HEAL DSpace

Εφαρμογή της ανάλυσης κόστους-οφέλους (Cost-Benefit Analysis) σε έργα μεταφορών : H περίπτωση της Ολυμπίας Οδού

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Θειακός, Παναγιώτης el
dc.contributor.author Theiakos, Panagiotis en
dc.date.accessioned 2021-07-13T18:01:55Z
dc.date.available 2021-07-13T18:01:55Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53615
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21313
dc.rights Default License
dc.subject Ανάλυση Κόστους-Οφέλους el
dc.subject Ολυμπία Οδός el
dc.subject Αξιολόγηση επενδύσεων el
dc.subject Έργα υποδομής el
dc.subject Cost-Benefit analysis en
dc.subject Olympia Odos en
dc.subject Investment evaluation en
dc.subject Infrastructure projects en
dc.title Εφαρμογή της ανάλυσης κόστους-οφέλους (Cost-Benefit Analysis) σε έργα μεταφορών : H περίπτωση της Ολυμπίας Οδού el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μαθηματικά και Οικονομικά el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-06-28
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η αξιολόγηση της σκοπιμότητας ενός συγκοινωνιακού έργου με τη μέθοδο της Ανάλυσης Κόστους-Οφέλους. Ως μελέτη περίπτωσης, επιλέγεται ο αυτοκινητόδρομος της Ολυμπίας Οδού, ένα έργο που ξεκινάει από την Ελευσίνα της Αττικής και φτάνει μέχρι το Ρίο της Πάτρας. Στόχος του έργου αποτελεί η κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι (ΠΑΘΕ). Για την αξιολόγηση του υπό μελέτη έργου επιλέγεται και αναλύεται η μέθοδος της Ανάλυσης Κόστους-Οφέλους, διότι συνιστά μία από τις πιο διαδεδομένες μεθόδους αξιολόγησης επενδυτικών σχεδίων. Υπολογίστηκαν οι αναμενόμενες ωφέλειες του έργου, δηλαδή η είσπραξη του αντιτίμου των διοδίων, η εξοικονόμηση του χρόνου μετακίνησης, η μείωση του λειτουργικού κόστους μετακίνησης των οχημάτων και η μείωση οδικών τροχαίων ατυχημάτων και εκτιμήθηκαν οι απαραίτητοι οικονομικοί δείκτες. Όσον αφορά τα εμπειρικά ευρήματα της έρευνας, επιβεβαιώνεται, ότι το έργο της Ολυμπίας οδού κρίνεται αποδεκτό τόσο ως προς την χρηματοοικονομική όσο και ως προς την κοινωνικοοικονομική του πλευρά. Διαπιστώνεται ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος στο σύνολο του θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη του βόρειου τμήματος της Πελοποννήσου και της χώρας γενικότερα. Τέλος, η απαραίτητη για την σωστή οικονομική αξιολόγηση του έργου ανάλυση ευαισθησίας κατέδειξε ότι δεν υπάρχουν μεταβλητές ιδιαίτερης κρισιμότητας, όπου σημαντική διαφοροποίηση τους θα επηρέαζε το έργο. el
heal.advisorName Μιχαηλίδης, Παναγιώτης el
heal.committeeMemberName Τσώλας, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Στέλιος, Σπυρίδων el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Ανθρωπιστικών Κοινωνικών Επιστημών και Δικαίου. Εργαστήριο Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Οικονομικής και Δικαίου el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 122 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής