HEAL DSpace

Η Αρχιτεκτονική του θανάτου: τα στρατόπεδα συγκέντρωσης: η συμβολή της αρχιτεκτονικής στο έγκλημα του ολοκαυτώματος

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Καμπέρη, Ελβίρα el
dc.contributor.author Kamperi, Elvira en
dc.date.accessioned 2021-04-05T08:35:18Z
dc.date.available 2021-04-05T08:35:18Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53276
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20974
dc.rights Default License
dc.subject Στρατόπεδα συγκέντρωσης el
dc.subject Concentration camps en
dc.title Η Αρχιτεκτονική του θανάτου: τα στρατόπεδα συγκέντρωσης: η συμβολή της αρχιτεκτονικής στο έγκλημα του ολοκαυτώματος el
dc.title The architecture of death: the concentration camps: architectural contribution to the horror of the holocaust en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Architecture -- Composition, proportion, etc. en
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-02-08
heal.abstract Εδώ είναι το θέμα της παρούσας μελέτης: η Αρχιτεκτονική ως εργαλείο συστηματικής εξόντωσης ανθρώπων. Καταλήγοντας στην άκρη του νήματος, επιδιώκεται η συνειδητή κατανόηση της αρχιτεκτονικής δυναμικής και η ανάδειξη των πιο διαστροφικών πτυχών της. Εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς: ποιό το όφελος από κάτι τέτοιο; Είναι καίριο να γίνει αντιληπτό το εξής: καμία επιστήμη δεν προβάλλει με πιο ολοκληρωμένο τρόπο την ανθρώπινη κοινωνία απ’ ότι η Αρχιτεκτονική. Η αποκρυπτογράφησή της ανά τους αιώνες προσφέρει μια έγκυρη παρακαταθήκη γνώσης, αναφορικά με την ανθρώπινη φύση, με τον ίδιο τρόπο που συμβαίνει και με τη μελέτη της Ιστορίας. Εν συγκρίσει μάλιστα με την καταγραφή της τελευταίας που δεν γίνεται πάντοτε αντικειμενικά, τα αρχιτεκτονήματα προβάλλουν κατηγορηματικά το πνεύμα της εποχής που κτίστηκαν, για όσο καιρό στέκουν στη θέση τους. Στις περιπτώσεις αυτές, η Αρχιτεκτονική αποτελεί το πιο ειλικρινές πεδίο παράθεσης της ανθρώπινης ιστορίας. Η ομορφιά –με τη σημασία της ύπαρξης μορφής– στην Αρχιτεκτονική μαρτυρά λαμπρή νόηση, ενώ το έρεβος κρύβει αρρωστημένα μυαλά. Η στηλίτευση του πιο σκοτεινού παραδείγματος που έχει να μας δείξει, μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στη γνώση, την αποδοχή και κυρίως, στην αναγνώριση της ιστορικής φρίκης. Αυτό είναι και το μοναδικό μονοπάτι που θα μας επιτρέψει να αισιοδοξούμε πως δε θα επαναληφθεί ποτέ ξανά, σε οποιαδήποτε μορφή. Διότι αν θέλουμε να προσδοκούμε σε ένα διαυγές φως, δεν έχουμε παρά να κοιτάξουμε κατάματα την πιο σκοτεινή πλευρά μας. el
heal.abstract Here is the subject of this research thesis: Architecture as a systematic annihilation implement of human beings. Both conscious understanding of architectural potentials and promotion of its most perverted sides are managed to be achieved. Reasonably, one may ask “what is the benefit of such an act?”. It is fundamental to realize the following: no other science is a more reliable representative of human societies, such Architecture. Its decryption through centuries can provide us with a valid deposit of knowledge regarding human nature; the same way the study of History does. In comparison with the last one, in which records are not always objective, architectural buildings represent categorically the genius loci of the time they were built, for as long as they stand at their place. In cases such these, Architecture consists the most truthful quotation of human history. Beauty in Architecture -with the meaning of the existence of the form- attests to brilliant intelligence, while erebus testifies sick minds. Highlighting the darkest circumstance that such minds can give us, brings us closer to the awareness, the acceptance and most importantly, to the recognition of historic horror. This is the only path that allow us to believe that such acts will not happen again, at any form. Because, if we wish to anticipate a clear light, we have but to confront our darkest side. en
heal.tableOfContents Πίνακες vii Φωτογραφίες ix Πρόλογος xi Μέρος I | H AΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΩΝ ΧΙΛΙΩΝ ΕΤΩΝ 1 1. Η Αρχιτεκτονική της Επιβολής 3 Εξουσία και Αρχιτεκτονική: αυτή η σχέση 3 Ο αιώνας των δικτατόρων 4 2. Η Επιβολή της Αρχιτεκτονικής 7 Ποια αισθητική; 7 Το Ράιχ των Χιλίων Χρόνων 10 Αίμα και Χώμα 14 Βιομηχανία και Φονξιοναλισμός 15 Μέρος II | H AΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΕΞΟΝΤΩΣΗΣ 17 3. Η Αισθητική του Θανάτου 19 Θάνατος και Γ’ Ράιχ 19 Νεκρική Αρχιτεκτονική 20 4. Απόλυτη Εξουσία 23 Από την Τυραννία πιο πέρα 23 Απόλυτος Χώρος 28 5. Χώρος Εξόντωσης 33 Δύο Είδη, ένας Σκοπός 33 Πεδίο Θανάτου 36 Ζώνες Ελέγχου 41 6. Αόρατο (;) Δίχτυ 46 Το πιο ισχυρό Όριο 46 «Εσείς που μπαίνετε, ξεχάστε κάθε ελπίδα» 51 7. Το Μαύρο Κουτί 55 Μια θέση στον ανύπαρκτο Ήλιο 55 Η μηδενική διάσταση του Χώρου 8. Μόχθος, Χρόνος, Τρόμος Η εργασία ελευθερώνει Το χρονικό του Τρόμου 9. Κόλαση σε Τέσσερις Τοίχους Το ιατρείο, η αποθήκη και ο στάβλος Εργοστάσια Θανάτου Επίλογος Βιογραφικά Σημειώματα Βιβλιογραφία Χάρτες el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής