dc.contributor.author |
Σαΐτη, Ειρήνη
|
el |
dc.contributor.author |
Saiti, Eirini
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-06-09T08:34:08Z |
|
dc.date.available |
2021-06-09T08:34:08Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53554 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21252 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Mies van der Rohe |
en |
dc.subject |
Κλασικισμός |
el |
dc.subject |
Μοντερνισμός |
el |
dc.subject |
Περίπτερο της Βαρκελώνης |
el |
dc.subject |
Μοντέρνος κλασικισμός |
el |
dc.subject |
Modern classicism |
en |
dc.subject |
Seagram |
en |
dc.subject |
Tugendhat |
en |
dc.subject |
Barcelona Pavilion |
en |
dc.title |
Η επίδραση του κλασικισμού στην αρχιτεκτονική του Mies van der Rohe |
el |
dc.title |
The influence of classicism in the architecture of Mies Van der Rohe |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Classicism in architecture |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-02-12 |
|
heal.abstract |
Ο Mies van der Rohe (1886 -1969 ) είναι ένας από τους σημαντικότερους μοντέρνους αρχιτέκτονες του 20ου αιώνα. Οι μινιμαλιστικοί ορθογώνιοι γυάλινοι ουρανοξύστες του και τα κτίρια του με τους ενιαίους χώρους , αντανακλούν την ρήση του ‘’less is more’’και αποτέλεσαν πρότυπο για αναρίθμητες απομιμήσεις τους σε όλο τον κόσμο. Τα κτίριά του έγιναν σύμβολα της μεταπολεμικής μοντέρνας εποχής σαν μια έκφραση της τεχνολογικής προόδου και της οικονομικής ανάπτυξης.
Η αναζήτηση του Mies van der Rohe για καθολικές, αιώνιες καθαρές μορφές τον οδήγησε στα στοιχειώδη γεωμετρικά σχήματα και στους διαχρονικούς κανόνες του κλασικισμού. Αγνόησε τα αετώματα, τους κίονες και τους κλασικούς ρυθμούς και εστίασε το ενδιαφέρον του στην ορθολογική δομή των κλασικών κτιρίων. Ο φέρων στατικός οργανισμός των κτιρίων του σχεδιάζεται με την χρήση ενός αυστηρού καναβου και προβάλλεται σαν μορφολογικό στοιχείο στις όψεις.
Ο στόχος αυτής της διάλεξης είναι να διερευνηθεί η επίδραση του νεοκλασικισμού στο έργο του και να αναδειχτεί ότι οι κανόνες του κλασικισμού όπως η συμμετρία ,η καθαρή γεωμετρική τριμερής δομή ,οι αναλογίες κ.α. συνυπάρχουν με μοντερνιστικές αντιλήψεις όπως η αφαίρεση και η λειτουργικότητα στα κτίρια του. Κλασικές αναφορές μπορούν να ανιχνευτούν σε εμβληματικά αριστουργήματά του όπως στην κατοικία Farnsworth,στον ουρανοξύστη Seagram,στο Περίπτερο της Βαρκελώνης κ.α. |
el |
heal.abstract |
Mies van der Rohe (1886- 1969) is one of the most influential modern architects of the 20th century.
His minimalist glass skyscrapers and open space buildings reflect his dictum “less is more” and were extensively copied all over the world. His buildings became symbols of the postwar modern era as an expression of technological progress and economic growth.
Mies van der Rohe’s search for universal and eternal pure forms led him to basic geometry and to the timeless rules of classicism. He ignored the columns, the pediments and the classical orders focusing on the rational structure of the classical building. The frame of his buildings was designed with the aid of a strict grid and was presented as an architectural element on the facades.
The aim of this paper is to investigate the influence of classicism in his work and to reveal that classical principles of architecture such as symmetry, pure geometry, tripartite structure and proportions coexisted with modernist concepts like abstraction and functionality in his buildings. Classical references can be traced in his iconic masterpieces such as Farnsworth house, Seagram Building, the Barcelona Pavilion etc. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|