dc.contributor.author |
Χατζηβασιλείου, Άγγελος
|
el |
dc.contributor.author |
Chatzivasileiou, Aggelos
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-04-02T06:53:01Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T06:53:01Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53255 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20953 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Υπολογιστικό εργαλείο |
el |
dc.subject |
Οδικά έργα |
el |
dc.subject |
Σιδηροδρομικά έργα |
el |
dc.subject |
Γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών |
el |
dc.subject |
Διαδρομές |
el |
dc.subject |
Computer tool |
en |
dc.subject |
Road works |
en |
dc.subject |
Railway projects |
en |
dc.subject |
Geographic information system |
en |
dc.subject |
Routes |
en |
dc.title |
Ανάπτυξη υπολογιστικού εργαλείου για την αυτοματοποίηση χάραξης οδικών και σιδηροδρομικών έργων με χρήση γεωγραφικών συστημάτων πληροφοριών |
el |
dc.title |
Development of a compruter tool for automating routing of highway and railway projects using geographic information system |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Τεχνική μηχανική και τεχνικά έργα |
el |
heal.classification |
Technical engineering and technical works |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-03-12 |
|
heal.abstract |
Ως πρωταρχικός στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας τέθηκε η όσο το δυνατόν πιο αυτόματη χάραξη οδικού άξονα σε επαρχιακό δίκτυο. Για την εκπόνηση της εργασίας χρησιμοποιήθηκε το περιβάλλον GIS (Geographic Information System) και πιο συγκεκριμένα το πρόγραμμα ArcGis όπου πραγματοποιήθηκαν όλες οι αναλύσεις. Η εργασία χωρίστηκε σε δύο (2) μέρη στα οποία το εργαλείο που αναπτύχθηκε δημιουργεί διαδρομές-δρομολόγια ανάλογα με το ανάγλυφο της περιοχής μελέτης. Το πρώτο μέρος αφορά ορισμένες εφαρμογές που έγιναν με σκοπό την καλύτερη κατανόηση του προβλήματος της χάραξης ενός οδικού άξονα σε περιβάλλον GIS. Οι εφαρμογές αποσκοπούσαν στο να αναδειχθούν διαφορετικές περιπτώσεις χαράξεων όπως: 1) αποφυγή εμποδίου (πχ βουνό, μισγάγγεια) 2) χαράξεις με τεχνικά έργα όπως γέφυρες, σήραγγες, επιχώματα, ορύγματα 3) χαράξεις με συνδυασμό των δύο (2) παραπάνω μεθόδων. Το δεύτερο μέρος βασίζεται σε πραγματικά δεδομένα. Χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα ισοϋψών για την βορειοανατολική Πελοπόννησο και πιο συγκεκριμένα για την περιφερειακή ενότητα της Κορίνθου. Ορίστηκε λοιπόν μια ευθύγραμμη χάραξη που συνδέει δύο (2) γνωστά και πόσο μάλλον τουριστικά μέρη της Ελλάδος ,την Νεμέα με τα Καλάβρυτα. Ακολουθήθηκε το ίδιο μοντέλο εφαρμογών με το προηγούμενο, με σκοπό την εξαγωγή 1) ενός μοντέλου με παρακάμψεις 2) ενός με τεχνικά έργα και 3) συνδυασμό των προαναφερθέντων. |
el |
heal.abstract |
The purpose of this diploma thesis is the as much as possible automatic road design in rural road network. The practical part of this project was held in GEOGRAPHIC INFORMATION SYSTEM environment (GIS). The ArcGIS software was particularly used for the accomplishment of the current thesis. The project was divided in two (2) parts. In both parts the current tool creates routings depending on the topography of the study area. The first part represents some applications which were designed aiming to a better understanding of regarding the objective of the current thesis, in ArcGIS environment. These applications are combining different categories of road design such as: 1) avoiding obstacles/bypass (e.g. mountains, valleys) 2) technical projects such as bridges, tunnels, embankments, trenches) 3) a combination of these above. The second part contains real data. Shapefiles with elevation data were found on specific websites for the northern-east Peloponnese in Greece and more specifically the region of Corinth found on specific websites were used in order to complete the design. Therefore a straight routing was created connecting two (2) regions of Greece such as Nemea and Kalavryta. The main model of applications is the same as previously, and more specifically 1) a model of bypass 2) one with technical works and 3) a combination of these-bypass with technical works. |
en |
heal.advisorName |
Καττής, Μαρίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Καττής, Μαρίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ψαρρόπουλος, Πρόδρομος |
el |
heal.committeeMemberName |
Τσομπανάκης, Ιωάννης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|