dc.contributor.author | Νεοφύτου, Ελπίδα | el |
dc.contributor.author | Neofytou, Elpida | en |
dc.date.accessioned | 2021-03-29T08:01:45Z | |
dc.date.available | 2021-03-29T08:01:45Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53162 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20860 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Περπατησιμότητα | el |
dc.subject | Προσβασιμότητα | el |
dc.subject | Χωρική παλινδρόμηση | el |
dc.subject | Γεωγραφικά σταθμισμένη παλινδρόμηση | el |
dc.subject | Αξία ακινήτου | el |
dc.subject | Walkability | en |
dc.subject | Accessibility | en |
dc.subject | Spatial regression | en |
dc.subject | Geographically weighted regression | en |
dc.subject | Property value | en |
dc.title | Εφαρμογή μοντέλων χωρικής παλινδρόμησης για την διερεύνηση της επίδρασης της περπατησιμότητας (walkability) στην ενοικίαση κατοικίας. Ευρήματα από τις κεντρικές περιοχές των πόλεων Μπέρμιγχαμ, Εδιμβούργο και Μπέλφαστ του Ηνωμένου Βασιλείου. | el |
dc.title | Application of spatial regression models to investigate the effect of walkability on residential rental values. Findings from the central areas of the cities Birmingham, Edinburgh and Belfast in the United Kingdom. | en |
dc.contributor.department | Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Γεωργαφία | el |
heal.classification | Ανάλυση Χώρου | el |
heal.classification | Geography | en |
heal.classification | Spatial Analysis | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-03-11 | |
heal.abstract | Ένας από τους βασικότερους παράγοντες του δομημένου περιβάλλοντος που επηρεάζουν την επιλογή των ανθρώπων για στέγαση είναι η περπατησιμότητα (walkability), όρος που υποδηλώνει τον βαθμό στον οποίο μία περιοχή είναι φιλική και ελκυστική ως προς τη μετακίνηση πεζή. Η περπατησιμότητα μπορεί ακόμα να επηρεάσει και τις τιμές των κατοικιών. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά κενά στο βαθμό στον οποίο οι ποιότητες του αστικού σχεδιασμού, ως προς την δημιουργία φιλικών δημόσιων χώρων για την μετακίνηση πεζή, επιδρούν στην τιμή ενοικίασης κατοικιών. Αρκετές έρευνες έχουν γίνει με σκοπό να βρεθεί ο βαθμός επιρροής της περπατησιμότητας στις αξίες γης, χρησιμοποιώντας κυρίως δεδομένα μάκρο-κλίμακας, ωστόσο καμία δεν έχει ακόμα ασχοληθεί με την διερεύνηση του προβλήματος αξιοποιώντας δεδομένα μικρής κλίμακας όπως διαβάσεις πεζών, συντήρηση πεζοδρομίων και κτηρίων, φωτισμός, παγκάκια, σκίαση κτλ. Η παρούσα μελέτη, στοχεύει στη διερεύνηση του αντικτύπου της αύξησης της περπατησιμότητας στις τιμές ενοικίασης στις Αγγλικές πόλεις, στη μικρή κλίμακα. Ο βαθμός περπατησιμότητας προσδιορίζεται ως η βασική ανεξάρτητη μεταβλητή, ενώ θα δοκιμαστεί η ακόλουθη υπόθεση: η περπατησιμότητα και οι αξίες ενοικίων κατοικιών μίας περιοχής έχουν θετική συσχέτιση. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της αξιολόγησης των υποδομών πεζής μετακίνησης με τη χρήση του εργαλείου ελέγχου οδικής υποδομής κίνησης πεζών, MAPS-Mini για την δημιουργία γεωχωρικής βάσης δεδομένων σε επίπεδο πεζοδρομίου. Πιο συγκεκριμένα, καταγράφηκαν και αξιολογήθηκαν 17 μεταβλητές σχετικές με την περπατησιμότητα σε επίπεδο οικοδομικού τετραγώνου (Ο.Τ). Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσω της υπηρεσίας Google Street View και η αξιολόγηση αφορά 6.977 τμήματα. Με το πέρας της διαδικασίας προέκυψε ο βαθμός ελκυστικότητας για κάθε πλευρά του Ο.Τ ως προς την μετακίνηση πεζών αλλά και για το σύνολο της κάθε πόλης. Ακολούθησε η συγκέντρωση συνδυαστικών δεδομένων τιμών ενοικίων και κοινωνικο-οικονομικών δεικτών καθώς και η συνδυαστική χωρική και στατιστική ανάλυση με χρήση των μοντέλων πολλαπλής παλινδρόμησης OLS και GWR. Αναλυτικότερα, τα δεδομένα βαθμού περπατησιμότητας συνδυάστηκαν με μεμονωμένα ενοικιαζόμενα καταλύματα που περιλάμβαναν την πληροφορία της αξίας ενοικίου, για κάθε κέντρο πόλης. Συνολικά μελετήθηκαν πάνω από 1000 καταλύματα. Στο τέλος, η περπατησιμότητα και οι αξίες ενοικιαζόμενων καταλυμάτων, σε συνδυασμό με άλλες κοινωνικο-οικονομικές μεταβλητές, συσχετίστηκαν ώστε να ερευνηθεί η χωρική ετερογένεια των παραλλαγών στις αξίες ενοικίων κατοικίας. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε στο κέντρο των πόλεων του Μπέρμιγχαμ, του Εδιμβούργου και του Μπέλ φαστ. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η περπατησιμότητα δεν εμφάνισε χωρική ετερογένεια και ότι και στα τρία κέντρα πόλης είχε θετική συσχέτιση με τα ενοίκια. Τελικά, η αύξηση του βαθμού περπατησιμό τητας κατά 10%, αυξάνει την αξία των ενοικίων κατά περίπου £1.0/βράδυ στο Μπέρμιγχαμ, £29/βράδυ στο Εδιμβούργο και £0.2/βράδυ στο Μπέλφαστ. Τα ευρήματα αυτά καθώς και η μέθοδος είναι υποστηρικτή για λήπτες αποφάσεων και για ερευνητές ή επαγγελματίες που αντιμετωπίζουν τόσο ζητήματα ενεργητικής κινητικότητας όσο και στην ενοικίαση ακινήτων. | el |
heal.abstract | One of the key factors in the built environment that influences people's residential choice is walkability, a term that indicates the extent to which an area is friendly for pedestrians. Walkability can also affect property values. However, there are many gaps in the extent to which the qualities of urban design, in terms of creating friendly public spaces for pedestrian movement, affect the price of renting houses. Several studies have been conducted to determine the degree of impact of walkability on land values, using mainly macro-scale data, however none has yet addressed the problem using micro-scale data such as pedestrian crossings, sidewalk and building maintenance, lighting, benches, shading, etc. This study aims to investigate the impact of increasing walkability on rental prices in UK cities, on micro scale. Walkability is determined as the independent variable, while the following hypothesis will be tested: Do walkability and property values of an area have a positive correlation? Methodologically, we employed a virtual street observation instrument, to assess pedestrian infrastructure deficiencies and street environment qualities, for each street and crossing-segment, separately, block-by-block. Particularly, we capitalized on a reliable walkability audit tool and the brief version of the Microscale Audit of Pedestrian Streetscapes (MAPS-Mini). More specifically, 17 variables related to walkability at the building block level were recorded and evaluated. The data was collected through the Google Street View service and the evaluation concerns 6.977 sections. At the end of the process, there was generated the degree of attractiveness for each side of the building block in terms of pedestrian movement but also for each whole city. This was followed by the collection of combined data on rental prices and socio-economic indicators as well as the combined spatial and statistical analysis using the OLS and GWR multiple regression models. More specifically, the walkability data were combined with individual rental accommodations that included the property value information for each city center. In total, more than 1000 accommodations were studied. Finally, walkability and rental values, in combination with other socio-economic variables, were correlated to investigate the spatial heterogeneity of variants in residential rental values. The study was conducted in downtown Birmingham, Edinburgh and Belfast. The results showed that walkability did not show spatial heterogeneity and that in all three city centers it had a positive correlation with rents. Finally, a 10% increase in walkability scores increases property values by approximately £1.0/night in Birmingham, £29/night in Edinburgh and £0.2/night in Belfast. Research findings and methods of this work can support decision makers, researchers and professionals dealing with both active mobility issues and rental markets. | en |
heal.advisorName | Φώτης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Πηγακη, Μαρια | el |
heal.committeeMemberName | Αθανασόπουλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 119 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: