dc.contributor.author | Βαλληνδρά, Ειρήνη Βιργινία | el |
dc.contributor.author | Vallindra, Eirini Virginia | en |
dc.date.accessioned | 2021-04-08T07:14:19Z | |
dc.date.available | 2021-04-08T07:14:19Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53315 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21013 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Πολεοδομία - Χωροταξία (Κατ. Β')" | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Κοινωνικές πρακτικές χαρτογράφησης | el |
dc.subject | Χαρτογράφηση και εκπαίδευση | el |
dc.subject | Κοινωνική μάθηση | el |
dc.subject | Κριτική χαρτογραφία | el |
dc.subject | Κριτική παιδαγωγική του χώρου | el |
dc.subject | Social mapping practices | en |
dc.subject | Mapping and education | en |
dc.subject | Social learning | en |
dc.subject | Critical cartography | en |
dc.subject | Critical pedagogy of space | en |
dc.title | Η πρακτική της χαρτογράφησης ως εργαλείο κοινωνικής μάθησης | el |
dc.title | The practice of mapping as a tool for social learning | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Πολεοδομία, Χαρτογραφία, Παιδαγωγική | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-03-23 | |
heal.abstract | Η αποδόμηση του χάρτη και των πρακτικών χαρτογράφησης, μέσα από την κριτική θεωρία μπορεί να προσφέρει πολύτιμες αναθεωρήσεις που να εξοπλίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία -στο πλαίσιο μιας κριτικής παιδαγωγικής προσέγγισης- με πολύτιμα εργαλεία μάθησης. Προϋπόθεση της χρήσης χαρτών ως ενεργών εργαλείων κατασκευής της γνώσης στην εκπαίδευση, είναι η κατανόηση τους ως πολιτισμικές κατασκευές που έχουν τη δύναμη να επηρεάζουν τις αντιλήψεις για τον χώρο και η ανάλυσή τους ως ‘διαδικασίες’ που βρίσκονται υπό συνεχή δημιουργία. Ως τέτοιες μπορούν να διαδραματίσουν ουσιαστικό ρόλο στην διδασκαλία των μαθημάτων που σχετίζονται με τον χώρο και όχι μόνο, καλλιεργώντας τις έμφυτες χαρτογραφικές δεξιότητες των παιδιών και ενισχύοντας την ενεργή συμμετοχή τους στο μάθημα. Ωστόσο για να γίνει κατανοητή η γλώσσα, η λειτουργία και τα πολλαπλά επίπεδα ανάγνωσής τους, είναι αναγκαία και χρήσιμη η εξοικείωση με τη διαδικασία της χαρτογράφησης. Οι κοινωνικές πρακτικές χαρτογράφησης μεταβαίνουν το υποκείμενο από την ‘ανάγνωση’ στην ‘επανεφεύρεση’ του κόσμου, καθώς η εξάσκησή τους ενεργοποιεί τον χώρο, επικοινωνώντας νέες ιδέες και οπτικές γι’ αυτόν. Έτσι οι πρακτικές αυτές μπορούν να ενδυναμώσουν το παιδί στην εκπαιδευτική διαδικασία, αναγάγοντάς το από αποδέκτη σε παραγωγό της γνώσης, μέσα από διαδικασίες παρατήρησης - ανάλυσης - αποτύπωσης των χωρο-κοινωνικών γεγονότων και ενσωμάτωσης των εμπειριών του στη σχολική διδασκαλία. Το παιδί, χαρτογραφώντας, μελετά επίσης την πολιτική διάσταση του χώρου, τις ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις, τους κοινωνικούς δεσμούς, καταφέρνοντας να διαμορφώσει τη δική του κοινωνική υπόσταση. Στην έρευνα πεδίου, οι χάρτες των παιδιών αναδεικνύουν την ικανότητά τους να χαρτογραφούν τα βιώματά τους, κατασκευάζοντας χωρο-χρονικές αφηγήσεις που συνομιλούν εποικοδομητικά με τις θεωρήσεις της κριτικής χαρτογραφίας. | el |
heal.abstract | Critical theory deconstructs the map and the mapping practices and so offers valuable reviews that can retool the educational process -in the context of a critical pedagogical approach- with valuable learning tools. The use of maps as active knowledge devices presupposes their understanding as cultural structures that have the power to influence perceptions of space and also their analysis as ‘practices’ that are always in the making. As such, maps can play an essential role in the teaching of space-related courses and beyond, enhancing children's innate cartographic skills and their active participation in the courses. However, in order to understand the language, the function and the multiple levels of reading maps, it is necessary and useful to become familiar with the mapping process. Social mapping practices guide someone from ‘reading’ to ‘reinventing’ the world, as their practice activates space, communicates new ideas and perspectives on it. Thus, these practices empower the child in the educational process, evolving him/her from a recipient to a producer of knowledge, through processes of observation - analysis - recording of spatio-social events and integration of his/her experiences in school teaching. Mapping also motivates the child to study the political dimension of space, the human interactions, the social ties, managing to form his/her own social existence. In the case study, children's maps highlight their ability to map their experiences, constructing spatio-temporal narratives that converse constructively with critical cartographic views. | en |
heal.advisorName | Μίχα, Ειρήνη | el |
heal.committeeMemberName | Βαΐου, Κωνσταντίνα | el |
heal.committeeMemberName | Μπελαβίλας, Νίκος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 77 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: