dc.contributor.author | Βουτσινά, Ιωάννα | el |
dc.contributor.author | Voutsina, Ioanna | en |
dc.date.accessioned | 2021-03-26T13:28:37Z | |
dc.date.available | 2021-03-26T13:28:37Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53150 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20848 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Σιδηροδρομικός Σταθμός Αθηνών | el |
dc.subject | New railway station | en |
dc.subject | Ανάπλαση | el |
dc.subject | Υπογειοποίηση σιδηροδρομικών γραμμών | el |
dc.subject | Επιβατικοί σταθμοί | el |
dc.subject | Αστικά πάρκα | el |
dc.subject | Urban regeneration | en |
dc.subject | Underground railway | en |
dc.subject | Contemporary passenger terminal | en |
dc.subject | Urban parks | en |
dc.title | Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός Αθηνών: κινούμενοι παράλληλα στο χώρο και την ιστορία | el |
dc.title | New Athens Central Railway Station: moving in parallel with space and history | en |
dc.contributor.department | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-02-17 | |
heal.abstract | Αντικείμενο της διπλωματικής εργασίας αποτελεί ο ανασχεδιασμός του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας. Οι σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις του σταθμού Λαρίσης παραμένουν στην ίδια θέση όπου είχαν κατασκευαστεί για πρώτη φορά περίπου έναν αιώνα πριν. Ωστόσο, η πόλη αναπτύσσεται ραγδαία, το αστικό τοπίο μεταβάλλεται και οι ανάγκες της σιδηροδρομικής μεταφοράς εξελίσσονται. Ο σταθμός Λαρίσης δεν έχει σήμερα την εικόνα ενός μητροπολιτικού σταθμού μιας Ευρωπαϊκής πόλης. Αν και έχει γίνει μια πληθώρα μελετών για την ανάπτυξη του σταθμού, δεν προχώρησε κάποια από τις μελέτες που έχουν εκπονηθεί σε πλήρη εφαρμογή. Πρόκειται για ένα θέμα σύνθετο και πολυεπίπεδο, του οποίου η διαχείριση ήταν μια πρόκληση, καθώς απαιτούσε την εις βάθος μελέτη σε πολλά πεδία. Με τη διπλωματική αυτή επιχειρείται η επαναδιαπραγμάτευση του ρόλου του σιδηροδρομικού σταθμού στην πόλη. Έχοντας ως αφετηρία τη μελέτη της ιστορίας και της εξέλιξής του, παρατηρώντας και καταγράφοντας την υπάρχουσα κατάσταση, προτείνεται μια συνολική στρατηγική ανάπλασης του πεδίου μελέτης. Η λύση περιλαμβάνει τέσσερις επιμέρους ενότητες : την υπογειοποίηση του συνόλου των σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων, την κατασκευή ενός σύγχρονου επιβατικού σταθμού, την αναβάθμιση των υφιστάμενων κτιριακών εγκαταστάσεων και τη δημιουργία ενός ελεύθερου - πράσινου χώρου αναψυχής. Ο σταθμός αντιμετωπίζεται ως ένας “πυκνωτής” λειτουργιών και δραστηριοτήτων στην πόλη των Αθηνών. Ο άλλοτε “αποκομμένος” χώρος των σιδηροδρομικών γραμμών αποδίδεται πλέον στους πολίτες και στην πόλη. Διαμορφώνεται έτσι ένας “πνεύμονας” πρασίνου γύρω από το σταθμό, θύλακας πολλών χρήσεων και δραστηριοτήτων. Προτείνεται ένας σύγχρονος - Ευρωπαϊκών προδιαγραφών -επιβατικός σταθμός, με σύνθετο κτιριολογικό πρόγραμμα, που περιλαμβάνει και εμπορικές λειτουργίες που απευθύνονται στο σύνολο των επισκεπτών. Η νέα πρόταση δεν διαγράφει το παρελθόν και την ιστορία του χώρου, αλλά αντίθετα επεκτείνει το παρελθόν στο παρόν και χαράσσει διαδρομή για το μέλλον. | el |
heal.abstract | The topic of this diploma thesis is the redesign of the Central Railway Station of Athens. The railway infrastructure of Larissa Station remains in the same place where it was initially built about a century ago. However, the city of Athens is expanding rapidly. The urban tissue is changing and the current needs for rail transportation are evolving. Larissa Station today does not resemble any railway station in other European cities. Multiple studies have focused on the development of the station. None, however, has been fully implemented. This is a complex and multifaceted issue. The process of resolving all aspects of this diploma thesis has been a challenge, as it required in-depth study in many fields. This diploma questions and redefines the role of the railway station in the city. It started from the study of the station’s history and its evolution. The next step was to observe and record the current situation. This led to a comprehensive strategy for the study area. The solution includes four sections: the creation of an underground railway station, the design of a contemporary station, the upgrade of the existing facilities, and the creation of a recreation area. The railway station is considered as a “magnet” of functions and activities in the city center of Athens. The once “cut off” area of the railway lines is now returned back to the citizens and the city. The whole project creates an island of biodiversity around the station, an environment for many uses and activities. The thesis proposes a new railway station that meets the European standards and includes commercial functions aimed at all visitors and area residents. The proposal aims to connect the past with the present and to pave the way for the future. | en |
heal.advisorName | Ανδριανόπουλος, Τηλέμαχος | el |
heal.advisorName | Andrianopoulos, Tilemachos | en |
heal.committeeMemberName | Τσακανίκα, Ελευθερία | el |
heal.committeeMemberName | Σταυρίδης, Σταύρος | el |
heal.committeeMemberName | Μίχα, Ειρήνη | el |
heal.committeeMemberName | Καρβουντζή, Κωνσταντίνα-Βαλεντίνη | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 67 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: