HEAL DSpace

Πεποιθήσεις μαθητών λυκείου και φοιτητών πολυτεχνείου για την έννοια του απείρου.

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Λώλου, Ευγενία el
dc.contributor.author Lolou, Evgenia en
dc.date.accessioned 2021-03-09T18:11:29Z
dc.date.available 2021-03-09T18:11:29Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53009
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20707
dc.rights Default License
dc.subject Άπειρο el
dc.subject Απειροσύνολα el
dc.subject Παράδοξα του απείρου el
dc.subject Μαθητές el
dc.subject Φοιτητές el
dc.subject Infinity en
dc.subject Infinite sets en
dc.subject Paradoxes of infinity en
dc.subject Students en
dc.subject Educational research en
dc.title Πεποιθήσεις μαθητών λυκείου και φοιτητών πολυτεχνείου για την έννοια του απείρου. el
dc.contributor.department Μαθηματικά el
heal.type bachelorThesis
heal.secondaryTitle Beliefs of High School Students and Students of National Technical University of Athens Regarding to the Concept of Infinity. el
heal.classification Μαθηματικά el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-03-04
heal.abstract Το άπειρο είναι μια έννοια που έχει προβληματίσει τον άνθρωπο εδώ και χιλιάδες χρόνια, έχει πυροδοτήσει πολλές συζητήσεις και έχει οδηγήσει σε αρκετές σχετικές έρευνες στο χώρο της εκπαίδευσης. Στην παρούσα εργασία διερευνώνται οι πεποιθήσεις των μαθητών Λυκείου και των φοιτητών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου σχετικά με την έννοια του απείρου. Ειδικότερα διερευνώνται ο τρόπος που προσεγγίζεται το άπειρο (δυνητικό/πραγματικό) και τα εργαλεία (διαισθητικά/μαθηματικά) που οι μαθητές και οι φοιτητές χρησιμοποιούν για να τεκμηριώσουν τις πεποιθήσεις τους. Επίσης αποτυπώνονται τυχόν διαφοροποιήσεις στις πεποιθήσεις τους και στον τρόπος σκέψης τους όταν μεταβαίνουν από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αν και το δείγμα δεν είναι αντιπροσωπευτικό για γενικευμένες συγκρίσεις. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι στις πεποιθήσεις τόσο των μαθητών όσο και των φοιτητών για το άπειρο, κυριαρχεί η διαίσθηση. Αμφότεροι (ακόμη και οι φοιτητές του Πολυτεχνείου) χρησιμοποιούν σε μικρό ποσοστό μαθηματικά εργαλεία στην προσέγγιση του απείρου. Γενικά οι πεποιθήσεις όλων χαρακτηρίζονται σε πολλές περιπτώσεις από αντιφατικότητα και σύγχυση. Το άπειρο αντιμετωπίζεται άλλοτε ως μια τετελεσμένη οντότητα -ενεργό (πραγματικό)- και άλλοτε ως μια διαδικασία που δεν τελειώνει ποτέ -εν δυνάμει (δυνητικό). el
heal.abstract Infinity is a concept that has been discussed for thousands of years. It has led to several researches in the field of education. The present research investigates the beliefs of High School students and students of the National Technical University of Athens regarding to the concept of infinity. In particular, the way that students approach infinity (potential / real) is examined and the tools (intuitive / mathematical) that students use to substantiate their beliefs are explored. In addition, any differences in their beliefs and ways of thinking when graduating from secondary to higher education are examined, although the sample is not representative of generalized comparisons. The results show that the beliefs of both groups students about infinity are dominated by intuition. Both groups (even the students of the National Technical University of Athens) use a small percentage of mathematical tools in the approach of infinity. In general, everyone's beliefs are in many cases contradictory and confusing. Infinity is sometimes seen as an accomplished entity - active (real) - and sometimes as a process that never ends - potentially (potential). en
heal.advisorName Παυλοπούλου, Κάλλια el
heal.committeeMemberName Καρώνη, Χρυσηίς el
heal.committeeMemberName Στεφανέας, Πέτρος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Μαθηματικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 127 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής