dc.contributor.author | Τσούμπελης, Δημήτρης | el |
dc.contributor.author | Tsoumpelis, Dimitris | en |
dc.date.accessioned | 2021-03-17T06:34:49Z | |
dc.date.available | 2021-03-17T06:34:49Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53067 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20765 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πιθανοτική | el |
dc.subject | Διατοιχισμός | el |
dc.subject | Στοχαστική | el |
dc.subject | Λευκός θόρυβος | el |
dc.subject | Δυναμική | el |
dc.subject | Path integration | en |
dc.subject | Roll motion | en |
dc.subject | White noise | en |
dc.subject | Filtered white noise | en |
dc.subject | Probabilistic dynamics | en |
dc.title | Μελέτη της στοχαστικής δυναμικής των κινήσεων διατοιχισμού πλοίου με εφαρμογή της μεθόδου "path integration" | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Probabilistic Engineeging Mechanics | en |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-03-08 | |
heal.abstract | Στην παρούσα εργασία προσπαθούμε να προσδιορίσουμε την συνάρτηση πυκνότητας πιθανότητας των διατοιχιστικών κινήσεων πλοίου το οποίο υπόκειται σε τυχαία εγκάρσια διέγερση από την θάλασσα. Την διέγερση την μοντελοποιούμε ως λευκό θόρυβο, ο οποίος ορίζεται με βάση κανονικοποιημένες «απειροστές» προσαυξήσεις της κίνησης Brown. Αυτή η υπόθεση μας οδηγεί, υπό προϋποθέσεις που πληρούνται, στην μερική διαφορική εξίσωση Fokker-Plank-Kolmogorov που περιγράφει τη χρονική εξέλιξη της συνάρτησης πυκνότητας πιθανότητας των αποκρίσεων του πλοίου. Η αναλυτική λύση της εξίσωσης αυτής είναι γνωστή για ειδικές περιπτώσεις και στη γενική περίπτωση επιλύεται αριθμητικά. Λόγω αυτών των δυσκολιών, στρεφόμαστε στην αριθμητική μέθοδο Path Integration. Η μέθοδος αυτή δεν επιχειρεί μια «κατά μέτωπο επίθεση» στη δυσεπίλυτη εξίσωση Fokker-Plank-Kolmogorov, αλλά εκμεταλλεύεται τις μαρκοβιανές ιδιότητες του συστήματος ,οι οποίες προκύπτουν από την μοντελοποίηση της διέγερσης ως λευκό θόρυβο, για την παραγωγή μιας ισοδύναμης λύσης. Να σημειώσουμε βέβαια ότι η ισοδυναμία αυτή δεν έχει αποδειχτεί αυστηρά. Έτσι στα κεφάλαια που θα ακολουθήσουν θα προσπαθήσουμε να αναπτύξουμε έναν κατά το δυνατό αποτελεσματικό και γρήγορο αλγόριθμο και να τον εφαρμόσουμε σε μοντέλο της κίνησης διατοιχισμού ενός πλοίου. Θα παρουσιάσουμε αναλυτικά τα βήματα του αλγορίθμου και τα αριθμητικά εργαλεία που χρησιμοποιούμε για την υλοποίησή του. Στη συνέχεια, θα αναφερθούμε σε προβλήματα που εμφανίζονται κατά την υλοποίηση του αλγορίθμου. Τέλος, θα παραθέσουμε τα αποτελέσματα εφαρμογής της μεθόδου. Θα συγκρίνουμε τα αποτελέσματα της μεθόδου με αυτά της Monte-Carlo για να έχουμε μια εικόνα του κατά πόσο αυτά είναι αξιόπιστα. | el |
heal.advisorName | Σπύρου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Θεμελής, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Μπελιμπασάκης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Σπύρου, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 57 p. | en |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: