HEAL DSpace

Εξαγωγή σημασιολογικών γεωγραφικών πληροφοριών από μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κατσαδάκη, Ειρήνη el
dc.contributor.author Katsadaki, Eirini en
dc.date.accessioned 2021-05-11T16:43:08Z
dc.date.available 2021-05-11T16:43:08Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53387
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21085
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Γεωπληροφορική” el
dc.rights Default License
dc.subject Τόπος el
dc.subject Θεματική περιοχή el
dc.subject Ανάλυση ευαισθησίας el
dc.subject Χωρική ετικέτα el
dc.subject Μοντελοποίηση θεμάτων el
dc.subject Subject area en
dc.subject Sensitivity analysis en
dc.subject Text mining en
dc.subject Topic modeling en
dc.title Εξαγωγή σημασιολογικών γεωγραφικών πληροφοριών από μέσα κοινωνικής δικτύωσης el
dc.title Extracting Semantic Geographic Information from Social Media en
heal.type masterThesis
heal.classification Γεωγραφική αναπαράσταση γνώσης και ανάλυση δεδομένων el
heal.classification Representation of geographical information and data analysis en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-03-05
heal.abstract Η χρήση πληροφοριών που προέρχονται από χρήστες και απεικονίζουν εν μέρει τον κόσμο από την καθημερινή οπτική των ανθρώπων, αποτελεί πλέον ένα συνηθισμένο φαινόμενο στην Επιστήμη της Γεωγραφικής Πληροφορίας (Geographic Information Science - GIScience). Οι έννοιες του μέρους ή του τόπου που είναι προσανατολισμένες στον αντιληπτό χώρο έχουν κερδίσει ιδιαίτερη δημοτικότητα. Η έννοια του τόπου, ωστόσο, είναι ασαφής και δυσνόητη. Επιπλέον, διάφοροι ακαδημαϊκοί κλάδοι ανέπτυξαν τους δικούς τους σχετικούς ορισμούς και λεξιλόγιο σχετικά με τον τόπο, πολλές φορές μέσω αναδρομών στο χρόνο ή και μέσα από φιλοσοφικές ερμηνείες. Δεν υπάρχει ακόμη μια συνεπής κατανόηση του χώρου που να σχετίζεται με την Επιστήμη της Γεωγραφικής Πληροφορίας (Merschdorf και Blaschke, 2018). Το όραμα ενός GIS βάσει θέσης (Goodchild, 2011), ωστόσο, απαιτεί έναν σαφή ορισμό του τόπου, την τυποποίησή του και τρόπους εξαγωγής σημαντικών πληροφοριών από υποκειμενικά δεδομένα που δημιουργούνται από χρήστες (Merschdorf και Blaschke, 2018). Οι λόγοι που στραφήκαμε στην υλοποίηση της παρούσας μεταπτυχιακής εγασίας είναι η τεράστια αύξηση της διαθέσιμης πληροφορίας στο διαδίκτυο. Πιο συγκεκριμένα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι μια συνεχώς ενημερωμένη πηγή πληροφοριών όπου η εκμετάλλευση αυτής της τεράστιας ποσότητας πληροφοριών κρίνεται αναγκαία. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί με ποικίλλους τρόπους όπως η εξαγωγή δομημένων πληροφοριών από ετερογενείς μη δομημένες πληροφορίες, η ανάλυση της ανθρώπινης γλώσσας για την εξαγωγή πληροφοριών σχετικά με διαφορετικούς τύπους γεγονότων, οντοτήτων ή σχέσεων, αλλά ακόμα και μέσω της εισαγωγής της δομημένης γνώσης σε Γνωσιακές Βάσεις Δεδομένων. Με βάση όλα τα παραπάνω κληθήκαμε να υλοποιήσουμε την παρούσα εργασία που στηρίχτηκε σε μεθοδολογίες εξαγωγής οντοτήτων και συσχετίσεων, ανάλυση συναισθήματος σχόλιων χρηστών από συγκεκριμένα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς και θεματική μοντελοποίηση των δεδομένων που καταφέραμε να συλλέξουμε από τους χρήστες των κοινωνικών δικτύων. Όλες αυτές οι διαδικασίες πραγματοποιήθηκαν ώστε να προβούμε σε διάφορα συμπεράσματα τόσο για τις τοποθεσίες που είχαμε ως στόχο προς ανάλυση όσο και για τις χρονικές περιόδους που αφορούσε το σύνολο δεδομένων μας. el
heal.abstract The use of information that originates from users and partially represents the world from people's daily perspective is now a common phenomenon in the Geographic Information Science (GIScience). The concept of place that is oriented to the perceived space has gained particular popularity. The concept of place, however, is vague and difficult to understand. In addition, various academic sectors have developed their own relevant definitions and vocabulary about place, often through retrospectives over time or through philosophical interpretations. There is still no consistent understanding of space related to Geographic Information Science . A position-based GIScience vision, however, requires a clear definition of place, its standardization and ways of extracting important information from user- generated subjective data. The reasons we turned to the implementation of this research is the huge increase of the information available on the internet. More specifically, social media is a constantly updated source of information where the exploitation of this huge amount of information seems necessary. This could happen with various ways such as extracting structured information from heterogeneous unstructured information, analyzing human language to extract information about different types of events, entities or relationships, and even by inserting structured knowledge into Knowledge Databases. Based on all above, we tried to implement this present work which was based on methodologies for extracting entities and associations, analysis of user feedback from social media as well as topic modeling of the data we managed to collect from social networks. All these procedures were carried out in order to acquire various conclusions for places and for time periods that concerned our data set. en
heal.advisorName Κόκλα, Μαργαρίτα el
heal.committeeMemberName Κάβουρας, Μαρίνος el
heal.committeeMemberName Τομαή, Ελένη el
heal.academicPublisher Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 168 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής