dc.contributor.author | Χριστοδούλου, Ευάγγελος | el |
dc.date.accessioned | 2021-03-29T08:00:47Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53159 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20857 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Sustainability, Leading Indicators, Fuzzy AHP, Pearson Correlation | en |
dc.subject | Sustainability | en |
dc.subject | Leading indicators | en |
dc.subject | Fuzzy AHP | en |
dc.subject | Pearson correlation | en |
dc.title | Δημιουργία προσαρμοστικού μοντέλου αξιολόγησης του προφίλ βιωσιμότητας ναυτιλιακής εταιρείας με χρήση leading indicators | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.secondaryTitle | Assessing the sustainability profile of a shipping company: Development of an adaptive tool from lagging to leading indicators | en |
heal.classification | Ναυπηγική | el |
heal.dateAvailable | 2022-03-28T21:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.access | embargo | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-03-18 | |
heal.abstract | Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάπτυξη ενός μοντέλου αποτίμησης της βιωσιμότητας μιας ναυτιλιακής εταιρείας. Η βιωσιμότητα απαρτίζεται από τρείς τομείς: Περιβαλλοντική Μέριμνα Οικονομική Ευμάρεια Κοινωνική Ευθύνη Η απόδοση στον τομέα της βιωσιμότητας υπολογίζεται βάσει της απόδοσης των επί μέρους πυλώνων που αναφέρθηκαν προηγουμένως. Για να επιτευχθεί αυτό, αξιοποιήθηκε ένα σύνολο από KPI’s (Key Performance Indicators). Πρόκειται ουσιαστικά για δείκτες οι οποίοι χρησιμοποιούνται για την μέτρηση συγκεκριμένων πτυχών-θεμάτων που αφορούν την λειτουργία μιας ναυτιλιακής. Σκοπός είναι με χρήση τόσο leading όσο και lagging indicators να δημιουργηθεί ένα προσαρμοστικό μοντέλο με δυναμικότητα στο χρόνο. Πρωτού γίνει η παρουσίαση των επιλεγμένων δεικτών και περιγραφεί το μοντέλο, είναι απαραίτητο να γίνουν εκτεταμένες αναφορές σε άλλα θέματα. Αρχικά γίνεται μια σύντομη εισαγωγή στα νομοθετικά πλαίσια που διέπουν τον τομέα της ναυτιλίας και συγκεκριμένα τους τομείς με τους οποίους ασχολούμαστε στην έρευνα αυτή. Δεν θα ήταν ορθό να γίνεται λόγος για απόδοση σχετικά με θέματα του περιβάλλοντος και να μην γίνουν αναφορές στην διεθνή σύμβαση για την Προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος από την λειτουργία των πλοίων (MARPOL) αλλά και άλλες σχετικές διατάξεις και δράσεις. Αντίστοιχα, με παρόμοιο τρόπο δίνεται βάση επίσης στην νομοθεσία περί Ασφάλειας της Ανθρώπινης Ζωής στην Θάλασσα (SOLAS) και σε συναφείς διατάξεις και δράσεις. Αρχικά γίνεται μια σύντομη ιστορική αναφορά στους λόγους που οδήγησαν στην καθιέρωση σχετικών νομοθεσιών ,ενώ στην συνέχεια παρουσιάζονται και οι απαιτούμενοι ελάχιστοι στόχοι και η διαχρονική τους πορεία. Έχοντας παρουσιάσει το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο ,εντός των ορίων του οποίου και πρέπει να κινηθούμε, στην συνέχεια δίνεται το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο για την κατανόηση της λειτουργίας του μοντέλου. Παρουσιάζεται με αρκετά λεπτομερή τρόπο η έννοια των leading και lagging indicators, που αποτελεί βασικό στοιχείο της έρευνας. Επίσης παρουσιάζεται εν συντομία η φιλοσοφία επιλογής των δεικτών αυτών σύμφωνα με διεθνώς αναγνωρισμένες μεθοδολογίες. Βασικότατο στοιχείο επίσης είναι η αξιοποίηση εργαλείων πολυκριτηριακής ανάλυσης (MCDA) , βάσει των οποίων γίνεται και η μέτρηση της απόδοσης του δείκτη της βιωσιμότητας. To μόνο φυσικό επακόλουθο της παραπάνω ανάλυσης, είναι η διενέργεια των υπολογισμών ώστε το μοντέλο που περιεγράφει να ξεφύγει από το θεωρητικό μέρος και να υλοποιηθεί ώστε να είναι πλήρως λειτουργικό και εφαρμόσιμο. Για τα μαθηματικά μοντέλα που απαιτήθηκαν ,έγινε χρήση βασικού προγραμματισμού στο Excel καθώς και ανάπτυξη αλγορίθμου στο λογισμικό MATLAB. Οι πίνακες των αποτελεσμάτων εμπεριέχονται στην παρούσα έκθεση σε επόμενα κεφάλαια. Τέλος, κλείνοντας την έκθεση αυτή, γίνεται ένας συμπερασματικός επίλογος όπου γίνεται κατανοητή η σημαντικότητα της έρευνας που αναλύθηκε. Φαίνεται η αναγκαιότητα της χρήσης τέτοιων μοντέλων, περισσότερο ή λιγότερο σύνθετων, για εταιρείες που έχουν ή θέλουν να έχουν υψηλό οργανωτικό προφίλ με απώτερο σκοπό τους την συνεχή βελτίωση της απόδοσής τους στον τομέα της βιωσιμότητας. | el |
heal.advisorName | Βεντίκος, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Θεμελής, Νικόλαος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: