HEAL DSpace

Διαδικασίες προβολής και κατανάλωσης της τουριστικής πόλης: από τον μαζικό τουρισμό στην εξατομικευμένη εμπειρία

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παπαδοπούλου, Ελευθερία el
dc.contributor.author Κολτσίδα, Άρτεμις-Αγορή el
dc.contributor.author Papadopoulou, Eleftheria en
dc.contributor.author Koltsida, Artemis-Agori en
dc.date.accessioned 2021-03-26T11:43:50Z
dc.date.available 2021-03-26T11:43:50Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53148
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20846
dc.rights Default License
dc.subject Τουρισμός el
dc.subject Περίπατος el
dc.subject Εμπειρίες el
dc.subject Εικόνες της πόλης el
dc.subject Αθήνα el
dc.subject Tourism en
dc.subject Walk en
dc.subject Experiences en
dc.subject City images en
dc.subject Athens en
dc.title Διαδικασίες προβολής και κατανάλωσης της τουριστικής πόλης: από τον μαζικό τουρισμό στην εξατομικευμένη εμπειρία el
dc.title Projection and consumption of the tourist city: from mass tourism to personalized experience en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Architecture and tourism -- Greece -- Athens en
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-03-01
heal.abstract Στην σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη συντελούνται έργα προκειμένου να λαμβάνει αναγνωρίσιμα επαναλαμβανόμενα χαρακτηριστικά, καθιστώντας την εύπεπτο τουριστικό προϊόν. Κατά την τουριστικοποίηση, ενσωματώνεται στο αφήγημα της πόλης ό,τι δεν εντάσσεται στον κύκλο παραγωγής/κατανάλωση -οι διαδικασίες οικειοποίησής της. Ο ελληνικός τουρισμός προωθείται ως η ραχοκοκαλιά της Ελληνικής οικονομίας και η Αθήνα ως πυλώνας του αστικού τουρισμού, που αναδύεται την εποχή αποβιομηχάνισης των πόλεων και δημιουργεί ανταγωνισμό μεταξύ τους. Οι πόλεις ως προϊόντα απευθύνονται στους επισκέπτες, εμπεριέχοντας τους κατοίκους και εξυπηρετώντας τις επιχειρήσεις. Αρχική πρόθεση είναι η ανάδειξη της μοναδικότητας των προϊόντων, όμως αυτή η μετατροπή οδηγεί στην ομογενοποίηση τους. Σκοπός της εργασίας ήταν να ανακαλυφθεί η σχέση μεταξύ εμπειρίας και εικόνας της τουριστικής πόλης. Παράλληλα με τη μελέτη βιβλιογραφικών αναφορών, επιλέχθηκαν δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα: Το this is Athens, θεσμικός φορέας, και το airbnb experiences, προτείνουν την εξερεύνηση της πόλης μέσω σκηνοθετημένων περιπάτων. Η βόλτα αντιμετωπίζεται ως εργαλείο αναγνώρισης της ταυτότητας της πόλης. Τα αποτελέσματα της κατανάλωσης του τόπου είναι και χωρικά: η ασταμάτητη παραγωγή και διάθεση του προϊόντος Αθήνα τη μεταλλάσσει. Η άρρηκτη σύνδεση χώρου, εαυτού και πολιτικής αποτελεί μία εξίσωση με διαρκή μετατόπιση και των τριών εννοιών. Η ιχνηλάτηση της μεταβλητής του χώρου είναι ισχυρό μέσο για την κατανόηση της προσωπικής μας στάσης. el
heal.abstract In the contemporary European city, projects aim to provide recognizable repetitive features, transforming the city into a digestible tourist product. In this process of touristification, anything that is not part of the production / consumption cycle -the processes of its appropriation- is incorporated into the narrative of the city. Athens is considered a pillar of urban tourism, which emerges in an era of deindustrialization of cities and creates competition between them. Cities as products address visitor needs, while containing residents and serving businesses. While the initial intention is to highlight the uniqueness of such products, this transformation leads to their loss of individuality. The purpose of this thesis is to discover the relationship between the experience and the image of a tourist city. Along with a study of bibliographic references, two characteristic examples are further examined: “This is Athens” - Athens’ official city guide, and “Airbnb Experiences”, which both suggest exploring the city through curated walking routes. Walks are treated as a tool to discover the city’s identity. The results of consuming a location are also spatial: the never-ending production and supply of the product called “Athens” transforms the city. The inseparable connection between space, self and politics creates an equilibrium, with all three of its concepts constantly shifting. Tracing the concept of space is a powerful tool for understanding our own stance. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής