dc.contributor.author | Τζαβάρας, Αναστάσιος | el |
dc.contributor.author | Tzavaras, Anastasios | en |
dc.date.accessioned | 2021-04-13T12:54:44Z | |
dc.date.available | 2021-04-13T12:54:44Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53334 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21032 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αυτόνομο | el |
dc.subject | Πλοίο υποστήριξης | el |
dc.subject | Υπεράκτια εξέδρα | el |
dc.subject | Προσέγγιση | el |
dc.subject | Διαδικασίες | el |
dc.subject | Autonomous | en |
dc.subject | Supply vessel | en |
dc.subject | Offshore platform | en |
dc.subject | Approach | en |
dc.subject | Procedures | en |
dc.title | Επιχειρησιακές διαδικασίες αυτόνομου offshore σκάφους για την επιτυχή προσέγγιση σε υπεράκτια εξέδρα εξόρυξης πετρελαίου και αερίου. | el |
dc.title | Autonomous offshore vessel operational processes for successful approach at an offshore oil and gas extraction platform. | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Αυτοματισμός | el |
heal.classification | Ναυπηγών Μηχανική | el |
heal.classification | Θαλάσσια Τεχνολογία | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-02-24 | |
heal.abstract | H παρούσα εργασία ασχολείται το αυτόνομο offshore σκάφος υποστήριξης υπεράκτιας εξέδρας εξόρυξης πετρελαίου και αερίου και συγκεκριμένα με τον καθορισμό των Επιχειρησιακών διαδικασιών για την επιτυχή προσέγγιση σε αυτή. Η ιδιαιτερότητα σε σχέση με το έργο κάθε άλλου αυτόνομου πλοίου οφείλεται στο γεγονός ότι η εργασία του αφορά σε κίνηση εγγύς κατασκευής μεγάλης επικινδυνότητας σε αντιδιαστολή με την ωκεανοπλοΐα. Την ίδια όμως στιγμή βρίσκεται στην ανοιχτή θάλασσα όπου τα έντονα καιρικά στοιχεία δυσχεραίνουν περαιτέρω το έργο του. Η επίλυση των ιδιαίτερων αυτών προβλημάτων απαίτησε το συγκερασμό των δυνατοτήτων του υλικού με λεπτομερείς διαδικασίες. Για τον λόγο αυτό, πρώτα ανιχνεύθηκαν τα έως τώρα επιτεύγματα στον χώρο της αυτόνομης ναυτιλίας, αναγνωρίσθηκαν οι δυνατότητες που υφίστανται και επιλέχθηκε ο επιθυμητός βαθμός αυτονομίας. Ακολούθως διερευνήθηκε κατά πόσο τα συστήματα που έχουν αναπτυχθεί συγκεκριμένα για τα πλοία υποστήριξης εξέδρας αλλά και για μεγαλύτερη ασφάλεια στο χώρο της ναυτιλίας, δύνανται να εξασφαλίσουν την ψηφιακή αντίληψη του περιβάλλοντος και την υποκατάσταση των ανθρώπων στο χειρισμό του πλοίου. Αφού επιβεβαιώθηκε η δυνατότητα για τα ανωτέρω καταρτίστηκε ένα σχέδιο πλατφόρμας που ενσωματώνει όλα τα απαιτούμενα συστήματα και επισημάνθηκαν οι ιδιαιτερότητες. Στο στάδιο αυτό καθορίστηκε και ο τρόπος αυτοελέγχου του συστήματος για λάθη. Έπειτα έγινε κατάρτιση των επιχειρησιακών διαδικασιών ώστε το πλοίο μετά την άφιξη στην περιοχή της εξέδρας, να προσεγγίσει ασφαλώς σε αυτήν, να εκτελέσει τις προκαθορισμένες εργασίες και ακολούθως να απομακρυνθεί. Στη διαδικασία αυτή εκτελέστηκε προσαρμογή στις ήδη ακολουθούμενες διαδικασίες οι οποίες έχουν προκύψει ως η μετουσίωση της μακρόχρονης εμπειρίας και των συμβάντων δεκαετιών. Έτσι λοιπόν, στην ήδη βηματιστική διαδικασία, αναγνωρίσθηκαν επιμέρους στάδια τα οποία μεταφράστηκαν σε επιμέρους λειτουργίες. Σε αυτές, η πλήρωση ενός κριτηρίου μεταφράζεται σε σωστό ή λάθος ενώ η θέσπιση ορίων σε ένα μετρήσιμο μέγεθος οδηγεί σε συγκεκριμένες ενέργειες. Σε όλη τη διαδικασία ανέκυψαν προβλήματα τα οποία όμως με τροποποίηση της διαδικασίας ή την βοήθεια της τεχνολογίας με χρήση κάποιας συσκευής ή διαδικασίας ήδη έτοιμης αντιμετωπίστηκαν. Ως αποτέλεσμα ήταν η επιβεβαίωση της δυνατότητας κατασκευής ενός αυτόνομου πλοίου υποστήριξης υπεράκτιας εξέδρας το οποίο δύναται να ακολουθεί συγκεκριμένες επιχειρησιακές διαδικασίες ώστε ασφαλώς να προσεγγίσει, να εκτελέσει τις προκαθορισμένες εργασίες και να απομακρυνθεί από αυτήν ασφαλώς. | el |
heal.abstract | The present work deals with the autonomous offshore vessel for the support of offshore oil and gas extraction platform and specifically with the definition of the Operational procedures for the successful approach to it. The peculiarity in relation to the work of any other autonomous ship is due to the fact that its work concerns a constant movement close to a high-risk construction in contrast to ocean-going route. At the same time, however, it is on the high seas where the severe weather conditions further complicate its work. Solving these particular problems, required combining the capabilities of the material with detailed procedures. For this reason, the achievements so far in the field of autonomous shipping were first investigated, then the existing possibilities and the desired degree of autonomy were identified. It was then investigated whether the systems that have been developed specifically for the platform support ships but also for greater safety in the field of shipping, can ensure the digital perception of the environment and the substitution of people in the operation of the ship. After the possibility for the above was confirmed, a vessel’s plan that integrates all the required systems was drawn up and the peculiarities were pointed out. At this stage, errors self-checking system was determined. The operational procedures were then drawn up so that the ship, upon arrival in the area of the platform, could safely approach it, perform the predetermined tasks and then move away. This process has been adapted to the procedures already followed, which have emerged as the denaturation of long experience and the accidents occurred the last decades. Thus, in the already step-by-step process, individual stages were identified which were transformed into individual functions. In them, meeting a criterion translates into right or wrong output while setting limits on a measurable size leads to specific actions. Problems arose throughout the process but were addressed by modifying the process or with the help of technology using a device or process already ready. The result was the confirmation of the possibility of building an autonomous offshore supply vessel which can follow specific operational procedures to safely approach and perform the predetermined tasks and safely move away from it. | en |
heal.advisorName | Βεντίκος, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Μπελιμπασάκης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαλάμπρου, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 64 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: