dc.contributor.author | Παπαχαριζάνος, Θωμάς Μακάριος | el |
dc.date.accessioned | 2021-03-11T07:43:09Z | |
dc.date.available | 2021-03-11T07:43:09Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53026 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20724 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ποσοστό θείου | el |
dc.subject | Ναυτική πλυντρίδα | el |
dc.subject | Ανάλυση ευαισθησίας | el |
dc.subject | Ηλεκτρικός ισολογισμός | el |
dc.subject | Οικονομική αξιολόγηση | el |
dc.subject | Sulphur content | en |
dc.subject | Marine scrubber | en |
dc.subject | Sensitivity analysis | en |
dc.subject | Electrical load analysis | en |
dc.subject | Economic evaluation | en |
dc.title | Διερεύνηση επένδυσης εγκατάστασης ναυτικής πλυντρίδας σε πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου | el |
dc.contributor.department | Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | naval engineering | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-12-23 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης λόγω της θαλάσσιας κυκλοφορίας, εστιάζοντας στις εκπομπές των οξειδίων του θείου (SOx) σε νεόδμητο πλοίο. Από το 2010, το πρόβλημα της μείωσης της εκπομπής SOx από τα πλοία απασχολεί ιδιαίτερα την παγκόσμια κοινότητα εξαιτίας της εφαρμογής αυστηρών κανονισμών με στόχο τον περιορισμό τους. Οι δύο πιο κοινοί τρόποι συμμόρφωσης με τους εν λόγω κανονισμούς είναι (α) η χρήση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και (β) η εγκατάσταση πλυντρίδας (scrubber) ανοιχτού βρόχου, κλειστού βρόχου και υβριδικού συστήματος. Το υπό μελέτη πλοίο, handy size bulk carrier, ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία και τα δεδομένα για την ειδική κατανάλωση καυσίμου στα διάφορα φορτία λειτουργίας τόσο της κύριας μηχανής όσο και των ηλεκτρογεννητριών του, αντλήθηκαν από τις εργοστασιακές δοκιμές. Δεδομένου ότι για κάθε πλοίο και για κάθε μία από τις τέσσερις καταστάσεις πλεύσης του (Sea Going, Rest In Port, Loading In Port και Harbour In&Out) απαιτείται διαφορετικό φορτίο λειτουργίας στην κύρια μηχανή και τις ηλεκτρογεννήτριες κι επιπλέον η εγκατάσταση πλυντρίδας απαιτεί επιπρόσθετο ηλεκτρικό φορτίο, έτσι, στην εργασία αυτή, διερευνήθηκαν τέσσερα διαφορετικά σενάρια. Αυτά είναι: (i) χρήση καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, (ii) εγκατάσταση συστήματος scrubber με λειτουργία τριών ηλεκτρογεννητριών μέγιστης απόδοσης 440kW η κάθε μία, (iii) εγκατάσταση συστήματος scrubber με λειτουργία τεσσάρων ηλεκτρογεννητριών μέγιστης απόδοσης 440kW η κάθε μία και (iv) εγκατάσταση συστήματος scrubber με λειτουργία τριών ηλεκτρογεννητριών μέγιστης απόδοσης 620kW η κάθε μία. Σημειώνεται πως στα τρία τελευταία σενάρια μελετάται η εγκατάσταση και των τριών τύπων scrubber (open, closed και hybrid). Με τη δημιουργία κώδικα σε γλώσσα python, υπολογίστηκαν οι καταναλώσεις καυσίμων και λιπαντικών της κύριας μηχανής και των ηλεκτρογεννητριών για κάθε μία από τις παραπάνω περιπτώσεις με μεταβλητό πλήθος ημερών πλεύσης σε περιοχές ECA. Τέλος, πραγματοποιήθηκε οικονομική αξιολόγηση για τα μεταβλητά και σταθερά έξοδα και έσοδα του πλοιοκτήτη, με βάση το πλήθος των ημερών πλεύσης σε περιοχές ECA και τη διαφορά στην τιμή των καυσίμων για κάθε εξεταζόμενο σενάριο. Ως μέσο αξιολόγησης, χρησιμοποιήθηκαν οι δείκτες NPV, IRR και DPP και τα αποτελέσματα τους απεικονίζονται σε διαγράμματα. Για τη διευκόλυνση στη λήψη της ορθότερης απόφασης, θεωρείται πως το νεόδμητο πλοίο θα αντικαταστήσει αδελφό πλοίο της εταιρίας και θα ακολουθήσει τις ίδιες διαδρομές. Με βάση λοιπόν τις ημέρες που αντιστοιχούν σε κάθε κατάσταση πλεύσης της παραπάνω διαδρομής και την κατάσταση της αγοράς παρατηρείται πως η απόφαση της πλοιοκτήτριας εταιρίας για χρήση καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, ανεξαρτήτως της ζώνης πλεύσης, θεωρείται η πιο ασφαλής επιλογή από οικονομικής άποψης. | el |
heal.advisorName | Προυσαλίδης, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Προυσαλίδης, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Καϊκτσής, Λάμπρος | el |
heal.committeeMemberName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 184 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: