dc.contributor.author |
Σπανού, Παναγιώτα
|
el |
dc.contributor.author |
Spanou, Panagiota
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-05-18T08:22:10Z |
|
dc.date.available |
2021-05-18T08:22:10Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53443 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21141 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Οδηγική απόδοση |
el |
dc.subject |
Καιρικές συνθήκες |
el |
dc.subject |
Πίεση χρόνου |
el |
dc.subject |
Ατυχήματα |
el |
dc.subject |
Προσομοιωτής οδήγησης |
el |
dc.subject |
Driving performance |
en |
dc.subject |
Weather conditions |
en |
dc.subject |
Aggresive driving |
en |
dc.subject |
Accidents |
en |
dc.subject |
Driving simulator |
en |
dc.title |
Η επιρροή των καιρικών συνθηκών και της πίεσης χρόνου στην οδική ασφάλεια |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Οδική ασφάλεια |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-03-17 |
|
heal.abstract |
Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνηθεί η επιρροή των καιρικών συνθηκών και της πίεσης χρόνου στην οδική ασφάλεια σε αστικό δρόμο. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε πείραμα σε προσομοιωτή οδήγησης μέσω του οποίου συλλέχθηκαν τα οδηγικά στοιχεία 42 νέων ατόμων, ενώ η διεξαγωγή έρευνας μέσω ερωτηματολογίου προσδιόρισε τα χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων. Η οδήγηση πραγματοποιήθηκε με και χωρίς πίεση χρόνου σε καλές καιρικές συνθήκες, σε ομίχλη, σε βροχή και σε χιόνι. Αναπτύχθηκαν μοντέλα γραμμικής και διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης που αφορούν στη μέση ταχύτητα οδήγησης, στη μέση απόσταση από τη δεξιά άκρη της οδού, στη διακύμανση της μέσης γωνίας στροφής του τιμονιού, στο μέσο χρόνο αντίδρασης σε απρόσμενο συμβάν, στη μέση απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, στην πιθανότητα ατυχήματος εξαιτίας επικίνδυνου συμβάντος ή άλλων παραγόντων. Από την εφαρμογή των μαθηματικών μοντέλων προέκυψε ότι το χιόνι και η βροχή επιφέρουν σημαντική αύξηση στην πιθανότητα ατυχήματος. Η ομίχλη αυξάνει τη πιθανότητα ατυχήματος μόνο σε περίπτωση επικίνδυνου συμβάντος. Επίσης η πίεση χρόνου φαίνεται να έχει τα ίδια αποτελέσματα με το χιόνι, γεγονός που πρέπει να προβληματίσει τους οδηγούς. |
el |
heal.abstract |
The scope of this diploma thesis is to investigate the impact of weather conditions and time pressure on road safety on urban roads. For this purpose, an experiment was conducted on a driving simulator through which the driving data of 42 young people were collected, while a survey conducted through a questionnaire identified the characteristics of the participants. The driving experiment took place with and without any time pressure in good weather conditions, in fog, rain, and snow. Linear and binomial logistic regression accounting models were developed for the mean driving speed, the mean distance from the right side of the road, the variation of the mean steering angle, the mean reaction time to an unexpected event, the mean headway distance. Τhe accident probability due to a dangerous event or other factors. The application of mathematical models showed that snow and rain lead to a significant increase in the probability of an accident. Fog increases the accident probability only in the event of a dangerous event. Also, time pressure seems to have the same effects as snow, a fact that should concern drivers. |
en |
heal.advisorName |
Γιαννής, Γιώργος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.committeeMemberName |
Μαυρομάτης, Στέργιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
101 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|