HEAL DSpace

Σχεδιασμός σύμμικτης γέφυρας πολλαπλών δοκών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παυλάκου, Κωνσταντίνα el
dc.date.accessioned 2021-04-06T06:47:56Z
dc.date.available 2021-04-06T06:47:56Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53292
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20990
dc.rights Default License
dc.subject Γέφυρα el
dc.subject Σύμμικτη el
dc.subject Αμφιέρειστη el
dc.subject Δοκοί el
dc.subject Οδική el
dc.title Σχεδιασμός σύμμικτης γέφυρας πολλαπλών δοκών el
dc.contributor.department Εργαστήριο Μεταλλικών Κατασκευών el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μηχανική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-03-12
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη και ο σχεδιασμός μιας οδικής γέφυρας από πολλαπλές δοκούς και σύμμικτο κατάστρωμα. Η γέφυρα έχει συνολικό μήκος 99m, ενώ αποτελείται από 3 ξεχωριστά ανοίγματα με μήκος 33m το κάθε ένα. Στην εργασία μελετάται το ένα από τα 3 ανοίγματα, ενώ τα αποτελέσματα από την ανάλυση μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για τα άλλα δύο. Το κατάστρωμα αποτελείται από πλάκα οπλισμένου σκυροδέματος, πλάτους 12.7m, η οποία συνδέεται με 6 χαλύβδινες ολόσωμες δοκούς, συγκολλητής διατομής σχήματος διπλού ταυ, μέσω διατμητικών ήλων κεφαλής διαμορφώνοντας με αυτό το τρόπο τη σύμμικτη λειτουργία της γέφυρας. Αρχικά γίνεται μία σύντομη ιστορική αναδρομή στην εξέλιξη της γεφυροποιίας στο χρόνο ενώ επεξηγείται περιεκτικά η λειτουργία των σύμμικτων και αμφιέρειστων γεφυρών. Στην συνέχεια δίνονται τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της γέφυρας που εξετάζεται, περιγράφεται το προσομοίωμα που χρησιμοποιήθηκε για την ανάλυση, καθώς και η χρήση του προγράμματος Sofistik στη μελέτη. Στα επόμενα Κεφάλαια αναλύονται οι ιδιότητες των διατομών, οι φορτίσεις, οι συνδυασμοί των δράσεων και οι βάσεις σχεδιασμού σύμφωνα με τις οποίες έγιναν οι έλεγχοι επάρκειας. Ακολούθως παρουσιάζονται όλοι οι έλεγχοι οριακών καταστάσεων σχεδιασμού και λειτουργικότητας λαμβάνοντας υπόψη τον χρόνο ελέγχου και το απαιτούμενο κριτήριο. Συγκεκριμένα εξετάζεται η επάρκεια του ανοίγματος της γέφυρας στην Οριακή Κατάσταση Αστοχίας και Λειτουργικότητας. Επιπλέον ελέγχεται η αντοχή σε πλευρικό λυγισμό στη φάση κατασκευής, η αντοχή σε κόπωση, και η επάρκεια της διατμητικής σύνδεσης. Τελικά παρουσιάζεται η μελέτη επιλογής των εφεδράνων που χρησιμοποιήθηκαν ως στηρίξεις. el
heal.advisorName Θανόπουλος, Παύλος el
heal.committeeMemberName Γαντές, Χαράλαμπος el
heal.committeeMemberName Βάγιας, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής. Εργαστήριο Μεταλλικών Κατασκευών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 82 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής