dc.contributor.author | Βεντουρή, Στεφανία | el |
dc.contributor.author | Ventouri, Stefania | en |
dc.date.accessioned | 2021-04-05T06:50:36Z | |
dc.date.available | 2021-04-05T06:50:36Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53272 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20970 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ηλεκτροκίνηση | el |
dc.subject | Ικαρία | el |
dc.subject | Ενεργειακό σύστημα | el |
dc.subject | Ισοζύγιο ενέργειας | el |
dc.subject | Ανανεώσημες πηγές ενέργειας | el |
dc.subject | Ηλεκτρικά οχήματα | el |
dc.subject | Σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων | el |
dc.subject | Σενάρια ηλεκτροκίνησης | el |
dc.subject | Οικονομική αξιολόγηση | el |
dc.subject | Νομοθεσία | el |
dc.subject | Θεσμικό πλαίσιο ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα | el |
dc.subject | Electromobility | en |
dc.subject | Ikaria | en |
dc.subject | Energy system | en |
dc.subject | Renewable energy sources | en |
dc.subject | Electric vehicles | en |
dc.subject | Electric vehicle charging stations | en |
dc.subject | Electromobility scenarios | en |
dc.subject | Financial evaluation | en |
dc.subject | Legislation | en |
dc.subject | Institutional framework for electromobility in Greece | en |
dc.title | Διερεύνηση της ηλεκτροκίνησης στην Ικαρία | el |
dc.title | Study on vehicles electrification in Ikaria island | en |
dc.contributor.department | Τομέας Ενέργειας | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Energy engineering | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-03-18 | |
heal.abstract | Τα επόμενα χρόνια, ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων (αμιγώς ηλεκτρικών με συσσωρευτή -BEVs-, και υβριδικών -PHEVs-) θα αυξηθεί σημαντικά, τόσο σε διεθνή όσο και σε εθνική κλίμακα. Ο Εθνικός Ενεργειακός Σχεδιασμός στοχεύει για το 2030, ένα στα τρία οχήματα να είναι ηλεκτροκίνητα, και για το έτος 2050, στοχεύει πάνω από το 34% της τελικής ζήτησης ενέργειας στον τομέα των μεταφορών επιβατικών οχημάτων, να είναι ηλεκτρική. Με τα νέα εθνικά προγράμματα επιδοτήσεων και φορολογικών και οικονομικών κινήτρων που ισχύουν από τον Αύγουστο του 2020 για την αγορά ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος, πραγματοποιείται σημαντική διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Με βάση τα νέα στοιχεία, συγκριτικά με το Σεπτέμβριο του 2019, η αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων είναι της τάξης του 620% με την πώληση 72 νέων ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ από την αρχή του έτους μέχρι τον Οκτώβρη, έχει σημειωθεί αύξηση στις πωλήσεις κατά 92,1% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Ωστόσο, για την απορρόφηση του ηλεκτρικού οχήματος και την επέκταση της ηλεκτροκίνησης, σημαντική προϋπόθεση αποτελεί και η δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών επαναφόρτισης. Ο Εθνικός Ενεργειακός Σχεδιασμός, στοχεύει ο αριθμός των συνολικών σημείων επαναφόρτισης (ιδιωτικών και δημοσίως προσβάσιμων), να προσεγγίσει τα 2000 για φέτος, με την υιοθέτηση ανταγωνιστικού μοντέλου για την αδειοδότηση. Έτσι, προβλέπεται η εκπόνηση Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων από τους δήμους, και η ανάπτυξη κινήτρων για την εγκατάσταση υποδομών επαναφόρτισης, αλλά και κινήτρων για την παραγωγή φορτιστών. Ακόμη, με ορίζοντα την πράσινη ανάπτυξη, επιπλέον στόχος αποτελεί η τροφοδότηση των υποδομών επαναφόρτισης, να προέρχεται αποκλειστικά από ηλεκτροπαραγωγή μέσω Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ). Ήδη, με την ανάπτυξη φορολογικών κινήτρων, καθίσταται ελκυστικότερη η εγκατάσταση υποδομών επαναφόρτισης που θα λειτουργούν με ενέργεια προερχόμενη από εναλλακτικές πηγές, καθιστώντας έτσι την φόρτιση 100% πράσινη. Έτσι, στην παρούσα διπλωματική εργασία, με βάση τους στόχους που έχουν τεθεί σε εθνικό επίπεδο για την ηλεκτροκίνηση, μελετάται η προοπτική διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης στο νησί της Ικαρίας. Αρχικός στόχος της διπλωματικής, αποτελεί η ανάλυση σεναρίων διείσδυσης του ηλεκτρικού οχήματος και εγκατάστασης υποδομών φόρτισης στο νησί σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Για το λόγο αυτό, σε πρώτο στάδιο αναλύεται το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα και στη συνέχεια αναλύονται εναλλακτικά σενάρια διείσδυσης του ηλεκτρικού οχήματος στο νησί, και επιλέγονται οι υποδομές φόρτισης που θα εγκατασταθούν. Επίσης, στόχος αποτελεί η τροφοδότηση των σημείων φόρτισης με ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ΑΠΕ. Για το λόγο αυτό, για τα υπό μελέτη σενάρια διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης στην Ικαρία τα οποία διαφοροποιούνται στον αριθμό ένταξης των ηλεκτρικών οχημάτων, στους προγραμματισμούς φόρτισης αυτών, και στον αριθμό εγκατάστασης δημοσίως προσβάσιμων σταθμών φόρτισης, πραγματοποιείται επισκόπηση του ενεργειακού συστήματος της, με την παράλληλη ένταξη επιπλέον μονάδων ΑΠΕ. Τέλος, επιπλέον στόχος της διπλωματικής αποτελεί η οικονομική επενδυτική αξιολόγηση της εγκατάστασης σταθμών φόρτισης στο νησί . Για αυτό το λόγο, πραγματοποιείται μια οικονομική μελέτη, στην οποία υπολογίζονται οι δείκτες IRR, NPV και PBP. | el |
heal.abstract | In the coming years, the number of electric vehicles (pure electric with battery – BEVs-, and hybrid – PHEVs-) will increase significantly both internationally and nationally. The Nation Energy Planning, targets for 2030, one in three vehicles to be electric, and for 2050, aims more than 34 % of the final energy demand in the passenger transportation sector, to be electric. With the new national subsidy programs, both tax and financial incentives that had started in August of 2020 for purchasing a new electric vehicle, there is a significant penetration of the electric mobility in Greece. According to new data, compared to September of 2019, the increase in sales of electric vehicles is of the order of 620 % with the sale of 72 new electric vehicles, while from the beginning of the year until October, there has been an increase in sales by 92.1 % compared to the corresponding period of 2019. However, for the absorption of the electric vehicle and the expansion of electric mobility, an important precondition is the creation of a wider network of publicly accessible recharging infrastructures. The National Energy Planning aims at the number of total recharging points (private and publicly accessible), to approach 2000 for this year, by adopting a competitive model for licensing. Thus, the preparation of an Electric Vehicle Charging Plan by the municipalities and the development of incentives for the installation of recharging infrastructures, as well as incentives for the production of chargers is foreseen. In addition, with the horizon of green growth, an additional goal is the supply of recharging infrastructures, to come exclusively from Renewable Energy Sources (RES). Already, with the development of tax incentives, it is becoming more attractive to install recharging infrastructures that will offer energy to the charging vehicles, which comes from alternative sources, making charging 100 % green. Thus, in the present thesis, based on the goals that have been set at national level for e-mobility, the prospect of penetration of e-mobility in the island of Ikaria is studied. The initial goal of thesis, is the analysis of scenarios of penetration of the electric vehicle and installation of charging infrastructure on the island according to the current legislation. For this reason, at first stage, the institutional framework governing e-mobility in Greece is analyzed, then alternative scenarios for the penetration of the electric vehicle on the island, and final the charging infrastructure that will be installed is selected. Also, a goal is to supply the charging points with electricity produced by RES. For this reason, for the studied scenarios of penetration of e-mobility in Ikaria, which differ in the number of integration of electric vehicles, in their charging schedules, and in the number of installations of publicly accessible charging stations, an overview of its energy system is carried out, with parallel integration of additional RES units. Finally, an additional objective of thesis, is the economic investment evaluation of the installation of charging stations on the island. For this reason, an economic study is performed, in which the IRR, NPV and PBP indices are calculated. | en |
heal.advisorName | Κάραλης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Ριζιώτης, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Βουτσινάς, Σπυρίδων | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 173 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: