dc.contributor.author |
Ράπτη, Ευδοκία
|
el |
dc.contributor.author |
Χρυσαφογεώργου, Μαρία
|
el |
dc.contributor.author |
Rapti, Evdokia
|
en |
dc.contributor.author |
Chrysafogeorgou, Maria
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-03-12T08:10:54Z |
|
dc.date.available |
2021-03-12T08:10:54Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53041 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20739 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Σιδηροδρομικοί σταθμοί |
el |
dc.subject |
Μέταλλο |
el |
dc.subject |
Αρχιτεκτονική |
el |
dc.subject |
Ιστορική εξέλιξη |
el |
dc.subject |
Σαντιάγκο Καλατράβα |
el |
dc.subject |
Railway stations |
en |
dc.subject |
Metal |
en |
dc.subject |
Architecture |
en |
dc.subject |
Historical evolution |
en |
dc.subject |
Santiago Calatrava |
en |
dc.title |
Η συμβολή του μετάλλου στους σιδηροδρομικούς σταθμούς: η περίπτωση του Σαντιάγκο Καλατράβα |
el |
dc.title |
The contribution of metal to railway stations: the case of Santiago Calatrava |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Μεταλλικές κατασκευές |
el |
heal.classification |
Architectrure |
en |
heal.classification |
Steel structures |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-03-01 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα προπτυχιακή εργασία έχει σαν θέμα τη μελέτη των μεταλλικών κατασκευών στις σιδηροδρομικές κατασκευές. Η εργασία επικεντρώνεται στο αρχιτεκτονικό έργο του Σαντιάγκο Καλατράβα με έμφαση στους σιδηροδρομικούς σταθμούς.
Η επιλογή του αρχιτέκτονα, καθορίστηκε λόγω δύο βασικών χαρακτηριστικών. Αρχικά, είναι ένας αρχιτέκτονας ταυτισμένος με το μέταλλο και κατά συνέπεια με τις μεταλλικές κατασκευές. Το δεύτερο κριτήριο επιλογής είναι ότι ο συγκεκριμένος αρχιτέκτονας χρησιμοποιεί τους σιδηροδρομικούς σταθμούς ως κτίρια προβολής και διαθέτει εκτεταμένο έργο στους σιδηροδρομικούς σταθμούς.
Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια ιστορική αναδρομή στους σιδηροδρομικούς σταθμούς, στις κατηγορίες και στα χαρακτηριστικά των σταθμών.
Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται μια εισαγωγή στον δομικό χάλυβα και παρουσιάζονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των μεταλλικών κατασκευών.
Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται η αμφίδρομη σχέση αρχιτεκτονικής και μεταλλικών κατασκευών ενώ γίνεται μια ιστορική αναφορά από τον 18ο αιώνα μέχρι και σήμερα για την συμβολή του μετάλλου ως δομικό υλικό στην εξέλιξη του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού.
Στο τέταρτο κεφάλαιο μελετάτε ο Σαντιάγκο Καλατράβα σε μια πιο θεωρητική βάση. Γίνεται αναφορά στην ζωή του, στα σημαντικότερα έργα του, στην αρχιτεκτονική του καθώς επίσης και στις επιρροές που τον οδηγούσαν στον σχεδιασμό του εκάστοτε κτιρίου.
Στο πέμπτο κεφάλαιο αναλύονται έξι παραδείγματα σιδηροδρομικών σταθμών του αρχιτέκτονα Σαντιάγκο Καλατράβα, τα οποία διαθέτουν την χαρακτηριστική αρχιτεκτονική του και στα οποία η συμβολή του μετάλλου είναι καθοριστική.
Τέλος, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την παρούσα ερευνητική εργασία. |
el |
heal.abstract |
The present undergraduate thesis is investigating the evolution of railway steel structures and the usage of steel in general. Our thesis also focuses on the architectural work of Santiago Calatrava with an emphasis on railway stations.
The choice of the specific architect was based on two main characteristics, since his work is identified by metal structures and that he uses the railway stations as projection buildings and has extensive work on such structures.
The first chapter provides a historical overview of the railway stations, the categories
and the characteristics of them.
The second chapter introduces structural steel as a component and presents the advantages and disadvantages of steel structures.
The third chapter analyzes the two - way relationship between architecture and metal structures, while a historical reference was made from the 18th century till nowadays, for the importance of metal, as a material, in the evolution of architectural design.
The fourth chapter refers to Santiago Calatrava on a more theoretical basis. Reference is made to his life, his most important works, his architecture as well as the influences that led him to the design of each building.
The fifth chapter analyzes six examples of railway stations of the specific architect, which have his characteristic architecture and the contribution of metal in them is decisive.
Finally, the conclusions of the present research work are presented. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Συνθέσεων Τεχνολογικής Αιχμής |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|