dc.contributor.author |
Ανάγνου, Κωνσταντίνα
|
el |
dc.contributor.author |
Χαιρέτη, Ελευθερία Όλγα
|
el |
dc.contributor.author |
Anagnou, Konstantina
|
en |
dc.contributor.author |
Chaireti, Eleftheria Olga
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-03-30T07:49:11Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53191 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20889 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μνήμη |
el |
dc.subject |
Θραύσματα |
el |
dc.subject |
Βενετία |
el |
dc.subject |
Ιταλία |
el |
dc.subject |
Σύνθεση υλικών |
el |
dc.subject |
Διαστρωμάτωση |
el |
dc.subject |
Carlo Scarpa |
en |
dc.subject |
Brion |
en |
dc.subject |
Castelvecchio |
en |
dc.subject |
Memory |
en |
dc.subject |
Venice |
en |
dc.subject |
Fragments |
el |
dc.subject |
Italy |
en |
dc.subject |
Layering |
en |
dc.title |
Θραύσματα μνήμης στο αρχιτεκτονικό έργο του Carlo Scarpa |
el |
dc.title |
Fragments of memory in the architectural work of Carlo Scarpa |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Memory |
en |
heal.dateAvailable |
2022-03-29T21:00:00Z |
|
heal.language |
el |
el |
heal.access |
embargo |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-03-09 |
|
heal.abstract |
H παρούσα ερευνητική εργασία μελετά τον τρόπο με τον οποίο η μνήμη μπορεί να αποτελέσει εργαλείο αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. Ειδικότερα, εστιάζει στον τρόπο με τον οποίο το στοιχείο της μνήμης συγκροτεί την θραυσματική αρχιτεκτονική του Carlo Scarpa, μέσα από τη μελέτη δύο χαρακτηριστικών του έργων. Στο α’ μέρος μελετάται η έννοια της μνήμης, η σύνδεσή της με την πόλη της Βενετίας και με το αρχιτεκτονικό έργο του Scarpa, γίνεται η αναγνώριση της ταυτότητας του αρχιτέκτονα, μέσα από την βιογραφία, το έργο και τις βασικές του επιρροές, και μελετάται η συνθετική μεθοδολογία του αρχιτέκτονα, ως προς τον άξονα του σχεδιασμού και της κατασκευής. Στο β’ μέρος της εργασίας γίνεται η αναγνώριση των δύο έργων, του μουσείου Castelvecchio στη Βερόνα και του κοιμητηρίου Brion στο San Vito d’Altivole και ο εντοπισμός των θραυσμάτων μνήμης σε αυτά. Η προσέγγιση της μνήμης εξετάζεται με διαφορετικό τρόπο στα δύο έργα, καθώς αυτά διακρίνονται από διαφορετικές ποιότητες και χαρακτηριστικά. Ως εργαλείο αναγνώρισης και μελέτης των έργων χρησιμοποιείται κάθε φορά μια πορεία, προκειμένου να αποδοθεί βιωματικά η διάρθρωση του χώρου, παράλληλα με την ανάγνωση των θραυσμάτων μνήμης που τον αποτελούν. |
el |
heal.abstract |
This research examines the way that memory can be a design tool in architecture. In particular, it focuses on the way that memory plays a constitutive role in the ‘fragmented architecture’ of Carlo Scarpa, through two case studies of his architectural work. The first part of the research examines the concept of memory, the way that it becomes prominent in the city of Venice and the architectural work of Carlo Scarpa. Moreover, it present the architect’s biography, work and basic influences, as well as his compositional methodology, in terms of design and construction. The second part of the research presents two of his works, the Castelvecchio Museum in Verona and the Brion Cemetery in San Vito d’Altivole, by identifying in them material and immaterial fragments of memory. There, it is found that memory is approached differently in these works, as they are distinguished by different qualities and characteristics. Methodologically, a path is used, each time, as a tool to analyse the buildings, in order to structure the experience of the space, and present the memory fragments that compose its entity |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|