dc.contributor.author | Καλόμαλλου, Αικατερίνα | el |
dc.contributor.author | Kalomallou, Aikaterina | en |
dc.date.accessioned | 2021-05-19T11:35:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-19T11:35:00Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53458 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21156 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Εργαλεία αξιολόγησης ασφάλειας | el |
dc.subject | Safety evaluation tools | en |
dc.subject | Αυτοκινητόδρομοι | el |
dc.subject | Υπεραστικές οδοί | el |
dc.subject | Ατυχήματα | el |
dc.subject | Rural | en |
dc.subject | Freeways | en |
dc.subject | Highways | en |
dc.subject | Accidents | en |
dc.title | Συγκριτική αξιολόγηση οδικής ασφάλειας ανοικτών τμημάτων υπεραστικών οδών με βάση τις σχετικές τεχνικές εργαλειοθήκες από ΗΠΑ, Δανία και Γερμανία | el |
dc.title | Comparative safety evaluation study of rural road segments based on relevant study of technical tools from the USA, Denmark, and Germany | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Συγκοινωνιακή τεχνική | el |
heal.classification | Transportation engineering | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-03-12 | |
heal.abstract | Αντικείμενο της διπλωματικής εργασίας αποτελεί η συγκριτική αξιολόγηση της οδικής ασφάλειας ανοικτών τμημάτων του ελληνικού οδικού δικτύου, με βάση τις σχετικές τεχνικές εργαλειοθήκες που υπάρχουν ανά τον κόσμο. Ένα εργαλείο αξιολόγησης της οδικής ασφάλειας αποσκοπεί στο να βοηθήσει τους οδοποιούς στη διαδικασία λήψης αποφάσεων που αφορούν το σχεδιασμό, τον προγραμματισμό, την κατασκευή και τη συντήρηση των οδικών έργων, παρέχοντάς τους ποσοτικές εκτιμήσεις του αριθμού και του κόστους των ατυχημάτων. Η γνώση και σωστή αξιοποίηση αυτών των πληροφοριών θα μπορέσει πιθανώς να οδηγήσει στο μέλλον στη δημιουργία πιο εργονομικών δρόμων, με υψηλότερο ποσοστό ασφάλειας από τους σημερινούς. Στην Ελλάδα δεν έχουν γίνει, μέχρι τη στιγμή της εκπόνησης της παρούσας εργασίας, οι μελέτες που απαιτούνται για τη σύνταξη ενός ελληνικού εργαλείου αξιολόγησης της ασφάλειας, το οποίο θα έδινε μια αξιόπιστη αξιολόγηση του ελληνικού οδικού δικτύου. Η εκπόνηση μιας έρευνας για τη δημιουργία ενός τέτοιου εργαλείου ξεπερνά τα όρια της διπλωματικής εργασίας, συνεπώς, το ελληνικό εργαλείο θα πρέπει να βασιστεί πάνω σε υπάρχοντα εγχειρίδια του εξωτερικού. Ένα σημαντικό εμπόδιο, που προκύπτει στο στάδιο αυτό, σχετίζεται με το ότι δεν υπάρχει ένα μοναδικό εργαλείο, το οποίο να χρησιμοποιείται καθολικά για την αξιολόγηση της οδικής ασφάλειας. Η ασφάλεια σε ένα οδικό δίκτυο επηρεάζεται από πολλούς διαφορετικούς παράγοντες. Το φυσικό περιβάλλον, το πλήθος των χρηστών του δικτύου, οι κανόνες σχεδιασμού, κ.ά., όλα αποτελούν παραμέτρους της ασφάλειας. Κάποιες από τις παραμέτρους αυτές, όπως για παράδειγμα οι γεωμορφολογικές συνθήκες, το κλίμα και η πυκνότητα του πληθυσμού των ανθρώπων, εμφανίζουν μεγάλη ποικιλομορφία και διαφοροποιούνται σημαντικά ανάλογα με τη θέση στο χάρτη. Επομένως, δε θα ήταν υπερβολή να ειπωθεί πως η αξιολόγηση της ασφάλειας ενός δικτύου συνδέεται άρρηκτα με τη χώρα όπου διεξάγεται η μελέτη αξιολόγησης. Αρκετές χώρες ανά τον κόσμο έχουν ήδη διεξαγάγει μελέτες για τη σύνταξη εγχειριδίων, ώστε το αντίστοιχο εργαλείο να μπορεί να υπολογίζει με ακρίβεια τις ποσοτικές πληροφορίες για τα ατυχήματα στο οδικό δίκτυο της χώρας, προσδίδοντας στην αξιολόγηση της ασφάλειας υψηλό επίπεδο αξιοπιστίας. Συνεπώς, δε θα ήταν συνετό η επιλογή του εργαλείου, πάνω στο οποίο θα βασιστεί το ελληνικό, να γίνει αυθαίρετα, χωρίς πρώτα να γίνει μια σύγκριση ανάμεσα σε κάποια εργαλεία, ώστε να διαπιστωθεί ποια από αυτά μπορούν να αποδώσουν αποτελέσματα που να συνάδουν με την ελληνική πραγματικότητα. Τα τρία εργαλεία που επιλέχθηκαν να εξετασθούν έχουν συνταχθεί στη Γερμανία, στις ΗΠΑ και στη Δανία. Επιλέχθηκαν, διότι για τα συγκεκριμένα εργαλεία ήταν δυνατό να συλλεχθούν οι περισσότερες πληροφορίες, ώστε η μελέτη να γίνει σε βάθος. Τα εργαλεία που επιλέχθηκαν αρχικά μεταφέρθηκαν στα ελληνικά. Η ελληνική απόδοση των τριών εργαλείων συνοδεύεται από την κατανόηση των βασικών εννοιών και μεθόδων, που περιγράφονται στα αντίστοιχα εγχειρίδια, καθώς και από την αποκωδικοποίηση των αλγορίθμων που επιστρατεύονται για τους υπολογισμούς. Η απόδοση έγινε με τρόπο τέτοιο, ώστε τα εργαλεία να προσαρμόζονται με το βέλτιστο τρόπο στα ελληνικά δεδομένα. Επιπλέον, στην προσπάθεια συγκρότησης μιας πρότασης για ένα ενιαίο Ελληνικό Εργαλείο και Εγχειρίδιο Αξιολόγησης της Οδικής Ασφάλειας, συνδυάσθηκαν στοιχεία από τα τρία εργαλεία, μαζί με στοιχεία που συλλέχθηκαν από άλλους φορείς που ασχολούνται με την οδική ασφάλεια, ώστε να παραγάγουν ένα τέταρτο εργαλείο. Την αναλυτική παρουσίαση του καθενός από τα τέσσερα εργαλεία ξεχωριστά ακολουθεί η μεταξύ τους σύγκριση. Η σύγκριση δεν έγινε συγκρίνοντας τα αποτελέσματα των εργαλείων με πραγματικά δεδομένα, λόγω του ότι στην Ελλάδα δεν είναι προσβάσιμα τα καταγεγραμμένα ατυχήματα. Αντί αυτού, η σύγκριση έγινε ανάμεσα στα τέσσερα εργαλεία. Μέσω της σύγκρισης, παρατηρήθηκε πως κάθε εργαλείο εμφανίζει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Επομένως, η επιλογή του εργαλείου θα πρέπει να γίνεται σε κάθε μελέτη με κριτήριο τα στοιχεία που γνωρίζει ο χρήστης για τα χαρακτηριστικά του δρόμου, καθώς και την πληροφορία που επιθυμεί να αποκτήσει. Στην παρούσα εργασία, δίνεται έμφαση στο Ελληνικό Εργαλείο, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα αναγωγής των υπολογισμών στις ελληνικές συνθήκες, ενώ επιπλέον περιλαμβάνει συνολικά περισσότερες παραμέτρους αξιολόγησης της οδικής ασφάλειας, σε σύγκριση με τα άλλα εργαλεία. Το εργαλείο αυτό προτείνεται να χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση της ασφάλειας των ελληνικών δρόμων. | el |
heal.abstract | The objective of the diploma thesis is the comparative safety evaluation of road segments of the Greek roadway network, using international evaluation tools. A road safety evaluation tool aims to aid the engineers during the decision-making process - specifically the decisions concerning the design, programming, building, and maintaining of roadway projects- by providing quantitative predictions of the number and the cost of accidents. The knowledge of such information could possibly lead, in the future, in the creation of safer and more ergonomic roads than the current ones. In Greece, none of the studies required to create a Greek safety evaluation tool have been conducted thus far, at least, not up until the point of publication of this thesis. The development of such a tool lies outside the boundaries of the thesis, consequently, the tool that will be used to evaluate the Greek roadway network will be based upon existing, foreign tools. An important hindrance that arises, is that there is no safety evaluation tool that can be used universally. Road safety is affected by multiple factors, such as the natural environment, the number of road users, the design standards, etc. Some of these factors, such as the geology, the climate, and the human population, vary depending on the geographical position of the road segment. As a result, the safety evaluation process is inextricably linked to the country, wherein the evaluation is taking place. Many countries around the world have already composed their own tools, accompanied by the corresponding manual, in order to produce road safety evaluation studies of high precision and credibility. Concerning the selection of the foreign tool, which will serve as a basis for its Greek counterpart, it would be unwise to make that choice arbitrarily, without first comparing some of the tools to deduct which one produces results that more closely correlate with the Greek reality. The three tools that were chosen to be examined were developed in Germany, the USA, and Denmark. They were selected amongst others, because for those three particular tools it was plausible to collect the information needed to conduct an in-depth analysis. As a first step, the three tools were rendered in Greek. Their translation is accompanied by an extensive comprehension of the basic concepts and methods described in the manuals, as well as the decoding of the computing evaluation algorithms. The rendering was done in such a way so that the tools are adjusted to accommodate the Greek roadway conditions. In addition, different elements from the three tools, along with elements collected from other road safety data carriers, have been combined, in order to create a uniform Greek Road Safety Evaluation Manual and Tool. The detailed presentation of each of the tools is followed by a comparative study of the four. The comparison was not made by measuring the results provided by the tools against real data for accidents, due to the fact that in Greece there is no available database for observed accidents. Instead, the comparison was carried between the four tools, showing that each holds certain advantages and disadvantages. Thus, the choice of the tool falls entirely upon the user to decide, based on the available road data and the kind of results they wish to produce. In this thesis, an emphasis is placed upon the Greek Safety Evaluation Tool, which can provide calibrated results for the Greek road network and also, contains more safety evaluation factors compared to the other tools. This tool is proposed to be used in studies regarding the evaluation of safety of the Greek roads. | en |
heal.advisorName | Ψαριανός, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Σπυροπούλου, Ιωάννα | el |
heal.committeeMemberName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 164 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: