HEAL DSpace

Σχεδιασμός της προϋποστηριξης του μετώπου εκσκαφής με ομπρέλα δοκών προπορείας (forepoling umbrella)

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μαλανδράκη, Αικατερίνη-Μαρία el
dc.contributor.author Malandrake, Aikaterini-Maria en
dc.date.accessioned 2021-05-30T15:56:45Z
dc.date.available 2021-05-30T15:56:45Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53522
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21220
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ρηχές σήραγγες el
dc.subject Forepoling umbrella en
dc.subject Δοκοί προπορείας el
dc.subject Προ-υποστήριξη μετώπου el
dc.title Σχεδιασμός της προϋποστηριξης του μετώπου εκσκαφής με ομπρέλα δοκών προπορείας (forepoling umbrella) el
heal.type masterThesis
heal.classification Στατική, Διάνοιξη σηράγγων el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-03-08
heal.abstract Αναμφισβήτητα, ο σχεδιασμός και η κατασκευή σηράγγων αποτελεί ένα από τα σπουδαιότερα επιτεύγματα της σύγχρονης μηχανικής. Ωστόσο, οι μελετητές συχνά βρίσκονται αντιμέτωποι με το πρόβλημα τις ευστάθειας του μετώπου της σήραγγας, καθώς η μετακίνηση της περιβάλλουσας βραχόμαζας είναι δυνατόν να οδηγήσει σε αστοχία τόσο των υπερκείμενων κατασκευών, όσο και των δικτύων κοινής ωφέλειας. Για τον λόγο αυτόν, σε πολλές περιπτώσεις χρησιμοποιείται ως μέσο προϋποστήριξης του μετώπου εκσκαφής η μέθοδος της ομπρέλας των δοκών προπορείας. Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εκτιμήσει τα βέλτιστα χαρακτηριστικά της μεθόδου προϋποστήριξης με ομπρέλα δοκών προπορείας. Συγκεκριμένα, διερευνάτε το βέλτιστο τόξο εφαρμογής, ως προς τον κατακόρυφο άξονα της σήραγγας, καθώς και το βέλτιστο μήκος αλληλοεπικάλυψης των δοκών προπορείας, ώστε να συνεισφέρουν στο μέγιστο δυνατό. Για την εκπόνηση της εργασίας, πραγματοποιήθηκαν τρισδιάστατες αναλύσεις στον κώδικα πεπερασμένων στοιχείων Simulia ABAQUS v.2018. Στο κώδικα, δημιουργήθηκε ένα τρισδιάστατο προσομοίωμα, για το οποίο ορίστηκαν τα γεωμετρικά του χαρακτηριστικά, ενώ προσομοιώθηκε η μισή σήραγγα για οικονομία υπολογιστικού όγκου και χρόνου. Επιπλέον, λήφθηκαν αποτελέσματα για διαφορετικούς τύπους εδαφών, διαφορετικά ύψη υπερκειμένων και διαφορετικές τιμές τού συντελεστή ουδετέρων ωθήσεων. Τα αποτελέσματα που εξήχθησαν, αφορούν την εξώθηση του μετώπου, τις συγκλίσεις του μετώπου, τις επιφανειακές καθιζήσεις, το εύρος της πλαστικής ζώνης, και το ποσοστό λειτουργίας των δοκών προπορείας. Τα μεγέθη αυτά μελετήθηκαν στην πλειοψηφία τους βάσει του συντελεστή ασφαλείας Georgiou et al. (2021) Λ_FO. Η εργασία ολοκληρώνεται με την μόρφωση της σχέσης υπολογισμού του βέλτιστου μήκους αλληλοεπικάλυψης (LFP), συναρτήσει του συντελεστή ΛFO και της διαμέτρου D της σήραγγας, καθώς και την παράθεση προτάσεων. el
heal.abstract Undeniably, the design and construction of a tunnel is one of the most important achievements of modern engineering. Although, very often researchers confront the problem of face stability as the movement of the surrounding rock mass can lead to failure of the overlying structures and utility networks. For this reason, in many circumstances engineers in order to protect the face of the tunnel, use the pre-support face tunnel method of forepoling umbrella. The purpose of the present thesis is to evaluate the optimal characteristics of method of forepoling umbrella. In particular, the investigation focuses on the optimal coverage angle θ of the forepoling umbrella, beginning from the tunnel face axis and the optimal overlap area during their application to contribute as much as possible. For the elaboration of this thesis, three-dimensional analysis were performed through the FEM Simulia ABAQUS v.2018. A 3D simulation was created by FEM, where its geometric characteristics were defined, while the half tunnel was simulated for economy of volume and time. In addition, results were obtained for different soil types, heights and horizontal soil stresses factor. The recorded results from the numerical investigation were the tunnel face extrusion and settlement, surface vertical displacements, plastic zone’s width, and working rate of the forepoles. These quantities, in the majority, were studied based on the safety factor Georgiou et al. (2021) Λ_FO. Thesis is completed with the formation of the mathematical expression, between the safety factor ΛFO and the diameter of tunnel D, which calculate the forepoling overlap length (LFP) and the presentation of the suggestions for further research. en
heal.advisorName Καββαδάς, Μιχαήλ el
heal.committeeMemberName Παπαδημητρίου, Αχιλλέας el
heal.committeeMemberName Νομικός, Παύλος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 140 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα