HEAL DSpace

Διερεύνηση υδροδυναμικής αντίστασης αγωνιστικών σκαφών "Ωκεανός"

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τζανέτος, Σωκράτης el
dc.contributor.author Tzanetos, Sokratis en
dc.date.accessioned 2021-03-16T13:14:23Z
dc.date.available 2021-03-16T13:14:23Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53062
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20760
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ταχύπλοο el
dc.subject Αντίσταση el
dc.subject Πειράματα el
dc.subject Κινητά πτερύγια el
dc.subject Μοντελισμός el
dc.subject Speedboat en
dc.subject Resistance en
dc.subject Experiments en
dc.subject Flaps en
dc.subject Model boats en
dc.title Διερεύνηση υδροδυναμικής αντίστασης αγωνιστικών σκαφών "Ωκεανός" el
dc.title Investigation of the Hydrodynamic Resistance of Oceanos Racing Team’s Speedboats en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Θαλάσσια υδροδυναμική el
heal.classification Hydrodynamics en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-03-20
heal.abstract Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο την διερεύνηση της υδροδυναμικής αντίστασης των αγωνιστικών σκαφών της πανεπιστημιακής ερευνητικής ομάδας «Ωκεανός». Αναλυτικότερα, πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια προετοιμασίας για τον διαγωνισμό «Ηydrocontest» και στηρίζεται στα δεδομένα, τους περιορισμούς και τους σκοπούς του διαγωνισμού. Επικεντρώνεται στις πειραματικές διαδικασίες και στις δοκιμές στο 1ο έτος συμμετοχής της ομάδας, στις μετατροπές που πραγματοποιήθηκαν στα σκάφη, την υδροδυναμική βελτιστοποίηση της απόδοσης της γάστρας, στην προσθήκη παρελκομένων και την ανάλυση της βελτιστοποίησης μέσω πειραμάτων αντίστασης στο 2ο έτος συμμετοχής και την μελέτη και ανάλυση της αντίστασης των νέων σκαφών στο 3ο έτος της πορείας της ομάδας. Για τον σκοπό αυτό, εκτελέστηκαν πειράματα αντίστασης ρυμουλκούμενου μοντέλου για τα 3 σκάφη της ομάδας «Ωκεανός», σε διάφορες πειραματικές διατάξεις, ώστε να αναλυθεί και να βελτιωθεί η αντίσταση τους. Παράλληλα, εντοπίστηκε το σημείο πλεύσης με την βέλτιστη δυναμική διαγωγή για το κάθε σκάφος. Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν πειράματα αντίστασης στην δεξαμενή του ΕΝΘΥ, παρατήρηση της υδροδυναμικής συμπεριφοράς των σκαφών, διαδικασία μορφοποίησης των σκαφών και προσθήκη βοηθητικών μερών με σκοπό, καλύτερα αποτελέσματα στις μετρήσεις αντίστασης. Με τον τρόπο αυτό, διερευνήθηκε σε βάθος η επίδραση διαφόρων μετατροπών στα μοντέλα, με σκοπό το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για την πορεία τους στο διαγωνισμό. Ύστερα, γίνεται αναφορά στον διαγωνισμό, στα προβλήματα που αντιμετώπισε η ομάδα, στους τρόπους και στην διαδικασία επίλυσης τους. Πολλές από τις μετατροπές που πραγματοποιήθηκαν και τα βήματα που ακολουθήθηκαν, έγιναν με την βοήθεια του επιστημονικού προσωπικού του ΕΝΘΥ. el
heal.abstract The certain thesis has as an objective the investigation of the hydrodynamic resistance of the speedboats of the university racing team "Oceanos". More specifically, it took place during the preparation for the competition "Hydrocontest" and is based on the data, restrictions and purposes of the competition. It focuses on the experimental procedures and tests in the 1st year of group participation, the modifications made to the boats, the hydrodynamic optimization of the hull performance, the addition of accessories and the analysis of the optimization through resistance experiments in the 2nd year of participation and its study and analysis of the resistance of the new vessels in the 3rd year of the group. For this purpose, model resistance experiments were performed for the 3 vessels of the "Oceanos" group, in various experimental devices, in order to analyze and improve their resistance. At the same time, the cruising point with the optimal dynamic conduct for each boat was identified. More specifically, resistance experiments were carried out in school's experiment tank, observation of the hydrodynamic behavior of the boats, process of shaping the boats and addition of auxiliary parts in order to better results in the resistance measurements. In this way, the effect of various modifications on the models was investigated in depth, in order to get the best possible result for their course in the competition. Then, reference is made to the competition, the problems faced by the team, the ways and the process of solving them. Many of the transformations that took place and the steps that were followed, were made with the help of the scientific staff of the school. (el) en
heal.advisorName Τζαμπίρας, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Γρηγορόπουλος, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Παπαδάκης, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής. Εργαστήριο Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 93 σ. el
heal.fullTextAvailability false
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα