HEAL DSpace

Προσδιορισμός της περιοχής επιρροής οχήματος κατά την κυκλοφορία του σε αστικά δίκτυα με χρήση δεδομένων υψηλής ευκρίνειας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ασιμομήτη, Μαρία-Ειρήνη el
dc.contributor.author Asimomiti, Maria-Eirini en
dc.date.accessioned 2021-03-29T19:49:14Z
dc.date.available 2021-03-29T19:49:14Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53171
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20869
dc.rights Default License
dc.subject Συνεργατικά οχήματα el
dc.subject Περιοχή επιρροής el
dc.subject Αμοιβαία πληροφόρηση el
dc.subject Ταχύτητα el
dc.subject Κυκλοφορία el
dc.subject Cooperative vehicles en
dc.subject Influence area en
dc.subject Mutual information en
dc.subject Velocity en
dc.subject Circulation en
dc.title Προσδιορισμός της περιοχής επιρροής οχήματος κατά την κυκλοφορία του σε αστικά δίκτυα με χρήση δεδομένων υψηλής ευκρίνειας el
dc.title Estimation of the area of influence of a vehicle during its circulation in urban networks using high definition data en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μηχανική των μεταφορών el
heal.classification Transportation engineering en
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-03
heal.abstract Σε ένα περιβάλλον συνεργατικών οχημάτων, κάθε όχημα (αποστολέας) ανταλλάσσει μηνύματα με τα γειτονικά του οχήματα (παραλήπτες) εντός του εύρους μετάδοσης του ασύρματου (κυκλοφοριακού) δικτύου. Η περιοχή που περιλαμβάνει όλα τα οχήματα, που επηρεάζουν το ένα το άλλο, ονομάζεται περιοχή επιρροής του αποστολέα (εξεταζόμενο όχημα) και αναφέρεται στην χωρική οριοθέτηση του εξωτερικού του περιβάλλοντος. Στόχος αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η εκτίμηση της περιοχής επιρροής ενός οχήματος κάτω από διαφορετικές κυκλοφοριακές συνθήκες και για ποικίλους τύπους οχημάτων κάνοντας χρήση των αρχών της θεωρίας της πληροφόρησης και δεδομένων, που συλλέχθηκαν από Μη Επανδρωμένα Εναέρια Συστήματα στην περιοχή του κέντρου της Αθήνας κατά τη διάρκεια πρωινών ωρών αιχμής (πNEUMA dataset). Για τον προσδιορισμό της περιοχής μελέτης, υπολογίστηκε η αμοιβαία πληροφόρηση μεταξύ δύο οχημάτων, λαμβάνοντας ως τυχαίες μεταβλητές τις ταχύτητές τους. Για τέσσερις σταθερές χρονικές περιόδους υπολογίστηκε ο μέσος όρος της αμοιβαίας πληροφόρησης μεταξύ του εξεταζόμενου οχήματος και των γειτόνων του για 20 διαφορετικές ακτίνες. Ως ακτίνα της κρίσιμης περιοχής επιρροής θεωρήθηκε αυτή για την οποία ο μέσος όρος της αμοιβαίας πληροφόρησης μεταξύ του οχήματος και των γειτόνων του αγγίζει την ελάχιστη τιμή του. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η πυκνότητα του οδικού δικτύου αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την αξιόπιστη εκτίμηση της περιοχής επιρροής του οχήματος: όσο μεγαλύτερη η πυκνότητα, τόσο μικρότερη η περιοχή επιρροής ειδικά στις περιπτώσεις των δίκυκλων, των επιβατικών οχημάτων των ταξί και των ημιφορτηγών. Από την άλλη πλευρά, η περιοχή επιρροής των φορτηγών και των λεωφορείων φαίνεται να είναι ελαφρώς συσχετισμένη με την κυκλοφοριακή πυκνότητα. el
heal.abstract Under the Cooperative Vehicles environment, each vehicle (sender) exchanges messages with its surrounding vehicles (receivers) within the transmission range of the wireless (vehicular) network. The area including all vehicles influencing each other is called influence area of the sender (ego – vehicle) and it refers to the spatial demarcation of its external environment. We aim to estimate a vehicle’s influence area under different traffic conditions and for various vehicle types using the principles of information theory and data, coming from Unmanned Aerial Systems (UAS), collected in the area of the center of Athens during morning peak hours (πNEUMA dataset). For the estimation of the influence area, the mutual information between two vehicles was computed, considering their velocities as random variables. For four consecutive time periods the average mutual information between the ego vehicle and its neighbours is computed for 20 different radius values. The critical influence area is selected as the one that corresponds to the minimum of the average mutual information between the vehicle and its neighbours when studied with respect to the radius. The results indicated that road density is a critical determinant for the reliable estimation of the area of influence of the vehicle; the higher the density, the smaller the area of influence especially in the cases of power-two wheelers, private passenger cars, taxis and vans. On the other hand, the influence area of trucks and buses seems to be independent of the prevailing road density conditions. en
heal.advisorName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 68 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής