dc.contributor.author |
Ράφτης, Παναγιώτης
|
|
dc.contributor.author |
Raftis, Panagiotis
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-04-05T06:48:00Z |
|
dc.date.available |
2021-04-05T06:48:00Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53266 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20964 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αποδοτικότητα |
el |
dc.subject |
Πρόσθετες αντιστάσεις |
el |
dc.subject |
Δείκτες απόδοσης |
el |
dc.title |
Εξέταση μεθόδων για την ανάλυση δεδομένων στις δοκιμές θαλάσσης στην αξιολόγηση της απόδοσης |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Αποδοτικότητα Πλοίου |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-02-25 |
|
heal.abstract |
Ο τελικός στόχος αυτής της εργασίας είναι να αξιολογηθούν οι διάφορες μεθοδολογίες που
χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό της αποδοτικότητας του πλοίου μέσω των
αποτελεσμάτων που θα προκύψουν από την ανάλυση δεδομένων ενός πλοίου σε διάφορες
καταστάσεις λειτουργίας.
Οι μεθοδολογίες που εξετάζονται είναι δύο: η πρώτη είναι της ITTC (Quality System Manual,
Recommended Procedures and Guidelines: Preparation, Conduct and Analysis of Speed/Power
Trials), και η δεύτερη της ISO 19030 (Ships and marine technology - Measurement of changes
in hull and propeller perfomance. Part 2: Default method). Οι κυριότερες διαφορές τους
εστιάζονται κατά βάση στις επιδράσεις που ασκούνται στο πλοίο από το περιβάλλον και έχουν
σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία πρόσθετων αντιστάσεων. Στην κατηγορία των πρόσθετων
αντιστάσεων εντάσσονται αυτές που οφείλονται στον άνεμο, τα κύματα καθώς και την
επίδραση της κατάστασης του θαλασσινού νερού (θερμοκρασία και πυκνότητα). Από αυτές
τις επιδράσεις η τελευταία δεν μελετάται δεδομένου ότι τα αποτελέσματα που δίνει επιφέρουν
μικρές μεταβολές κυρίως λόγω των μικρών μεταβολών των παραγόντων της.
Ο υπολογισμός των πρόσθετων αντιστάσεων θα οδηγήσει στην συνέχεια στον αποτελεσματικό
υπολογισμό της τελικής τιμής της ισχύος του πλοίου. Σημαντικής σημασίας αποτελεί η
διόρθωση της ισχύος λόγω διαφοράς βυθίσματος και κατ΄επεκταση εκτοπίσματος του πλοίου
από την κατάσταση αναφοράς έτσι ώστε η τελική τιμή να αντιστοιχίζεται σε αυτές που έχουν
υπολογιστεί από το μοντέλο του πλοίου. Με αυτή την τιμή μπορεί να πραγματοποιηθεί μια
πρώτη σύγκριση σχετικά με τα σημεία λειτουργίας και την καμπύλη αναφοράς του πλοίου.
Τα τελικά αποτελέσματα της εργασίας προκύπτουν από την διαδικασία παραγωγής των
δεικτών που σχετίζονται με την απώλεια ταχύτητας και την αύξηση ισχύος του πλοίου. Οι
δείκτες εκφράζουν σε ποσοστό επί τοις εκατό την απόκλιση των υπολογισθέντων σημείων από
τα αναμενόμενα. |
el |
heal.advisorName |
Θεμελής, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ζαραφωνίτης, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γρηγορόπουλος, Γρηγόρης |
el |
heal.committeeMemberName |
Θεμελής, Νικόλαος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών. Εργαστήριο Θαλασσίων Μεταφορών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
81 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|