dc.contributor.author |
Παυλάκου, Κωνσταντίνα
|
el |
dc.date.accessioned |
2021-04-06T06:47:56Z |
|
dc.date.available |
2021-04-06T06:47:56Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53292 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20990 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Γέφυρα |
el |
dc.subject |
Σύμμικτη |
el |
dc.subject |
Αμφιέρειστη |
el |
dc.subject |
Δοκοί |
el |
dc.subject |
Οδική |
el |
dc.title |
Σχεδιασμός σύμμικτης γέφυρας πολλαπλών δοκών |
el |
dc.contributor.department |
Εργαστήριο Μεταλλικών Κατασκευών |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Μηχανική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-03-12 |
|
heal.abstract |
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη και ο σχεδιασμός μιας οδικής
γέφυρας από πολλαπλές δοκούς και σύμμικτο κατάστρωμα. Η γέφυρα έχει συνολικό μήκος 99m, ενώ
αποτελείται από 3 ξεχωριστά ανοίγματα με μήκος 33m το κάθε ένα. Στην εργασία μελετάται το ένα
από τα 3 ανοίγματα, ενώ τα αποτελέσματα από την ανάλυση μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για τα
άλλα δύο. Το κατάστρωμα αποτελείται από πλάκα οπλισμένου σκυροδέματος, πλάτους 12.7m, η
οποία συνδέεται με 6 χαλύβδινες ολόσωμες δοκούς, συγκολλητής διατομής σχήματος διπλού ταυ,
μέσω διατμητικών ήλων κεφαλής διαμορφώνοντας με αυτό το τρόπο τη σύμμικτη λειτουργία της
γέφυρας.
Αρχικά γίνεται μία σύντομη ιστορική αναδρομή στην εξέλιξη της γεφυροποιίας στο χρόνο ενώ
επεξηγείται περιεκτικά η λειτουργία των σύμμικτων και αμφιέρειστων γεφυρών. Στην συνέχεια
δίνονται τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της γέφυρας που εξετάζεται, περιγράφεται το προσομοίωμα
που χρησιμοποιήθηκε για την ανάλυση, καθώς και η χρήση του προγράμματος Sofistik στη μελέτη.
Στα επόμενα Κεφάλαια αναλύονται οι ιδιότητες των διατομών, οι φορτίσεις, οι συνδυασμοί των
δράσεων και οι βάσεις σχεδιασμού σύμφωνα με τις οποίες έγιναν οι έλεγχοι επάρκειας. Ακολούθως
παρουσιάζονται όλοι οι έλεγχοι οριακών καταστάσεων σχεδιασμού και λειτουργικότητας
λαμβάνοντας υπόψη τον χρόνο ελέγχου και το απαιτούμενο κριτήριο. Συγκεκριμένα εξετάζεται η
επάρκεια του ανοίγματος της γέφυρας στην Οριακή Κατάσταση Αστοχίας και Λειτουργικότητας.
Επιπλέον ελέγχεται η αντοχή σε πλευρικό λυγισμό στη φάση κατασκευής, η αντοχή σε κόπωση, και η
επάρκεια της διατμητικής σύνδεσης. Τελικά παρουσιάζεται η μελέτη επιλογής των εφεδράνων που
χρησιμοποιήθηκαν ως στηρίξεις. |
el |
heal.advisorName |
Θανόπουλος, Παύλος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γαντές, Χαράλαμπος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βάγιας, Ιωάννης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής. Εργαστήριο Μεταλλικών Κατασκευών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
82 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|