HEAL DSpace

Διερεύνηση επένδυσης εγκατάστασης ναυτικής πλυντρίδας σε πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παπαχαριζάνος, Θωμάς Μακάριος el
dc.date.accessioned 2021-03-11T07:43:09Z
dc.date.available 2021-03-11T07:43:09Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53026
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20724
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ *
dc.subject Ποσοστό θείου el
dc.subject Ναυτική πλυντρίδα el
dc.subject Ανάλυση ευαισθησίας el
dc.subject Ηλεκτρικός ισολογισμός el
dc.subject Οικονομική αξιολόγηση el
dc.subject Sulphur content en
dc.subject Marine scrubber en
dc.subject Sensitivity analysis en
dc.subject Electrical load analysis en
dc.subject Economic evaluation en
dc.title Διερεύνηση επένδυσης εγκατάστασης ναυτικής πλυντρίδας σε πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου el
dc.contributor.department Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας el
heal.type bachelorThesis
heal.classification naval engineering en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-12-23
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης λόγω της θαλάσσιας κυκλοφορίας, εστιάζοντας στις εκπομπές των οξειδίων του θείου (SOx) σε νεόδμητο πλοίο. Από το 2010, το πρόβλημα της μείωσης της εκπομπής SOx από τα πλοία απασχολεί ιδιαίτερα την παγκόσμια κοινότητα εξαιτίας της εφαρμογής αυστηρών κανονισμών με στόχο τον περιορισμό τους. Οι δύο πιο κοινοί τρόποι συμμόρφωσης με τους εν λόγω κανονισμούς είναι (α) η χρήση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και (β) η εγκατάσταση πλυντρίδας (scrubber) ανοιχτού βρόχου, κλειστού βρόχου και υβριδικού συστήματος. Το υπό μελέτη πλοίο, handy size bulk carrier, ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία και τα δεδομένα για την ειδική κατανάλωση καυσίμου στα διάφορα φορτία λειτουργίας τόσο της κύριας μηχανής όσο και των ηλεκτρογεννητριών του, αντλήθηκαν από τις εργοστασιακές δοκιμές. Δεδομένου ότι για κάθε πλοίο και για κάθε μία από τις τέσσερις καταστάσεις πλεύσης του (Sea Going, Rest In Port, Loading In Port και Harbour In&Out) απαιτείται διαφορετικό φορτίο λειτουργίας στην κύρια μηχανή και τις ηλεκτρογεννήτριες κι επιπλέον η εγκατάσταση πλυντρίδας απαιτεί επιπρόσθετο ηλεκτρικό φορτίο, έτσι, στην εργασία αυτή, διερευνήθηκαν τέσσερα διαφορετικά σενάρια. Αυτά είναι: (i) χρήση καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, (ii) εγκατάσταση συστήματος scrubber με λειτουργία τριών ηλεκτρογεννητριών μέγιστης απόδοσης 440kW η κάθε μία, (iii) εγκατάσταση συστήματος scrubber με λειτουργία τεσσάρων ηλεκτρογεννητριών μέγιστης απόδοσης 440kW η κάθε μία και (iv) εγκατάσταση συστήματος scrubber με λειτουργία τριών ηλεκτρογεννητριών μέγιστης απόδοσης 620kW η κάθε μία. Σημειώνεται πως στα τρία τελευταία σενάρια μελετάται η εγκατάσταση και των τριών τύπων scrubber (open, closed και hybrid). Με τη δημιουργία κώδικα σε γλώσσα python, υπολογίστηκαν οι καταναλώσεις καυσίμων και λιπαντικών της κύριας μηχανής και των ηλεκτρογεννητριών για κάθε μία από τις παραπάνω περιπτώσεις με μεταβλητό πλήθος ημερών πλεύσης σε περιοχές ECA. Τέλος, πραγματοποιήθηκε οικονομική αξιολόγηση για τα μεταβλητά και σταθερά έξοδα και έσοδα του πλοιοκτήτη, με βάση το πλήθος των ημερών πλεύσης σε περιοχές ECA και τη διαφορά στην τιμή των καυσίμων για κάθε εξεταζόμενο σενάριο. Ως μέσο αξιολόγησης, χρησιμοποιήθηκαν οι δείκτες NPV, IRR και DPP και τα αποτελέσματα τους απεικονίζονται σε διαγράμματα. Για τη διευκόλυνση στη λήψη της ορθότερης απόφασης, θεωρείται πως το νεόδμητο πλοίο θα αντικαταστήσει αδελφό πλοίο της εταιρίας και θα ακολουθήσει τις ίδιες διαδρομές. Με βάση λοιπόν τις ημέρες που αντιστοιχούν σε κάθε κατάσταση πλεύσης της παραπάνω διαδρομής και την κατάσταση της αγοράς παρατηρείται πως η απόφαση της πλοιοκτήτριας εταιρίας για χρήση καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, ανεξαρτήτως της ζώνης πλεύσης, θεωρείται η πιο ασφαλής επιλογή από οικονομικής άποψης. el
heal.advisorName Προυσαλίδης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Προυσαλίδης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Καϊκτσής, Λάμπρος el
heal.committeeMemberName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 184 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα