dc.contributor.author |
Λώλου, Ευγενία
|
el |
dc.contributor.author |
Lolou, Evgenia
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-03-09T18:11:29Z |
|
dc.date.available |
2021-03-09T18:11:29Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53009 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20707 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Άπειρο |
el |
dc.subject |
Απειροσύνολα |
el |
dc.subject |
Παράδοξα του απείρου |
el |
dc.subject |
Μαθητές |
el |
dc.subject |
Φοιτητές |
el |
dc.subject |
Infinity |
en |
dc.subject |
Infinite sets |
en |
dc.subject |
Paradoxes of infinity |
en |
dc.subject |
Students |
en |
dc.subject |
Educational research |
en |
dc.title |
Πεποιθήσεις μαθητών λυκείου και φοιτητών πολυτεχνείου για την έννοια του απείρου. |
el |
dc.contributor.department |
Μαθηματικά |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.secondaryTitle |
Beliefs of High School Students and Students of National Technical University of Athens Regarding to the Concept of Infinity. |
el |
heal.classification |
Μαθηματικά |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-03-04 |
|
heal.abstract |
Το άπειρο είναι μια έννοια που έχει προβληματίσει τον άνθρωπο εδώ και χιλιάδες χρόνια, έχει πυροδοτήσει πολλές συζητήσεις και έχει οδηγήσει σε αρκετές σχετικές έρευνες στο χώρο της εκπαίδευσης.
Στην παρούσα εργασία διερευνώνται οι πεποιθήσεις των μαθητών Λυκείου και των φοιτητών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου σχετικά με την έννοια του απείρου. Ειδικότερα διερευνώνται ο τρόπος που προσεγγίζεται το άπειρο (δυνητικό/πραγματικό) και τα εργαλεία (διαισθητικά/μαθηματικά) που οι μαθητές και οι φοιτητές χρησιμοποιούν για να τεκμηριώσουν τις πεποιθήσεις τους. Επίσης αποτυπώνονται τυχόν διαφοροποιήσεις στις πεποιθήσεις τους και στον τρόπος σκέψης τους όταν μεταβαίνουν από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αν και το δείγμα δεν είναι αντιπροσωπευτικό για γενικευμένες συγκρίσεις.
Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι στις πεποιθήσεις τόσο των μαθητών όσο και των φοιτητών για το άπειρο, κυριαρχεί η διαίσθηση. Αμφότεροι (ακόμη και οι φοιτητές του Πολυτεχνείου) χρησιμοποιούν σε μικρό ποσοστό μαθηματικά εργαλεία στην προσέγγιση του απείρου. Γενικά οι πεποιθήσεις όλων χαρακτηρίζονται σε πολλές περιπτώσεις από αντιφατικότητα και σύγχυση. Το άπειρο αντιμετωπίζεται άλλοτε ως μια τετελεσμένη οντότητα -ενεργό (πραγματικό)- και άλλοτε ως μια διαδικασία που δεν τελειώνει ποτέ -εν δυνάμει (δυνητικό). |
el |
heal.abstract |
Infinity is a concept that has been discussed for thousands of years. It has led to several researches in the field of education.
The present research investigates the beliefs of High School students and students of the National Technical University of Athens regarding to the concept of infinity. In particular, the way that students approach infinity (potential / real) is examined and the tools (intuitive / mathematical) that students use to substantiate their beliefs are explored. In addition, any differences in their beliefs and ways of thinking when graduating from secondary to higher education are examined, although the sample is not representative of generalized comparisons.
The results show that the beliefs of both groups students about infinity are dominated by intuition. Both groups (even the students of the National Technical University of Athens) use a small percentage of mathematical tools in the approach of infinity. In general, everyone's beliefs are in many cases contradictory and confusing. Infinity is sometimes seen as an accomplished entity - active (real) - and sometimes as a process that never ends - potentially (potential). |
en |
heal.advisorName |
Παυλοπούλου, Κάλλια |
el |
heal.committeeMemberName |
Καρώνη, Χρυσηίς |
el |
heal.committeeMemberName |
Στεφανέας, Πέτρος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Μαθηματικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
127 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|