dc.contributor.author | Μπράϊτ, Αθηνά | el |
dc.contributor.author | Bright, Athina | en |
dc.date.accessioned | 2021-04-06T06:52:53Z | |
dc.date.available | 2021-04-06T06:52:53Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53296 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20994 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Βιομηχανία 4.0 | el |
dc.subject | Παιχνιδοποίηση | el |
dc.subject | Επαυξημένη πραγματικότητα | el |
dc.subject | Εφοδιαστική | el |
dc.subject | Ψηφιακός μετασχηματισμός | el |
dc.subject | Industry 4.0 | en |
dc.subject | Gamification | en |
dc.subject | Augmented reality | en |
dc.subject | Logistics | en |
dc.subject | Digital transformation | en |
dc.title | Εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας και παιχνιδοποίηση της διαδικασίας συλλογής παραγγελιών στα σύγχρονα αποθηκευτικά κέντρα | el |
dc.title | Augmented reality applications and gamification of the order picking process in modern logistics centers | en |
dc.contributor.department | Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Συστήματα Παραγωγής & Διακίνησης Υλικών | el |
heal.classification | Εφοδιαστική (Μεταφορές - Διανομή) | el |
heal.classification | Systems of Materials Production & Distribution | en |
heal.classification | Logistics (Transportation - Distribution) | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-03 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας και Παιχνιδοποίηση της Διαδικασίας Συλλογής Παραγγελιών στα Σύγχρονα Αποθηκευτικά Κέντρα» πραγματεύεται την επιρροή των συγκεκριμένων τεχνολογιών που εφαρμόζονται στα logistics και ειδικότερα στις αποθήκες. Στόχος της εφαρμογής τους είναι η αύξηση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητας, όπως και η μείωση του φόρτου εργασίας και της μονοτονίας. Αρχικά, παρουσιάζεται ο κλάδος των logistics, περιγράφοντας τις βασικές δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα καθημερινά στις σύγχρονες αποθήκες. Έπειτα, γίνεται λόγος για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της βιομηχανίας και τις νέες τεχνολογίες που θα αλλάξουν ριζικά τον κλάδο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη διαδικασία συλλογής παραγγελιών και τα συστήματα υποστήριξης, τα οποία πλέον καθίστανται απαραίτητα για την αποτελεσματική διαχείριση του μεγάλου όγκου πληροφοριών. Η εφαρμογή τους, όμως, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αποδοχή ή την απόρριψη της τεχνολογίας από τους χρήστες και για το λόγο αυτό μελετώνται οι καθοριστικοί παράγοντες που διαμορφώνουν τη στάση του ανθρώπου απέναντι σε αυτή. Στη συνέχεια, περνώντας στην επαυξημένη πραγματικότητα, δίνεται το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο για την κατανόηση της λειτουργίας της. Έτσι, είναι χρήσιμο να αναλυθούν τα δομικά στοιχεία, τα σχετικά λογισμικά και τα εργαλεία ανάπτυξης. Η επαυξημένη πραγματικότητα βρίσκει πληθώρα εφαρμογών από την καθημερινή ζωή ως και τον επιχειρηματικό κόσμο. Ειδικότερα όσον αφορά στα logistics, η εφαρμογή της παρατηρείται στον προγραμματισμό της παραγωγής, τις δραστηριότητες αποθήκευσης, την κατασκευή και τη συντήρηση, ενώ σε κάθε περίπτωση λαμβάνονται υπόψη οι αρχές σχεδιασμού και γνωστικής εργονομίας με ιδιαίτερη βαρύτητα στους παράγοντες που επηρεάζουν το νοητικό φόρτο του εργαζόμενου. Έπειτα, όσον αφορά στην παιχνιδοποίηση, γίνεται ο διαχωρισμός της από τα απλά παιχνίδια και παρουσιάζονται τα οφέλη της στον εργασιακό χώρο. Σκοπός της είναι η παρακίνηση του χρήστη και η αύξηση της εμπλοκής του σε μια δραστηριότητα, δημιουργώντας μια ευχάριστη εμπειρία για αυτόν. Επομένως, αναλύεται η ανθρώπινη ψυχολογία και οι μηχανισμοί κινητοποίησης. Δεδομένου ότι ο σχεδιασμός ενός τέτοιου συστήματος αποτελεί περίπλοκη διαδικασία, μελετώνται τα πιο διαδεδομένα πλαίσια σχεδιασμού και δίνεται έμφαση στα κυριότερα στοιχεία παιχνιδιών και στη σύνδεση τους με τους μηχανισμούς κινητοποίησης. Επίσης, μελετώνται οι δυνατότητες εφαρμογής της παιχνιδοποίησης στην παραγωγή και την εφοδιαστική. Παραμένοντας στην παιχνιδοποίηση, προτείνεται ο σχεδιασμός ενός συστήματος που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των σύγχρονων αποθηκευτικών κέντρων και θα εστιάζει στη διαδικασία συλλογής παραγγελιών. Περιγράφεται αναλυτικά η λειτουργία των επιλεγμένων στοιχείων παιχνιδιών, με ιδιαίτερη βαρύτητα να δίνεται στο σύστημα απόδοσης πόντων και στο σύστημα ανταμοιβών. Στο τέλος της διπλωματικής εργασίας παρατίθενται οι προτάσεις επέκτασης του παιχνιδοποιημένου συστήματος και τα συμπεράσματα που προέκυψαν καθ’ όλη τη μελέτη. | el |
heal.advisorName | PONIS, STAVROS | en |
heal.committeeMemberName | PONIS, STAVROS | en |
heal.committeeMemberName | Nathanael, Dimitris | en |
heal.committeeMemberName | Leopoulos, Vrassidas Ioannis | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 165 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: