dc.contributor.author |
Roumpekas, Dimitrios
|
en |
dc.contributor.author |
Ρουμπέκας, Δημήτριος
|
el |
dc.date.accessioned |
2021-03-23T08:09:33Z |
|
dc.date.available |
2021-03-23T08:09:33Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53121 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20819 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Γραμμή 3 μετρό |
el |
dc.subject |
Μπλε γραμμή |
el |
dc.subject |
Αγία Μαρίνα – Δουκίσσης Πλακεντίας |
el |
dc.subject |
Δρομολόγια μετρό |
el |
dc.subject |
Κατανάλωση ενέργειας |
el |
dc.subject |
Ανεση επιβατών |
el |
dc.subject |
Διέλευση συρμών |
el |
dc.subject |
Ωρες αιχμής |
el |
dc.subject |
Βελτιστοποίηση δρομολογίων |
el |
dc.subject |
Athens metro line 3 |
en |
dc.subject |
Blue line |
en |
dc.subject |
Agia Marina - Doukissis Plakentias |
en |
dc.subject |
Metro routes |
en |
dc.subject |
Energy consumption |
en |
dc.subject |
Passenger comfort |
en |
dc.subject |
Train crossing |
en |
dc.subject |
Peak hours |
en |
dc.subject |
Timetabling optimization |
en |
dc.title |
Ανάπτυξη μοντέλου βελτιστοποίησης δρομολόγησης γραμμής μετρό με εφαρμογή στο μετρό της Αθήνας |
el |
dc.title |
Development of a metro line timetable optimazation model - application to Athens metro |
en |
dc.contributor.department |
EΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Transportation Engineering |
en |
heal.classification |
Βελτιστοποίηση Μετρό |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-03-12 |
|
heal.abstract |
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας, αποτελεί η βελτιστοποίηση της γραμμής 3 του μετρό της Αθήνας (μπλε γραμμή). Η γραμμή αυτή εκτελεί το δρομολόγιο Νίκαια – Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο. Συγκεκριμένα μελετήθηκε το τμήμα Αγία Μαρίνα – Δουκίσσης Πλακεντίας. Η κεντρική ιδέα είναι να μειωθεί όσο γίνεται περισσότερο η αναμονή των επιβατών στην αποβάθρα, με την ταυτόχρονη μείωση της ενέργειας που καταναλώνεται για την κίνηση του συρμού. Παράλληλα, θα πρέπει και εντός του συρμού να επικρατεί μία σχετική άνεση των επιβατών στις επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις του συρμού. Η αναμονή των επιβατών στην αποβάθρα μειώνεται με την ταχύτερη διέλευση των συρμών, η οποία αν όντως είναι ταχύτερη (μερικά δευτερόλεπτα σε κάθε σταθμό) από τα υπάρχοντα δρομολόγια, στο τέλος του δρομολογίου εξοικονομούνται μερικά λεπτά της ώρας, για το κάθε τρένο. Συμπερασματικά, αυτά τα λεπτά είναι πολύτιμα, καθώς στο τέλος της ημέρας τα δρομολόγια γίνονται ταχύτερα. Εκτός από το ενεργειακό πλεονέκτημα που θα έχει το νέο δρομολόγιο, αυξάνεται ταυτόχρονα και η συχνότητα των συρμών που θα περνούν, αποσυμφορώντας έτσι τους κορεσμένους σταθμούς σε ώρες αιχμής. Για την εκπόνηση της παρούσας διπλωματικής εργασίας, χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα της ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε., όπως το μήκος διαδρομής μεταξύ των σταθμών, οι χρόνοι διαδρομής με τα υπάρχοντα προφίλ ταχύτητας, καθώς και η Μέση Ωριαία Ταχύτητα. Η ανάλυση έγινε με βάση τον 1ο και 2ο Νόμο του Νεύτωνα που αφορούν την κίνηση ενός σώματος σε διάφορες επιφάνειες. Έτσι, υπολογίστηκαν τρία Προφίλ Ταχύτητας, τα οποία εφαρμόστηκαν κατά το βέλτιστο τρόπο στη μηκοτομή της γραμμής, σύμφωνα με το χρόνο διαδρομής του κάθε «μπλοκ», την ενέργεια που καταναλώνεται σε αυτό το «μπλοκ» και την άνεση των επιβατών. Σημειώνεται πως η μηκοτομή της γραμμής είναι όσο γίνεται κοντά στα πραγματικά δεδομένα, λόγω αδυναμίας συλλογής στοιχείων για τις κλίσεις. Τέλος, από την ανάλυση προέκυψε πως όλα τα προφίλ ταχύτητας είναι γρηγορότερα από αυτό που εφαρμόζεται και συγκεκριμένα οι διαφορές που παρατηρούνται είναι οι μικρότεροι χρόνοι διαδρομής, η κατανάλωση ενέργειας και η άνεση των επιβατών. |
el |
heal.abstract |
The purpose of this thesis is the optimization of the Athens metro line 3(known as blue line). This line executes the route Nikaia - Doukissis Plakentias - Airport, but only the section Agia Marina - Doukissis Plakentias was studied. The basic idea is to reduce the waiting time of passengers at the platform as much as possible, with the simultaneous reduce of energy consumption. At the same time, there should be an adequate level of comfort for passengers inside the wagons, during the accelerations and decelerations of the train. The passengers’ waiting time at the platform is reduced by the faster passage of the trains, which at the end of the day, if it is indeed faster (by few seconds at each station) than the existing timetable, a few minutes are saved for each train. In conclusion, these minutes are valuable, as at the end of the day the timetable is optimized. In addition, except from the advantage of reducing the energy consumption, the number of trains that will pass will be increased, thus decongesting the saturated stations at peak hours. For the preparation of this thesis, STASY S.A. data such as route length between stations, route times with the existing speed profiles, as well as the Average Hourly Speed were used. The analysis was based on Newton's 1st and 2nd Laws subject to the motion of a body on various surfaces. Thus, 3 Speed Profiles were calculated, which were optimally applied to the length of the line according to the travel time of each block, the energy consumed in this block and the comfort of passengers. It is noted that the slopes of each section of the line is as close as possible to the actual data, due to the inability to collect them. Finally, the analysis showed that all speed profiles are faster than the existing timetable, with the differences observed being the lower running times, the low energy consumption and the passengers’ comfort between the Speed Profiles. |
en |
heal.advisorName |
Kepaptsoglou, Konstantinos |
en |
heal.advisorName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
el |
heal.committeeMemberName |
Ψαριανός, Βασίλειος |
el |
heal.committeeMemberName |
Spyropoulou, Ioanna |
en |
heal.committeeMemberName |
Psarianos, Vasileios |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|