dc.contributor.author | Σπίθας, Χρήστος-Ηλίας | el |
dc.contributor.author | Spithas, Chris-Elias | el |
dc.date.accessioned | 2021-06-23T07:20:11Z | |
dc.date.available | 2021-06-23T07:20:11Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53565 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21263 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αιολικό πάρκο | el |
dc.subject | Ασφάλεια | el |
dc.subject | Διαπλάτυνση | el |
dc.subject | Οδόστρωμα | el |
dc.subject | Προσομοίωση | el |
dc.subject | Γραμμική παλινδρόμηση | el |
dc.subject | Wind farm | en |
dc.subject | Safety | en |
dc.subject | Pavement | en |
dc.subject | Widening | en |
dc.subject | Swept path analysis | en |
dc.subject | Linear regression | en |
dc.title | Διερεύνηση της απαιτούμενης διαπλάτυνσης ως προς τη διέλευση βαρέων οχημάτων μεταφοράς εξοπλισμού ανεμογεννητριών | el |
dc.title | Ιnvestigating the required road bend widening for the accommodation of heavy vehicles transporting wind farms equipment | en |
dc.contributor.department | Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Γεωμετρικός Σχεδιασμός Οδών | el |
heal.classification | Geometric Design of Roads | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-03-12 | |
heal.abstract | Η εντατικοποίηση των εγκαταστάσεων των αιολικών πάρκων στο πλαίσιο της «πράσινης» και βιώσιμης ενέργειας δημιουργεί νέες απαιτήσεις όσον αφορά στην ικανότητα υποδομής. Πιο συγκεκριμένα, οι υφιστάμενοι αγροτικοί δρόμοι δύο λωρίδων δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τα απαιτούμενα ειδικά βαρέα οχήματα για τη μεταφορά ανεμογεννητριών, λόγω περιορισμών οδοστρώματος, καθώς και, ελευθέρου εμποδίων χώρου. Η μελέτη ερευνά τις παραμέτρους που επηρεάζουν τις απαιτήσεις διαπλάτυνσης οδοστρώματος και ελευθέρου χώρου για ένα πλήθος οριζοντιογραφιών μέσω πορειών προσομοίωσης χρησιμοποιώντας εξειδικευμένο λογισμικό. Αρχικά, καταγράφονται οι απαιτήσεις μεταφοράς ενός αιολικού πάρκου ως προς τις διαστάσεις του εξοπλισμού για διάφορα μοντέλα ανεμογεννητριών, μαζί με τα χαρακτηριστικά των οχημάτων που θα ήταν κατάλληλα για τη μεταφορά των πιο κρίσιμων στοιχείων εξοπλισμού των ανεμογεννητριών. Η αξιολόγηση έδειξε ότι το πιο δυσμενές στοιχείο που πρέπει να μεταφερθεί είναι το πτερύγιο, και για το σκοπό αυτό, καθορίστηκαν κατάλληλες παράμετροι διαστάσεων οχήματος. Πραγματοποιήθηκαν προσομοιώσεις πορείας οχήματος για 180 διαφορετικά σενάρια χάραξης, με ποικίλες ακτίνες οριζόντιων καμπύλων, γωνίες στροφής και πλάτη οδοστρώματος. Κατασκευάστηκαν τα αντίστοιχα σχέδια για κάθε σενάριο προσομοίωσης, από τα οποία υπολογίστηκε η απαιτούμενη διαπλάτυνση οδοστρώματος τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά της καμπύλης. Με στόχο τη μοντελοποίηση των απαιτήσεων διαπλάτυνσης, η στατιστική ανάλυση αποκάλυψε μια αρκετά ισχυρή εξίσωση γραμμικής παλινδρόμησης δεύτερου βαθμού, όπου η κύρια ανεξάρτητη παράμετρος είναι το μήκος του οχήματος, το οποίο μεταφράζεται στο μήκος του πτερυγίου που πρόκειται να μεταφερθεί. Η προτεινόμενη προσέγγιση αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για τους κατασκευαστές αιολικών πάρκων και τις αρχές οδικών υποδομών προκειμένου να εκτιμήσουν τους περιορισμούς, το κόστος, τις πρόσθετες χωρικές απαιτήσεις, καθώς και τις πιθανές περιβαλλοντικές επιπτώσεις κατά την εγκατάσταση αιολικών πάρκων. Ωστόσο, απαιτείται περαιτέρω έρευνα προκειμένου να ποσοτικοποιηθεί η επίδραση πρόσθετων παραμέτρων, όπως οι απαιτούμενες κλίσεις και η φέρουσα ικανότητα οδοστρώματος. | el |
heal.abstract | The intensification of wind farms premises in the context of green and sustainable energy calls for new requirements in terms of infrastructure capacity. More specifically, existing two-lane rural roads fail to accommodate the required special heavy vehicles for the transportation of wind turbines, due to pavement, as well as free space clearance restrictions. The paper investigates the parameters that affect pavement widening and clearance requirements for a number of horizontal alignments through simulated runs utilizing a specialised software. Initially, the transport requirements of a wind farm in terms of their dimensions are recorded for various wind turbine models, together with the characteristics of the vehicles that would be suitable to transport the most critical elements of the wind turbines’ equipment. The assessment revealed the wind blade as the most unfavourable element to be transported, and for this purpose, appropriate vehicle dimension parameters were defined. Vehicle swept path analyses were performed for 180 different alignment scenarios, with varying horizontal radii, turning angles and pavement width. The respective layouts for each scenario were delivered, from which the required pavement widening was calculated both internally and externally to the curve. Aiming to model the widening requirements, the statistical analysis revealed a rather strong second-degree linear regression equation, where the primary independent parameter is the length of the vehicle, which is translated to the length of the blade to be transported. The proposed approach constitutes a valuable tool for wind farm manufacturers and road authorities in order to assess restrictions, cost, additional space requirements, as well as potential environmental impacts during wind turbine installations. However, further research is necessary in order to quantify the effect of additional parameters, such as those of grade and pavement reinforcement requirements. | en |
heal.advisorName | Μαυρομάτης, Στέργιος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γιώργος | el |
heal.committeeMemberName | Λοΐζος, Ανδρέας | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 291 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: