dc.contributor.author | Γεώργιος, Μπούτσικος | el |
dc.contributor.author | Georgios, Boutsikos | en |
dc.date.accessioned | 2021-03-31T13:11:59Z | |
dc.date.available | 2021-03-31T13:11:59Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53231 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20929 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Anchored walls | en |
dc.subject | Deep excavation | en |
dc.subject | Parametric study | en |
dc.subject | Ellinikon Metro station | en |
dc.subject | Plaxis | en |
dc.subject | Τοίχοι αντιστήριξης | el |
dc.subject | Βαθιά εκσκαφή | el |
dc.subject | Παραμετρικές αναλύσεις | el |
dc.subject | Σταθμός μετρό Ελληνικό | el |
dc.subject | Μέτρα αντιστήριξης | el |
dc.title | Παραμετρικές αναλύσεις επί συστήματος αντιστήριξης βαθιάς εκσκαφής με τη μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων. Επιλύσεις με δεδομένα από το σταθμό «Ελληνικό» του Μετρό της Αθήνας. | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.secondaryTitle | Finite element parametric application over a tieback anchored wall. A case study about Ellinikon Metro station. | en |
heal.classification | Geotechnical Engineering | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-06-15 | |
heal.abstract | Το παρόν πόνημα εστιάζει στο βέλτιστο σχεδιασμό συστήματος αντιστήριξης βαθιάς εκσκαφή μέσω παραμετρικών αναλύσεων. Συγκεκριμένα επιλέχθηκε η περίπτωση του σταθμού μετρό Ελληνικό όπου αποτελεί μέρος της επέκτασης της γραμμής 2 του μετρό της Αθήνας. Ο εν λόγω σταθμός αποτελείται από τον κυρίως σταθμό, την ανατολική είσοδο και την συνδετήρια σήραγγα. Το κυρίως τμήμα του σταθμού κατασκευάστηκε με την μέθοδο ανοικτής εκσκαφής μήκους 123.4m, πλάτους 10.6m έως 28m με τοπικές διευρύνσεις ενώ το βάθος της εκσκαφής στα 28m. Τα μέτρα προσωρινής αντιστήριξης περιελάμβαναν φρεατοπασσάλους οπλισμένου σκυροδέματος σε συνδυασμό με προεντεταμένα αγκύρια και εκτοξευόμενο σκυρόδεμα οπλισμένο με δομικό πλέγμα. Οι παραμετρικές αναλύσεις διεκπεραιώθηκαν μέσω του προγράμματος πεπερασμένων στοιχείων Plaxis 2D Version 8 για συγκριμένη διατομή του σταθμού εκεί όπου το πλάτος γίνεται μέγιστο στα 28m και βάθος 28m. Οι αναλύσεις πραγματοποιήθηκαν τροποποιώντας τις παραμέτρους των δομικών στοιχείων και εκτελώντας αναλύσεις ευστάθειας ώστε να εξακριβωθεί η επιρροή τους στις μετακινήσεις και στις ασκούμενες δυνάμεις επί του συστήματος αντιστήριξης. Επίσης εξετάζεται η επιρροή των επιφανειακών καθιζήσεων σε σχολικό συγκρότημα που εδράζεται 31m από την κατακόρυφη παρειά της εκσκαφής. Τέλος συνίσταται σύστημα αντιστήριξης με καθορισμένη προένταση των αγκυρίων, καθορισμένο μήκος έμπηξης και απόσταση των πασσάλων και επίσης συγκεκριμένες αριθμό αγκυρίων καθ΄ ύψος του τοίχου, θεωρώντας ως κινηματικό κριτήριο την μέγιστη επιτρεπόμενη γωνιακή στροφή που ορίζει ο EC7 ως προς αποφυγή βλαβών στο γειτονικό κτίριο. Πρέπει να τονιστεί οι παραμετρικές αναλύσεις που υλοποιήθηκαν δεν έχουν ως σκοπό την ευθεία επίλυση του σταθμού μετρό Ελληνικό. Ωστόσο στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής τα μόνα δεδομένα που χορηγήθηκαν ήταν γεωλογικά- γεωτεχνικά που αφορούν την άμεση περιοχή κατασκευής του σταθμού. Επίσης δεν χορηγήθηκαν δεδομένα της προσωρινής αντιστήριξης του έργου. | el |
heal.abstract | The current dissertation focuses on the optimal design configuration of a tieback anchored wall for a deep excavation through parametric study analyses. A case study structure was selected specifically the “Ellinikon” Metro Station which was part of the extension of Line 2 of the Athens Metro. The construction of the station involved the main part, the east entrance and the linking tunnel between them. The geometry of the excavation for the main part of the station was 123.4m in length, 10.6-28m in width with local variations and the final height of the exaction at 28m. The temporary propping system of the deep excavation entailed reinforced concrete piles, prestressed anchors and gunite with steel mesh. All parametric analyses were performed using the Finite Element Method with Plaxis Version 8 for the section of the main part of the station where the width is maximum at 28m and the height also at 28m. For the optimal design of the wall one parameter of the supporting system was determined at a time, so as to ascertain its influence to the displacements and applied forces as well as to the global stability of the bearing structure. Moreover, it was also determined the influence of differential settlements imposed to a school building located at 31m form the vertical excavation. Finally after parametric study analyses it is suggested a bearing system consisting of a designated pre-stressed load for all anchors, the number of anchors along the vertical face of the excavation, the distance between the concrete piles as well as their embedded length. Having considered as kinematic criterion the angular distortion (β) imposed by ΕC7 so that to avoid any damages to the neighboring structure. It should be mentioned that the parametric study performed for the Ellinikon metro station had no intention to check its initial design. Although to the framework of this dissertation the only data provided were geological and geotechnical parameters of the area around the station. Also detailed drawings of the temporary propping system were not provided. (en) | en |
heal.advisorName | Λουπασάκης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Μπενάρδος, Ανδρέας | el |
heal.committeeMemberName | Αχιλλέας, Παπαδημητρίου | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: