HEAL DSpace

Εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας και παιχνιδοποίηση της διαδικασίας συλλογής παραγγελιών στα σύγχρονα αποθηκευτικά κέντρα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπράϊτ, Αθηνά el
dc.contributor.author Bright, Athina en
dc.date.accessioned 2021-04-06T06:52:53Z
dc.date.available 2021-04-06T06:52:53Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53296
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20994
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Βιομηχανία 4.0 el
dc.subject Παιχνιδοποίηση el
dc.subject Επαυξημένη πραγματικότητα el
dc.subject Εφοδιαστική el
dc.subject Ψηφιακός μετασχηματισμός el
dc.subject Industry 4.0 en
dc.subject Gamification en
dc.subject Augmented reality en
dc.subject Logistics en
dc.subject Digital transformation en
dc.title Εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας και παιχνιδοποίηση της διαδικασίας συλλογής παραγγελιών στα σύγχρονα αποθηκευτικά κέντρα el
dc.title Augmented reality applications and gamification of the order picking process in modern logistics centers en
dc.contributor.department Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συστήματα Παραγωγής & Διακίνησης Υλικών el
heal.classification Εφοδιαστική (Μεταφορές - Διανομή) el
heal.classification Systems of Materials Production & Distribution en
heal.classification Logistics (Transportation - Distribution) en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-03
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας και Παιχνιδοποίηση της Διαδικασίας Συλλογής Παραγγελιών στα Σύγχρονα Αποθηκευτικά Κέντρα» πραγματεύεται την επιρροή των συγκεκριμένων τεχνολογιών που εφαρμόζονται στα logistics και ειδικότερα στις αποθήκες. Στόχος της εφαρμογής τους είναι η αύξηση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητας, όπως και η μείωση του φόρτου εργασίας και της μονοτονίας. Αρχικά, παρουσιάζεται ο κλάδος των logistics, περιγράφοντας τις βασικές δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα καθημερινά στις σύγχρονες αποθήκες. Έπειτα, γίνεται λόγος για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της βιομηχανίας και τις νέες τεχνολογίες που θα αλλάξουν ριζικά τον κλάδο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη διαδικασία συλλογής παραγγελιών και τα συστήματα υποστήριξης, τα οποία πλέον καθίστανται απαραίτητα για την αποτελεσματική διαχείριση του μεγάλου όγκου πληροφοριών. Η εφαρμογή τους, όμως, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αποδοχή ή την απόρριψη της τεχνολογίας από τους χρήστες και για το λόγο αυτό μελετώνται οι καθοριστικοί παράγοντες που διαμορφώνουν τη στάση του ανθρώπου απέναντι σε αυτή. Στη συνέχεια, περνώντας στην επαυξημένη πραγματικότητα, δίνεται το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο για την κατανόηση της λειτουργίας της. Έτσι, είναι χρήσιμο να αναλυθούν τα δομικά στοιχεία, τα σχετικά λογισμικά και τα εργαλεία ανάπτυξης. Η επαυξημένη πραγματικότητα βρίσκει πληθώρα εφαρμογών από την καθημερινή ζωή ως και τον επιχειρηματικό κόσμο. Ειδικότερα όσον αφορά στα logistics, η εφαρμογή της παρατηρείται στον προγραμματισμό της παραγωγής, τις δραστηριότητες αποθήκευσης, την κατασκευή και τη συντήρηση, ενώ σε κάθε περίπτωση λαμβάνονται υπόψη οι αρχές σχεδιασμού και γνωστικής εργονομίας με ιδιαίτερη βαρύτητα στους παράγοντες που επηρεάζουν το νοητικό φόρτο του εργαζόμενου. Έπειτα, όσον αφορά στην παιχνιδοποίηση, γίνεται ο διαχωρισμός της από τα απλά παιχνίδια και παρουσιάζονται τα οφέλη της στον εργασιακό χώρο. Σκοπός της είναι η παρακίνηση του χρήστη και η αύξηση της εμπλοκής του σε μια δραστηριότητα, δημιουργώντας μια ευχάριστη εμπειρία για αυτόν. Επομένως, αναλύεται η ανθρώπινη ψυχολογία και οι μηχανισμοί κινητοποίησης. Δεδομένου ότι ο σχεδιασμός ενός τέτοιου συστήματος αποτελεί περίπλοκη διαδικασία, μελετώνται τα πιο διαδεδομένα πλαίσια σχεδιασμού και δίνεται έμφαση στα κυριότερα στοιχεία παιχνιδιών και στη σύνδεση τους με τους μηχανισμούς κινητοποίησης. Επίσης, μελετώνται οι δυνατότητες εφαρμογής της παιχνιδοποίησης στην παραγωγή και την εφοδιαστική. Παραμένοντας στην παιχνιδοποίηση, προτείνεται ο σχεδιασμός ενός συστήματος που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των σύγχρονων αποθηκευτικών κέντρων και θα εστιάζει στη διαδικασία συλλογής παραγγελιών. Περιγράφεται αναλυτικά η λειτουργία των επιλεγμένων στοιχείων παιχνιδιών, με ιδιαίτερη βαρύτητα να δίνεται στο σύστημα απόδοσης πόντων και στο σύστημα ανταμοιβών. Στο τέλος της διπλωματικής εργασίας παρατίθενται οι προτάσεις επέκτασης του παιχνιδοποιημένου συστήματος και τα συμπεράσματα που προέκυψαν καθ’ όλη τη μελέτη. el
heal.advisorName PONIS, STAVROS en
heal.committeeMemberName PONIS, STAVROS en
heal.committeeMemberName Nathanael, Dimitris en
heal.committeeMemberName Leopoulos, Vrassidas Ioannis en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 165 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα