dc.contributor.author |
Παππάς, Ιωάννης Οδυσσέας
|
el |
dc.contributor.author |
Pappas, Ioannis Odysseas
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-05-31T07:49:47Z |
|
dc.date.available |
2021-05-31T07:49:47Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53526 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21224 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Περιβάλλον και Ανάπτυξη των Ορεινών Περιοχών" |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Περιβάλλον |
el |
dc.subject |
Ανάπτυξη |
el |
dc.subject |
Τζουμέρκα |
el |
dc.subject |
Σήραγγα |
el |
dc.subject |
Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών |
el |
dc.title |
Σύγκριση υπόγειας και υπαίθριας χάραξης για την οδική σύνδεση Μελισσουργοί - Θεοδώριανα |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Περιβάλλον και Ανάπτυξη |
el |
heal.classification |
Environment and Development |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-03-30 |
|
heal.abstract |
Η περιοχή των Τζουμέρκων με την πάροδο των χρόνων έρχεται αντιμέτωπη με την πληθυσμιακή συρρίκνωση. Οι νεότεροι κάτοικοι επιλέγουν να εγκαταλείψουν την περιοχή και να εγκατασταθούν σε μεγάλα αστικά κέντρα όπου η εύρεση εργασίας και η παροχή υπηρεσιών είναι ευκολότερη. Έργα που αποσκοπούν στον περιορισμό της γεωγραφικής απομόνωσης της περιοχής απουσιάζουν και τα μεγαλύτερα έργα των τελευταίων δεκαετιών βλ. Ιόνια, Εγνατία Οδός, λόγω γεωγραφικής θέσης, δεν έχουν επηρεάσει την περιοχή. Η υπό μελέτη σήραγγα αποτελεί μια προσπάθεια σύνδεσης δύο απομακρυσμένων οικισμών του Δήμου Κεντρικών Τζουμέρκων, η οποία θα ενώσει τους Μελισσουργούς με τα Θεοδώριανα και κατά συνέπεια δύο Δήμους των Τζουμέρκων.
Στην παρούσα εργασία γίνεται παρουσίαση της περιοχής μελέτης, αναφέρονται παραδείγματα από το εξωτερικό, παρουσιάζονται οι εναλλακτικές διαδρομές για την σύνδεση των δύο οικισμών και τέλος πραγματοποιείται σύγκριση των εναλλακτικών διάδρομων βάσει τριών παραγόντων. Οι παράγοντες σύγκρισης είναι η επικινδυνότητα εμφάνισης κατολισθητικών φαινομένων, ο όγκος εκσκαφών μαζί με την επιφάνεια εδαφικής αποκάλυψης για την κατασκευή του έργου, η συνολική ποσότητα καυσίμου που καταναλώνει ένα όχημα, προκειμένου να διασχίσει και τις τρεις εναλλακτικές οδούς και οι παραγόμενες εκπομπές CO¬2 κατά την διαδρομή.
Όσον αφορά στην επικινδυνότητα εμφάνισης κατολισθητικών φαινομένων, αρχικά κατασκευάστηκε ο χάρτης επικινδυνότητας της περιοχής μελέτης και έπειτα εξήχθησαν κάποια στατιστικά δεδομένα για τη μέση και μέγιστη επικινδυνότητα του δευτερευόντως οδικού δικτύου που συνδέει τις δύο περιοχές. Έπειτα, για τον προσδιορισμό του όγκου εκσκαφών όπως και για την επιφάνεια αποκάλυψης πραγματοποιήθηκε μια εκτίμηση της τάξης μεγέθους των εκσκαφών των δύο έργων και σύγκριση της υπό μελέτη πρότασης που συμπεριλαμβάνει την υπόγεια χάραξη με την ήδη υπάρχουσα χωμάτινη οδό. Τέλος, ο υπολογισμός της κατανάλωσης του οχήματος έγινε με την χρήση του μοντέλου VT-CPFM (Virginia tech comprehensive power-based consumption model) και βάση των αποτελεσμάτων υπολογίστηκε και ο όγκος των εκπεμπόμενων ρύπων ανά σενάριο με βάση κάποια παγκόσμια περιβαλλοντικά πρότυπα. |
el |
heal.abstract |
Population shrinkage is main problem that municipalities around the Tzoumerka region are facing over the years. Younger people choose to leave the area and move to a larger urban center where finding work and providing services is easier. Construction projects in a direction of limiting the geographical isolation of the area are absent and the greatest project of the last decades cf. Ionia, Egnatia Odos, due to geographical location, have not affected the area. The tunnel under study is trying to connect two isolated villages of the Municipality of Central Tzoumerka and to unite Melissourgoi with Theodoriana and consequently with the rest of the municipal unit.
In the thesis a presentation of the study area is made, examples from abroad are given, the alternative routes for the connection of the two settlements are presented and finally a comparison of the alternative routes is made based on three factors. The comparators are the risk of landslides, the volume of excavations along with the excavation surface for the construction of the project, the total amount of fuel that a vehicle consumes in order to cross all three alternative routes as well as the CO2 emission during the route.
Regarding the risk of landslides, first the hazard map of the study area is constructed and then some statistical data are extracted for the average and maximum hazard of the secondary road network that connects the two areas. Then, in order to determine the volume of excavations as well as the surface of the revelation, an estimate of the size of the excavations of the two projects is made and a comparison of the proposal under study, which includes the underground excavation with the already existing dirt road. Finally, the consumption of the vehicle was calculated using the VT-CPFM (Virginia tech comprehensive power-based consumption model) and based on the results, the volume of emissions was calculated based on some global environmental standards. |
en |
heal.advisorName |
Καλιαμπάκος, Δημήτρης |
el |
heal.committeeMemberName |
Δαμίγος, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Καλιαμπάκος, Δημήτρης |
el |
heal.committeeMemberName |
Καλλιώρας, Ανδρέας |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
112 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|