HEAL DSpace

Θραύσματα μνήμης στο αρχιτεκτονικό έργο του Carlo Scarpa

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ανάγνου, Κωνσταντίνα el
dc.contributor.author Χαιρέτη, Ελευθερία Όλγα el
dc.contributor.author Anagnou, Konstantina en
dc.contributor.author Chaireti, Eleftheria Olga en
dc.date.accessioned 2021-03-30T07:49:11Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53191
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20889
dc.rights Default License
dc.subject Μνήμη el
dc.subject Θραύσματα el
dc.subject Βενετία el
dc.subject Ιταλία el
dc.subject Σύνθεση υλικών el
dc.subject Διαστρωμάτωση el
dc.subject Carlo Scarpa en
dc.subject Brion en
dc.subject Castelvecchio en
dc.subject Memory en
dc.subject Venice en
dc.subject Fragments el
dc.subject Italy en
dc.subject Layering en
dc.title Θραύσματα μνήμης στο αρχιτεκτονικό έργο του Carlo Scarpa el
dc.title Fragments of memory in the architectural work of Carlo Scarpa en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Memory en
heal.dateAvailable 2022-03-29T21:00:00Z
heal.language el el
heal.access embargo el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-03-09
heal.abstract H παρούσα ερευνητική εργασία μελετά τον τρόπο με τον οποίο η μνήμη μπορεί να αποτελέσει εργαλείο αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. Ειδικότερα, εστιάζει στον τρόπο με τον οποίο το στοιχείο της μνήμης συγκροτεί την θραυσματική αρχιτεκτονική του Carlo Scarpa, μέσα από τη μελέτη δύο χαρακτηριστικών του έργων. Στο α’ μέρος μελετάται η έννοια της μνήμης, η σύνδεσή της με την πόλη της Βενετίας και με το αρχιτεκτονικό έργο του Scarpa, γίνεται η αναγνώριση της ταυτότητας του αρχιτέκτονα, μέσα από την βιογραφία, το έργο και τις βασικές του επιρροές, και μελετάται η συνθετική μεθοδολογία του αρχιτέκτονα, ως προς τον άξονα του σχεδιασμού και της κατασκευής. Στο β’ μέρος της εργασίας γίνεται η αναγνώριση των δύο έργων, του μουσείου Castelvecchio στη Βερόνα και του κοιμητηρίου Brion στο San Vito d’Altivole και ο εντοπισμός των θραυσμάτων μνήμης σε αυτά. Η προσέγγιση της μνήμης εξετάζεται με διαφορετικό τρόπο στα δύο έργα, καθώς αυτά διακρίνονται από διαφορετικές ποιότητες και χαρακτηριστικά. Ως εργαλείο αναγνώρισης και μελέτης των έργων χρησιμοποιείται κάθε φορά μια πορεία, προκειμένου να αποδοθεί βιωματικά η διάρθρωση του χώρου, παράλληλα με την ανάγνωση των θραυσμάτων μνήμης που τον αποτελούν. el
heal.abstract This research examines the way that memory can be a design tool in architecture. In particular, it focuses on the way that memory plays a constitutive role in the ‘fragmented architecture’ of Carlo Scarpa, through two case studies of his architectural work. The first part of the research examines the concept of memory, the way that it becomes prominent in the city of Venice and the architectural work of Carlo Scarpa. Moreover, it present the architect’s biography, work and basic influences, as well as his compositional methodology, in terms of design and construction. The second part of the research presents two of his works, the Castelvecchio Museum in Verona and the Brion Cemetery in San Vito d’Altivole, by identifying in them material and immaterial fragments of memory. There, it is found that memory is approached differently in these works, as they are distinguished by different qualities and characteristics. Methodologically, a path is used, each time, as a tool to analyse the buildings, in order to structure the experience of the space, and present the memory fragments that compose its entity en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής