dc.contributor.author | Ζυγογιάννη, Αικατερίνη | el |
dc.contributor.author | Zygogianni, Aikaterini | en |
dc.date.accessioned | 2021-03-29T20:34:24Z | |
dc.date.available | 2021-03-29T20:34:24Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53176 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20874 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Περπατησιμότητα | el |
dc.subject | Walkability | en |
dc.subject | Προσβασιμότητα | el |
dc.subject | Πεζή | el |
dc.subject | Μετακίνηση | el |
dc.subject | Αυτοσυσχέτιση | el |
dc.subject | Accessibility | en |
dc.subject | Pedestrian | en |
dc.subject | Movement | en |
dc.subject | Self-correlation | en |
dc.title | Συγκριτική χωρική ανάλυση μέτρων προσβασιμότητας και περπατησιμότητας (walkability) σε περιβάλλον GIS. Εφαρμογή στα κέντρα των πόλεων της Πάτρας και του Μπάρι | el |
dc.title | Comparative spatial analysis of accessibility measures and walkability in a GIS environment. Application in centers of the cities of Patras and Bari | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Γεωγραφία και περιφερειακός σχεδιασμός | el |
heal.classification | Geography and regional planning | en |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-03-12 | |
heal.abstract | Ο όρος περπατησιμότητα (walkability) φανερώνει τον βαθμό, στον οποίο το δομημένο περιβάλλον είναι ελκυστικό για μετακίνηση πεζή, ενώ η προσβασιμότητα υποδηλώνει το πόσο ο κάθε πολίτης, μπορεί να προσεγγίσει τον δημόσιο χώρο βάσει της υφιστάμενης κατάστασης των υποδομών που του προσφέρονται αλλά και της αστικής μορφολογίας. Η βελτίωση των επιπέδων προσβασιμότητας τα τελευταία χρόνια αναγνωρίζεται ως ένας από τους κυριότερους στόχους στην αστική πολιτική και την σχεδίαση των αστικών κέντρων, καθώς με την προώθηση σχετικών χωρικών παρεμβάσεων επηρεάζονται κρίσιμες πτυχές της καθημερινότητας, όπως η επιλογή τόπου κατοικίας ή/και, εργασίας, αλλά και ο τρόπος μετακίνησης στην πόλη. Τα τελευταία χρόνια γίνονται όλο και περισσότερες έρευνες, οι οποίες εστιάζουν στην ανάλυση του βαθμού της περπατησιμότητας των πόλεων μελετώντας διάφορες παραμέτρους που την επηρεάζουν. Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ποσοτικοποίηση τόσο ως προς το σύνολο, όσο και χωρικά της οδικής υποδομής και του περιβάλλοντος στο οποίο πραγματοποιείται πεζή μετακίνηση και κατά πόσο ο σχεδιασμός της εκάστοτε πόλης βοηθά με κάποιο τρόπο αυτή τη μετακίνηση. Πραγματοποιήθηκε μελέτη στα αστικά κέντρα της Πάτρας και του Μπάρι. Συγκεκριμένα χρησιμοποιήθηκε μία τροποποιημένη εκδοχή του εργαλείου ελέγχου περιβάλλοντος πεζής μετακίνησης MAPS-Mini . Έγινε αξιολόγηση των κέντρων έχοντας ως κριτήρια τα επίπεδα των πεζοδρομίων, τις συνδέσεις αυτών και γενικότερα την υφιστάμενη κατάσταση του περιβάλλοντος στο οποίο μετακινείται ο πεζός. Έπειτα, χρησιμοποιήθηκε το Urban Network Analysis Tool (UNA), μία ελεύθερη εργαλειοθήκη για το πρόγραμμα ArcGIS ν.10.4, ώστε να γίνει έρευνα για τον βαθμό περπατησιμότητας πεζών σε επιλεγμένους προορισμούς και να γίνει η σύγκριση αυτών. Καταληκτικά, χρησιμοποιώντας μεθόδους χωρικής ανάλυσης, υπολογίστηκε ο δείκτης χωρικής αυτοσυσχέτισης Local Moran’s I για να υπάρξει διαθέσιμη η χωρική κατανομή των τιμών των δεικτών της περπατησιμότητας και της προσβασιμότητας στα διάφορα κέντρα. | el |
heal.abstract | The term walkability indicates the degree to which the built environment is attractive for pedestrian movement, while accessibility indicates how much each citizen can approach the public space, based on current state of the infrastructure offered and the urban morphology. Improving accessibility levels in recent years is recognized as one of the main goals in urban policy and urban center design, as the promotion of relevant spatial interventions affects critical aspects of everyday life, such as the choice of place of residence and/or work, but and how to move around the city. In recent years, more and more research is being done, which focuses on the analysis of the degree of walkability of cities by studying various parameters that affect it. The object of this dissertation is the quantification both in terms of the whole and spatially of the road infrastructure and the environment in which pedestrian movement takes place and whether the planning of each city helps in some way this movement. A study was carried out in the urban centers of Patras and Bari. Specifically, a modified version of the MAPS-Mini pedestrian environment control tool was used. The centers were evaluated based on the levels of the sidewalks, their connections and in general, the current state of the environment in which the pedestrian moves. Then, the Urban Analysis Tool (UNA), a free toolbox for the ArcGIS program n.10.4. was used to research the degree of pedestrian walkability in selected destinations and to compare them. Finally, using spatial analysis methods, the Local Moran’s I spatial autocorrelation index was calculated, to make available the spatial distribution of the walkability and accessibility indicators in the various centers. | en |
heal.advisorName | Φώτης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Φώτης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Δάρρα, Αθανασία | el |
heal.committeeMemberName | Πηγάκη, Μαρία | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 90 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: