dc.contributor.author |
Μαστρογιαννοπούλου, Δέσποινα
|
el |
dc.contributor.author |
Mastrogiannopoulou, Despoina
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-05-13T09:52:02Z |
|
dc.date.available |
2021-05-13T09:52:02Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53417 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21115 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αναρρίχηση |
el |
dc.subject |
Τήνος |
el |
dc.subject |
Οικοτουρισμός |
el |
dc.subject |
Κέντρο αναρρίχησης |
el |
dc.subject |
Βώλακας |
el |
dc.subject |
Βράχος |
el |
dc.subject |
Τοπίο |
el |
dc.subject |
Climbing |
en |
dc.subject |
Tinos |
en |
dc.subject |
Ecotourism |
en |
dc.subject |
Climbing center |
en |
dc.subject |
Volakas |
en |
dc.subject |
Rock |
en |
dc.subject |
Landscape |
en |
dc.title |
Κέντρο Αναρριχητικής Εκπαίδευσης στον Βώλακα Τήνου |
el |
dc.title |
Climbing Center in Volakas, Tinos |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Architecture |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-02-15 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία προτείνει τη δημιουργία ενός
κέντρου αναρριχητικής εκπαίδευσης στον Βώλακα Τήνου. Στόχος του σχεδιασμού είναι η δημιουργία ενός πόλου έλξης και ζύμωσης
εκπαιδευτικών, πολιτιστικών και κοινωνικών διεργασιών, με σκοπό την ανάπτυξη του οικοτουρισμού. Η Τήνος αποτελεί αναρριχητικό
προορισμό διεθνούς επιπέδου, ιδιαίτερα για τους λάτρεις του
bouldering, καταλαμβάνοντας ευρωπαϊκή πρωτιά. Στο βορειοανατολικό τμήμα του νησιού υπάρχει μία έκταση γρανιτικού
εδάφους, καλυμμένη από ογκόλιθους που δημιουργούν φυσικές
αναρριχητικές πίστες υψηλού επιπέδου. Η παρέμβαση χωροθετείται στον Βώλακα, καθώς είναι το μοναδικό χωριό που βρίσκεται εντός της εν λόγω έκτασης, με σκοπό την κοινωνική και πολιτισμική επανενεργοποίηση του, και γύρω του υπάρχει ένας σημαντικότατος αριθμός αναρριχητικών πεδίων. Η επιλεγμένη θέση βρίσκεται κομβικά των πεδίων δράσης και εν συναρτήσει των υπαρχουσών ροών κίνησης. Κεντρική ιδέα αποτέλεσε η χθόνια σχέση της σύνθεσης με τα ιδιαίτερα στοιχεία του πεδίου, δηλαδή το ανάγλυφο, τους βώλακες, την ανθρωπογενή παρέμβαση (μαντριά-αλώνια-μονοπάτια) και τη θέαση, δημιουργώντας μία νέα τοπιογραφία. Η ιδέα αυτή μεταφράζεται ως μία χάραξη ανοιχτού “Γ” που, σε συνεργασία με τα δεδομένα του πεδίου, δημιουργεί μία υπαίθρια αγκαλιά και διαχέει τις υπάρχουσες κινήσεις προς τις φυσικές πίστες αναρρίχησης. Ως συνθετικά εργαλεία λειτουργούν το σκάμμα, η γραμμή (αναλληματικά τοιχία-κάναβος), το
σημείο (πυργοειδές κτίσμα) και το επίπεδο (φυτεμένη πλάκα). Η
παρέμβαση έχει διττό χαρακτήρα, κοινοτικό και εκπαιδευτικό,
οδηγώντας στην ύπαρξη δύο διακριτών λειτουργικών και συνθετικών ενοτήτων. Ο εκπαιδευτικός τομέας αποτελείται από παρατηρητήριο, μουσείο, βιβλιοθήκη, εκπαιδευτικά προγράμματα και τεχνητές πίστες αναρρίχησης, ενώ στις κοινοτικές λειτουργίες συγκαταλέγονται το καφέ, το αμφιθέατρο και ένας χώρος συνάθροισης |
el |
heal.abstract |
Subject of this thesis project is the design of a climbing center in
Volakas, Tinos. The main purpose is to create a centerpiece of
educational, cultural and social processes, in order to develop
ecotourism. Tinos is an international climbing destination,
especially for bouldering lovers, occupying the European first place. In the northeastern part of the island there is a granite area covered by boulders creating premium natural climbing slopes. The project is suggested to be located in Volakas as it is the only village in that rocky area and there is a great deal of climbing sectors around it. The aim of this is the social and cultural reactivation of the place. The exact location is oriented between the Volaka's climbing areas and is associated with the beaten routes. The core idea of the architectural composition consists the chthonic relation between the new building and the existing elements of the field, which are the terrain, the human-made creations (corrals - threshing floors - paths), the boulders and the view, so as to create a new landscape. This idea is architecturally translated as an obtuse L-shaped building, which in conjunction with the place factors, creates an outdoor embrace and diffuses existing flows toward the natural climbing tracks. Synthetic tools during the design process was the pit, the line (retaining walls – grid), the point (tower-like building) and the plane (planted roof). The building consists of two distinct functional and synthetic units: community and educational. The educational sector consists of an observatory, a museum, a library, educational programs and climbing walls, whereas the community functions include the cafe, the amphitheater and a gathering place. |
en |
heal.advisorName |
Τσιράκη, Σοφία |
el |
heal.advisorName |
Tsiraki, Sofia |
en |
heal.committeeMemberName |
Λυκογιάννη, Σταυρούλα |
el |
heal.committeeMemberName |
Λάββα, Σταυρούλα (Ρίβα) |
el |
heal.committeeMemberName |
Κωστόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σεβαστάκης, Δημήτριος |
el |
heal.academicPublisher |
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|