HEAL DSpace

Κινηματογράφος, αρχιτεκτονική και πολιτική στη Δημοκρατία της Βαϊμάρης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ζαχαράκης, Γρηγόριος el
dc.contributor.author Zacharakis, Grigorios en
dc.date.accessioned 2021-05-18T08:18:44Z
dc.date.available 2021-05-18T08:18:44Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53442
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21140
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αρχιτεκτονική el
dc.subject Κινηματογράφος el
dc.subject Πολιτική el
dc.subject Bauhaus en
dc.subject Walter Gropius en
dc.subject Bruno Taut en
dc.subject Metropolis en
dc.subject The cabinet of dr. Caligari en
dc.subject Architecture en
dc.subject Cinema en
dc.subject Politics en
dc.subject The black cat en
dc.title Κινηματογράφος, αρχιτεκτονική και πολιτική στη Δημοκρατία της Βαϊμάρης el
dc.title Cinema, architecture and politics in the Weimar Republic en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Architecture in motion pictures en
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Κινηματογράφος el
heal.classification Πολιτική el
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-04-07
heal.abstract Λίγο πριν το τέλος του πρώτου παγκοσμίου πολέμου το γερμανικό κράτος ήταν στα όρια της καταστροφής. Οι πόλεις είχαν μετατραπεί σε πεδία μάχης και οι Γερμανοί κάτοικοι ζούσαν σε συνθήκες φόβου και φτώχειας. Στη διάρκεια του πολέμου, μια βιομηχανία η οποία άνθιζε πριν τον πόλεμο επανιδρύθηκε με κρατική υποστήριξη ,η βιομηχανία του κινηματογράφου. Η ήττα του πολέμου προκάλεσε εσωτερικές αναταραχές οι οποίες οδήγησαν στην καθαίρεση του παλιού πολιτεύματος της βασιλείας και στην ίδρυση της δημοκρατίας της Βαϊμάρης. Η νέα εποχή σηματοδότησε νέες αξίες και αρχές οι οποίες στόχευαν στην ένωση του λαού και στην ανάκαμψη από τις καταστροφές του πολέμου. Σημαντικό ρόλο στην ανάκαμψη έπαιξε ο κινηματογράφος ο οποίος λειτούργησε ως μέσο έκφρασης του λαού και προπαγάνδας. Πραγματοποιήθηκαν παραγωγές οι οποίες παρουσίαζαν την πραγματική ζωή εμπνευσμένες από την καταστροφή και τα κατάλοιπα του πολέμου. Σημαντικό στοιχείο των παραγωγών ήταν η ιδιαίτερη χρήση της αρχιτεκτονικής η οποία άλλοτε είχε συμβολικό ρόλο και άλλοτε πρακτικό. Η αρχιτεκτονική στις ταινίες εξέφραζε ιδέες και αξίες της πραγματικής ζωής και ήταν συνδεδεμένη με τις κοινωνικές αλλαγές. Στόχος της εργασίας είναι να μελετηθεί η σχέση της αρχιτεκτονικής και του κινηματογράφου στα πλαίσια της δημοκρατίας της Βαϊμάρης , και το αντίκτυπο που είχε αυτή η σχέση στην νεοσύστατη κοινωνία. Η παρούσα εργασία μελετά τρεις ταινίες της περιόδου και αναλύει τον τρόπο που παρουσιάζεται η αρχιτεκτονική σε πρακτικό και συμβολικό επίπεδο. el
heal.abstract Just before the end of the First World War, Germany was on the verge of destruction. The cities had turned into battlefields and the citizens were living on a constant fear and poverty. During the war, a very profitable industry reestablished with government funds and this was the industry of cinema. The war defeat caused a series of social turmoil that eventually lead to the deposition of the king Kaiser and the establishment of the Weimar democracy. The new era signaled new values and principles that aimed at the reunion of the people and the recovery from the war. Significant role to the recovery played the newly established industry of the cinema that functioned as a mean of expression and propaganda. Productions carried out that represented the real life inspired from the damage and the atrocities of the war. Significant element of those productions was also the element of architecture that was used for symbolical or practical purposes or both. Architecture in those movies expressed values and notions of the everyday life and it was connected with social changes. Aim of the Thesis is the relation between architecture and cinema of the Weimar Era, and its impact to the newly established society. This is carried through the study of the three movies of that Era and analyses the use of architecture in practical and symbolical level. en
heal.tableOfContents Περίληψη 6 Εισαγωγή-μεθοδολογία 7 Κεφάλαιο πρώτο 9 Η αρχή μετά τον πόλεμο. 9 Αρχιτεκτονική και κινηματογράφος 13 Εξπρεσιονισμός 14 Kεφάλαιο Δύο 17 Μία σχέση απτών αντικειμένων 17 The Cabinet Of Dr. Caligari 21 Κεφάλαιο Τρία 30 Νέα αντικειμενικότητα 30 Ουτοπία και δυστοπία 31 Metropolis 33 Κεφάλαιο Τέσσερα 43 Η φθορά 43 The Black Cat 49 Συμπεράσματα 55 Βιβλιογραφία 61 el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα