dc.contributor.author | Καπέλιος, Κωνσταντίνος | el |
dc.contributor.author | Kapelios, Konstantinos | en |
dc.date.accessioned | 2021-04-01T06:39:27Z | |
dc.date.available | 2021-04-01T06:39:27Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53234 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20932 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ανθρώπινη κινητικότητα | el |
dc.subject | Ατομική κινητικότητα | el |
dc.subject | Πηγές δεδομένων ανθρώπινης κινητικότητας | el |
dc.subject | Επισήμανση τοποθεσιών | el |
dc.subject | Πίνακες προέλευσης-προορισμού | el |
dc.subject | Human mobility | en |
dc.subject | Individual mobility | en |
dc.subject | Data sources for human mobility | en |
dc.subject | Location labeling | en |
dc.subject | Origin destination matrices | en |
dc.title | Eξέταση τεχνικών ανάλυσης χωροχρονικών δεδομένων για τη μελέτη της κίνησης ανθρώπων και εφαρμογή σε εμπειρικά δεδομένα | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ανθρώπινη κινητικότητα | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-03-18 | |
heal.abstract | Η ζωή των ανθρώπων είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη μετακίνηση στο χώρο και το χρόνο. Ανά τους αιώνες, η ζωή και η κοινωνική φύση των ανθρώπων εξαρτάται από τη μετακίνηση σχεδόν σε καθημερινή βάση. Η ανακάλυψη των νόμων που διέπουν την κίνηση ατόμων και πληθυσμών και η πρόβλεψη των μελλοντικών της καταστάσεων έχει μεγάλη αξία και κομβική σημασία για πολλούς επιστημονικούς και οικονομικούς τομείς, όπως την πολεοδομική και συγκοινωνιακή σχεδίαση και την μοντελοποίηση της εξέλιξης των επιδημιών. Στο πλαίσιο αυτό, γίνεται μια προσπάθεια αποτίμησης των κυριότερων πηγών δεδομένων, μονάδων μέτρησης και τεχνικών ανάλυσης της ανθρώπινης κινητικότητας. Αφού πραγματοποιηθεί η καταγραφή των ανωτέρω, στην παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιείται μια πειραματική εφαρμογή σε εμπειρικά δεδομένα ατομικής κινητικότητας και ροών πληθυσμών, έχοντας ως στόχο την εξαγωγή συμπερασμάτων και αξιολόγηση των παραγόμενων αποτελεσμάτων. Σε επίπεδο ατομικής κινητικότητας, αναλύονται δεδομένα μετακίνησης 10 ατόμων στην περιοχή των Χανίων διάρκειας 8 μηνών, ενώ σε επίπεδο ροών πληθυσμών πραγματοποιείται ανάλυση δεδομένων πριν την έναρξη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας της COVID-19 στην Ιταλία του 2020. Και στα δύο είδη κινητικότητας εξάγονται βασικές μονάδες μέτρησης της και οπτικοποιούνται τα αποτελέσματα της ανάλυσης. Σε επίπεδο κινήσεων πληθυσμών, δημιουργούνται τεχνητές ροές μέσω του βαρυτικού μοντέλου της ανθρώπινης κίνησης, οι οποίες εξετάζονται και συγκρίνονται με τις πραγματικές. | el |
heal.abstract | Human life is inextricably connected with the movement in space and time. Over the centuries, the life and social nature of people depend on mobility on an almost daily basis. Discovering the laws that govern the movement of people or groups of people and predicting its future states are of great value and major importance for many scientific and economic fields, such as urban and transportation planning and modeling the evolution of infectious diseases. Within this framework, an attempt is made to evaluate the most common data sources, units of measurement, and techniques of analyzing human mobility. After collecting and writing down the above in this dissertation, an experimental application is made by analyzing empirical data of individual movement and population flows to extract conclusions and evaluate the results. At the individual mobility level, data on the movement of 10 people in the area of Chania lasting 8 months are analyzed, while at the level of population flows, data analysis is performed before the beginning and during the 2020 COVID-19 pandemic in Italy. In both types of mobility, basic metrics are extracted and the results of the analysis are visualized. At the population flows' level, artificial flows are created by applying the gravity model of human mobility, which are then examined and compared with the actual ones. | en |
heal.advisorName | Ασκούνης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Ασκούνης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Ψαρράς, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Δούκας, Χρυσόστομος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικών Βιομηχανικών Διατάξεων και Συστημάτων Αποφάσεων | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 133 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: