dc.contributor.author | Αυγέρη, Βασιλίνα | el |
dc.contributor.author | Avgeri, Vasilina | en |
dc.date.accessioned | 2021-04-01T07:21:02Z | |
dc.date.available | 2021-04-01T07:21:02Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53236 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20934 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μηχανική | el |
dc.subject | Αλουμίνιο | el |
dc.subject | Δυσθραυστότητα | el |
dc.subject | Θερμική κατεργασία | el |
dc.subject | Τεχνητή γήρανση | el |
dc.subject | Mechanics | en |
dc.subject | Aluminum | en |
dc.subject | Fracture taughness | en |
dc.subject | Heat treatment | en |
dc.subject | Artificial ageing | en |
dc.title | Επίδραση της θερμικής κατεργασίας και της διάβρωσης στον κρίσιμο συντελεστή έντασης τάσεων του κράματος Al-Li 2198 | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Μηχανική | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-03-04 | |
heal.abstract | Εδώ και δεκαετίες η χρήση των κραμάτων αλουμινίου στη βιομηχανία της αεροναυπηγικής είναι εκτενής. Όμως ένα από τα βασικότερα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει μέχρι σήμερα είναι η υποβάθμιση των μηχανικών ιδιοτήτων των υλικών αυτών λόγω του φαινομένου της γήρανσής τους, με αποτέλεσμα αυτό να καθίσταται επιρρεπές σε βλάβες, όπως τη δημιουργία και τη διάδοση ρωγμών. Ένα ακόμη φαινόμενο το οποίο δύναται να επηρεάσει την ακεραιότητα των υλικών και κατ’ επέκταση του συνόλου μιας κατασκευής είναι η έκθεσή τους σε διάφορα διαβρωτικά περιβάλλοντα. Στη παρούσα διπλωματική εργασία μελετήθηκε πειραματικά η αντοχή έπειτα από επιβολή τεχνητής γήρανσης αλλά και έκθεση συνδυαστικά σε διαβρωτικό περιβάλλον του κράματος αλουμινίου 2198-Τ3. Αρχικά, σύμφωνα με δεδομένη διεθνή περιγραφή, πραγματοποιήθηκε κοπή δοκιμίων δυσθραυστότητας από φύλλα κατασκευασμένα από το υλικό αυτό. Έπειτα, διατηρώντας ορισμένα ως έχουν, δηλαδή σε κατάσταση φυσικής γήρανσης σε θερμοκρασία δωματίου, με σκοπό να χρησιμοποιηθούν ως δοκίμια αναφοράς, υποβλήθηκαν σε διαδικασία τεχνητής γήρανσης μέσω θερμικής κατεργασίας στους 170 οC για διάφορους χρόνους έκθεσης. Επιπρόσθετα, ένας αριθμός εξ αυτών των δοκιμίων υποβλήθηκαν σε τοπική διάβρωση αποφλοίωσης, με χρήση υγρού διαλύματος επίσης κατασκευασμένο σύμφωνα με τις αντίστοιχες διεθνής προδιαγραφές, με χρόνο έκθεσης τις δύο ώρες. Στη συνέχεια, όλα τα προαναφερθέντα δοκίμια υποβλήθηκαν σε πειραματικές δοκιμές δυσθραυστότητας, με στόχο την αποτίμηση της επίδρασης τόσο της θερμικής κατεργασίας όσο και της επιπρόσθετης διάβρωσης αποφλοίωσης στη δυσθραυστότητα του κράματος. Τέλος, μέσω των αποτελεσμάτων που προέκυψαν από τη πειραματική μελέτη, υπολογίστηκε επίσης ο κρίσιμος συντελεστής έντασης τάσεων για κάθε περίπτωση. | el |
heal.abstract | For decades, the use of aluminum alloys in the aeronautics industry is massive. However, one of the most important problems to face even today is the degradation of the mechanical properties of those materials due to their ageing, which results to it being vulnerable to damaging, like the creation and growth of cracks. Another phenomenon that is able to affect the uprightness of the materials and, as a result, the whole construction is the exposure to many different corrosional environment. In the present thesis project, the durability of the aluminum alloy 2198-T3 was studied experimentally after being exposed to artificial ageing and corrosion. To begin with, according to a given international description, fracture toughness test subjects where cut from plates made by the metal. Afterwards, maintaining some as they are, i.e. in a state of natural aging at room temperature, in order to be used as reference test subjects, underwent an artificial aging process by heat treatment in 170 οC, for different exposure times. In addition, a number of these specimens were subjected to local exfoliation corrosion, using a liquid solution also made according to the respective international standards, with an exposure time of two hours. Subsequently, all the aforementioned specimens were subjected to experimental fracture toughness tests to assess the effect of both heat treatment and additional exfoliation corrosion in the fracture toughness of the alloy. Finally, through the results obtained from the experimental study, the critical stress intensity factor for each case was also calculated. | en |
heal.advisorName | Κουρκουλής, Σταύρος | el |
heal.committeeMemberName | Κουρκουλής, Σταύρος | el |
heal.committeeMemberName | Αλεξόπουλος, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Παπανίκος, Παρασκευάς | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Μηχανικής. Εργαστήριο Αντοχής Υλικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 65 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: