dc.contributor.author |
Gyftoulas, Angelos
|
el |
dc.contributor.author |
Γύφτουλας, Άγγελος
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-05-12T19:26:57Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53398 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21096 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Προσομοίωση |
el |
dc.subject |
Όρυγμα |
el |
dc.subject |
Ευστάθεια |
el |
dc.subject |
Πασσαλότοιχος |
el |
dc.subject |
Αργιλικά |
el |
dc.subject |
PLAXIS |
en |
dc.subject |
slope |
en |
dc.subject |
Stability |
en |
dc.subject |
Pile wall |
en |
dc.subject |
Clay |
el |
dc.title |
Προσομοίωση συνθηκών ευστάθειας ορύγματος σε αργιλικά εδάφη με διπλή πασσαλοστοιχία. Η περίπτωση του αυτοκινητόδρομου Sebes – Turda, Romania |
el |
dc.title |
Simulation of the stability conditions of a clay slope by using double pile walls. The case of Autostrada Sebes – Turda, Romania |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Geotechnical engineering |
en |
heal.classification |
Γεωτεχνική μηχανική |
el |
heal.dateAvailable |
2022-05-11T21:00:00Z |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
embargo |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-02 |
|
heal.abstract |
Στην διάρκεια της κατασκευής, κατά την εκσκαφή, όταν παρατηρούνται μετακινήσεις πολύ μεγαλύτερες από τις αναμενόμενες οι εργασίες σταματούν προκειμένου να επανεκτιμηθούν οι συνθήκες ευστάθειας και να παρθούν μέτρα σταθεροποίησης. Το όρυγμα της Χ.Θ. 20+000 του έργου “Autostrada Sebes-Turda, lot.2”, στην επαρχία Alba της Ρουμανίας, αποτελεί μια τέτοια περίπτωση.
Στην παρούσα εργασία, πραγματοποιείται προσομοίωση χρησιμοποιώντας το λογισμικό πεπερασμένων στοιχείων PLAXIS v.8.2 προκειμένου να διερευνηθούν οι συνθήκες ευστάθειας του υποστηριζόμενου από αγκυρωμένη διπλή πασσαλοστοιχία ορύγματος.
Προσδιορίζονται οι γεωτεχνικές συνθήκες προκειμένου να δημιουργηθεί το βασικό σενάριο προσομοίωσης εκσκαφής του ορύγματος, αγκυρωμένης διπλής πασσαλοστοιχίας και στην συνέχεια επινοούνται σενάρια προσομοίωσης τα αποτελέσματα των οποίων συγκρίνονται με το αρχικό. Στα σενάρια αυτά δοκιμάζεται η αποτελεσματικότητα του μικρού μήκους και μειωμένης προέντασης αγκυρίων σχεδιασμού, με αντίστοιχα αυξημένου μήκους και ισχυρής προέντασης. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι η τοποθέτηση μακρύτερων και ισχυρότερης έντασης αγκυρίιων αποτελεί μια καλή πρόταση ως μέτρο έναντι των μετακινήσεων.
Περαιτέρω διερεύνηση, για τον συντελεστή ασφαλείας έδειξε ότι παρά τις υψηλές τιμές του συντελεστή, στην περιοχή πιθανά υπάρχει ένας κύριος μηχανισμός αστοχίας κυκλικής ολίσθησης, ο οποίος επιδρά σε όλη την έκταση του ορύγματος. Υπάρχουν επίσης δευτερεύοντες μηχανισμοί αστοχίας κάτω από την κάθε πασσαλοστοιχία. Εξτρά σειρές αγκυρίων, στην υπάρχουσα κατασκευαστική φάση, μακριών και ισχυρής έντασης, φαίνεται να παρεμποδίζουν την λειτουργία του μηχανισμού αστοχίας κάτω από την κατάντη πασσαλοστοιχία, με αποτέλεσμα την προστασία της. |
el |
heal.abstract |
In construction, during excavation, when the actual displacements exceed the anticipated ones, then works are paused. The stability conditions of the affected area have to be re-evaluated in order to take the appropriate measures. The cut of km 20+000 of the “Autostrada Sebes-Turda, lot.2” project, in Alba county in Romania, is a case study of the above scenario.
In this thesis, using PLAXIS v.8.2 finite element software, a simulation of this anchored,-double- pile-wall-supported cut, is performed, to investigate its stability conditions.
Geotechnical conditions are evaluated in order create the base scenario of the cut excavation with the anchored double pile wall support. Base scenario results are then compared to extra scenarios. These include one where the effectiveness of the designed short and weak tensioned anchors is tested versus one, with long and higher tension values anchors. The results point out that longer anchors with higher tension values ought to one of the decent measures versus displacements.
Further investigation for the safety factor show that despite its high-values a main slide failure mechanism affecting all the area is probable and lying there, along with secondary ones affecting just each of the pile-walls. Extra lines of long and strong anchors, in the current excavation phase, seem to prevent the activity of secondary failure mechanism below the lower pile wall, thus protecting it. |
en |
heal.advisorName |
Λουπασάκης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Λουπασάκης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μπενάρδος, Ανδρέας |
el |
heal.committeeMemberName |
Νομικός, Παύλος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών. Τομέας Γεωλογικών Επιστημών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
127 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|