέπει να του προσφέρει. Επίσης, γίνεται αναφορά σε κάποια ιδιαίτερα σχολεία της Αθήνας. Το τελευταίο μέρος της έρευνας πραγματεύεται τη συλλογή πληροφοριών μέσω ενός ερωτηματολογίου που δόθηκε σε μαθητές ενός λυκείου της Αθήνας σχετικά με τη προσωπική τους γνώμη όσον αφορά τη δική τους σχολική αυλή. Αναλύοντας τα στοιχεία αυτά παραθέτονται πίνακες προτιμήσεων και συμπεράσματα. Τέλος, σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας είναι να αποτελέσει ένα εργαλείο κατανόησης για το πώς μπορούμε να παράγουμε αρχιτεκτονική με σημείο αναφοράς τον μαθητή. Δηλαδή, να λαμβάνονται υπόψη οι ανθρώπινες αισθήσεις, ιδιαίτερα στα πρώτα στάδια ανάπτυξης του ατόμου και να συνδυάζονται με τις προσταγές του κάθε τόπου. el
heal.advisorName Τουρνικιώτης, Παναγιώτης el
heal.advisorName Tournikiotis, Panagiotis en
heal.committeeMemberName Σταυρίδης, Σταύρος el
heal.committeeMemberName Τερζόγλου, Νικόλαος-Ίων el
heal.academicPublisher Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 139
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αρχεία Μέγεθος Μορφότυπο Προβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής