dc.contributor.author |
Δευτεραίου, Βασιλική
|
el |
dc.contributor.author |
Defteraiou, Vasiliki
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-03-12T10:17:24Z |
|
dc.date.available |
2021-03-12T10:17:24Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53046 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20744 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Εικαστικές τέχνες |
el |
dc.subject |
Επίπεδα |
el |
dc.subject |
Χωρική εμπειρία |
el |
dc.subject |
Μοντερνισμός |
el |
dc.subject |
Artistic design |
en |
dc.subject |
Composition of surfaces |
en |
dc.subject |
Spatial experience |
en |
dc.subject |
Modernism |
en |
dc.subject |
Temporality |
en |
dc.title |
Διερευνώντας την τρίτη διάσταση στο εικαστικό σχέδιο: η ανάλυση των επιπέδων του εικαστικού σχεδίου, σύμφωνα με τις θεωρίες του Γιοχάνες Ίττεν, του Βασίλι Καντίνσκι και του Πάουλ Κλέε, και η προσπάθεια μετάπλασης του, σε χωρική εμπειρία |
el |
dc.title |
Investigating the third dimension in the artistic design |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Εικαστικές τέχνες / θεωρίες |
el |
heal.classification |
Art and architecture |
en |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-02-17 |
|
heal.abstract |
Στα πλαίσια αυτής της διάλεξης ασχοληθήκαμε με την ανάλυση των διαδοχικών επιπέδων, του εικαστικού σχεδίου, σύμφωνα με τις θεωρίες του Γιοχάνες Ίττεν, του Βασίλι Καντίνσκι και του Πάουλ Κλέε, κατά τη διδασκαλία τους στη σχολή Μπάουχαουζ, με πρόθεση τη μετάπλαση του σχεδίου, σε χωρική εμπειρία.
Ξεκινώντας από τις βασικές δομές ενός έργου, επιχειρούμε να καταγράψουμε τη μελέτη των ποιοτικών διαφορών μεταξύ των σημείων, των γραμμών και των επιπέδων, τη τονική και χρωματική μελέτη του έργου και τέλος τη μέθοδο γεωμετρικοποίησης των χρωματικών επιφανειών, με σκοπό τη σχηματική αφαίρεση του έργου.
Χρησιμοποιώντας αυτό το υπόβαθρο, διερευνούμε τη συγκρότηση μίας νέας “πειραματικής” μεθόδου, με τη μορφή βημάτων, όπου το υποκείμενο-σχεδιαστής, μπορεί να αναλύσει ένα δισδιάστατο εικαστικό έργο και να εξάγει τα επιμέρους επίπεδα, από τα οποία αποτελείται.
Με βάση τις σύγχρονες αντιλήψεις για την τέχνη, μπορούμε να ισχυριστούμε ότι η εικαστική εμπειρία εμπεριέχει μια χρονικότητα, η οποία παρατηρούμε πως φαίνεται να παράγεται από τον τρόπο οργάνωσης των σχέσεων, των εικαστικών στοιχείων σε επίπεδα. Η “σιωπηλή” αυτή χωρικότητα του έργου που παρατηρούμε συγκροτεί και σχεδιάζει με ένα τρόπο τη χρονικότητα του , αφού στη πραγματικότητα οργανώνει τη θέαση του σε στιγμές, επεμβαίνοντας έτσι στο σύνολο της χωρικής εμπειρίας. |
el |
heal.abstract |
In the framework of this lecture, we dealt with the analysis
of the successive surfaces of the visual design, according
to the theories of Johannes Itten, Wassily Kandinsky and
Paul Klee, during their teaching at Bauhaus, with the
intention of transforming the art work into a spatial
experience.
Starting from the basic structures of the art work, we try
to record the study of the qualitative differences between the points, lines and surfaces, the tonal and color study
and finally the method of transforming colors into
geometric surfaces.
Using this background, we explore the construction of a
new "experimental" method, in the form of steps, where
the subject-designer can analyze a two-dimensional work
of art and extract the individual surfaces, of which it
consists.
Based on modern conceptions of art, we can argue that
the visual experience contains a temporality, which seems
to be produced by the way relationships of the visual
elements are organized into surfaces. This "silent"
spatiality of the art work, composes, in a way, its
temporality. In fact, it organizes the process of viewing
into moments, thus intervening in the whole of the spatial
experience. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|