HEAL DSpace

Διερέυνηση των επιπτώσεων της οικονομικής ύφεσης στις μετακινήσεις των Αθηναίων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πουγκακιώτη, Βασιλική el
dc.date.accessioned 2021-04-22T11:31:07Z
dc.date.available 2021-04-22T11:31:07Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53368
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21066
dc.rights Default License
dc.subject Οικονομική ύφεση el
dc.subject Ζήτηση el
dc.subject Αστικές συγκοινωνίες el
dc.subject Μεταφορικές συνήθειες el
dc.subject χ² el
dc.subject Economic recession en
dc.subject Demand en
dc.subject Mobility habits en
dc.subject Public transport en
dc.subject Hierarchical loglinear analysis en
dc.title Διερέυνηση των επιπτώσεων της οικονομικής ύφεσης στις μετακινήσεις των Αθηναίων el
dc.title An investigation of the effects of the economic recession on the mobility habits of the Athenians en
dc.contributor.department Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ανάπτυξη Μοντέλων el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2014-09-04
heal.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζεται η επίδραση της οικονομικής ύφεσης στις καθημερινές μετακινήσεις των Αθηναίων. Μέσω κατάλληλα διαμορφωμένου ερωτηματολογίου, το οποίο μοιράστηκε σε περιοχές εντός και εκτός του κέντρου της Αθήνας, συλλέγεται η βάση δεδομένων μέσω της οποίας γίνεται σύγκριση των απαντήσεων που αφορούν στις περιόδους πριν και μετά την οικονομική κρίση. Παράλληλα συλλέγονται πληροφορίες για τις απόψεις των ερωτώμενων για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Στη βιβλιογραφική ανασκόπηση, αρχικά παρουσιάζονται οι ετήσιες αναφορές των Οργανισμών των Αστικών Συγκοινωνιών ορισμένων μεγάλων μητροπόλεων, όπως είναι η Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, η Μαδρίτη και το Βερολίνο. Παραθέτονται τα στοιχεία της επιβατική κίνησης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ούτως ώστε να γίνει μία σύγκριση μεταξύ των αποτελεσμάτων στην πάροδο των χρόνων και παράλληλα να συγκριθούν με αυτά της Αθήνας αλλά και της παρούσας έρευνας. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά σε έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί με αντίστοιχο στόχο τη διερεύνηση της επίδρασης κοινωνικοοικονομικών κρίσεων στις μετακινήσεις των πολιτών. Στη συνέχεια, γίνεται μία περιγραφή του ερωτηματολογίου και της έρευνας πεδίου που πραγματοποιήθηκε, καθώς και των μεθόδων με τις οποίες προσεγγίστηκε η στατιστική ανάλυση της βάσης δεδομένων που προέκυψε από το ερωτηματολόγιο. Συνολικά συγκεντρώθηκαν 476 ερωτηματολόγια, τα οποία καταγράφηκαν σε κατάλληλα διαμορφωμένη βάση δεδομένων. Οι μέθοδοι με τις οποίες έγινε η στατιστική ανάλυση είναι η περιγραφική στατιστική, το κριτήριο Χ-Τετράγωνο, η μέθοδος Mantel-Haenszel για πίνακες (S x R) πολυεπίπεδων μεταβλητών και η Ιεραρχική Λογαριθμική Ανάλυση. Στο αρχικό στάδιο επεξεργασίας, μέσω της περιγραφικής στατιστικής, γίνεται ανάλυση του δείγματος ως προς τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, τα χαρακτηριστικά μετακίνησης και τις απόψεις των ερωτηθέντων για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των Αστικών Συγκοινωνιών και των μεταφορικών υποδομών. Η παρουσίαση αυτή περιλαμβάνει παράθεση πινάκων και διαγραμμάτων στα οποία φαίνεται η ποσοστιαία κατανομή του δείγματος ανάλογα με τα επιμέρους χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια, συγκρίνονται τα αποτελέσματα των χρονικών περιόδων «πριν» (2010) και «μετά» (2014) την οικονομική κρίση και εξετάζεται η στατιστική σημασία των διαφορών που προκύπτουν, μέσω του κριτηρίου Χ-Τετράγωνο. Η στατιστική επεξεργασία του ερωτηματολογίου και η σύγκριση των αποτελεσμάτων των δύο αυτών χρονικών περιόδων, καταδεικνύει την έλλειψη στατιστικά σημαντικών διαφορών. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται η στατιστική ανάλυση πινάκων συνάφειας, οι οποίοι περιλαμβάνουν πολυεπίπεδες μεταβλητές, μέσω της μεθόδου Mantel-Haenszel. Μέσω αυτής της ανάλυσης επιδιώκεται να βρεθεί εάν υπάρχει σχέση εξάρτησης μεταξύ των μεταβλητών. Παρατηρείται ότι το μέσο μεταφοράς το οποίο επιλέγεται για κάθε μετακίνηση, έχει αμφίδρομη σχέση εξάρτησης με το μηνιαίο εισόδημα, την απασχόληση, την αρχική προέλευση και το μορφωτικό επίπεδο. Η στατιστική επεξεργασία της βάσης δεδομένων ολοκληρώνεται με την ανάπτυξη δύο προτύπων, μέσω της μεθόδου της Ιεραρχικής Λογαριθμικής Ανάλυσης, όπου και επιδιώκεται να βρεθούν οι παράγοντες που επηρέασαν μέρος του δείγματος να αλλάξει μέσο μετακίνησης μέσα σε αυτά τα τέσσερα χρόνια. Προκύπτει ότι η αλλαγή μέσου μετακίνησης είναι συνυφασμένη με τη συχνότητα με την οποία γίνεται η μετακίνηση, το μηνιαίο εισόδημα και το κόμιστρο των Αστικών Συγκοινωνιών. Στο τελευταίο μέρος της διπλωματικής εργασίας παρουσιάζονται τα κυριότερα συμπεράσματα που προέκυψαν από τη στατιστική επεξεργασία και ανάλυση του ερωτηματολογίου. Παράλληλα, παραθέτονται ορισμένες προτάσεις για περαιτέρω έρευνα. el
heal.advisorName Καρλαύτης, Ματθαίος Γ. el
heal.advisorName Σταθόπουλος, Αντώνιος el
heal.committeeMemberName Μπαλλής, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 144 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής