dc.contributor.author |
Θειακός, Παναγιώτης
|
el |
dc.contributor.author |
Theiakos, Panagiotis
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-07-13T18:01:55Z |
|
dc.date.available |
2021-07-13T18:01:55Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53615 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21313 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ανάλυση Κόστους-Οφέλους |
el |
dc.subject |
Ολυμπία Οδός |
el |
dc.subject |
Αξιολόγηση επενδύσεων |
el |
dc.subject |
Έργα υποδομής |
el |
dc.subject |
Cost-Benefit analysis |
en |
dc.subject |
Olympia Odos |
en |
dc.subject |
Investment evaluation |
en |
dc.subject |
Infrastructure projects |
en |
dc.title |
Εφαρμογή της ανάλυσης κόστους-οφέλους (Cost-Benefit Analysis) σε έργα μεταφορών : H περίπτωση της Ολυμπίας Οδού |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Μαθηματικά και Οικονομικά |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-06-28 |
|
heal.abstract |
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η αξιολόγηση της σκοπιμότητας ενός συγκοινωνιακού έργου με τη μέθοδο της Ανάλυσης Κόστους-Οφέλους. Ως μελέτη περίπτωσης, επιλέγεται ο αυτοκινητόδρομος της Ολυμπίας Οδού, ένα έργο που ξεκινάει από την Ελευσίνα της Αττικής και φτάνει μέχρι το Ρίο της Πάτρας. Στόχος του έργου αποτελεί η κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι (ΠΑΘΕ). Για την αξιολόγηση του υπό μελέτη έργου επιλέγεται και αναλύεται η μέθοδος της Ανάλυσης Κόστους-Οφέλους, διότι συνιστά μία από τις πιο διαδεδομένες μεθόδους αξιολόγησης επενδυτικών σχεδίων. Υπολογίστηκαν οι αναμενόμενες ωφέλειες του έργου, δηλαδή η είσπραξη του αντιτίμου των διοδίων, η εξοικονόμηση του χρόνου μετακίνησης, η μείωση του λειτουργικού κόστους μετακίνησης των οχημάτων και η μείωση οδικών τροχαίων ατυχημάτων και εκτιμήθηκαν οι απαραίτητοι οικονομικοί δείκτες. Όσον αφορά τα εμπειρικά ευρήματα της έρευνας, επιβεβαιώνεται, ότι το έργο της Ολυμπίας οδού κρίνεται αποδεκτό τόσο ως προς την χρηματοοικονομική όσο και ως προς την κοινωνικοοικονομική του πλευρά. Διαπιστώνεται ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος στο σύνολο του θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη του βόρειου τμήματος της Πελοποννήσου και της χώρας γενικότερα. Τέλος, η απαραίτητη για την σωστή οικονομική αξιολόγηση του έργου ανάλυση ευαισθησίας κατέδειξε ότι δεν υπάρχουν μεταβλητές ιδιαίτερης κρισιμότητας, όπου σημαντική διαφοροποίηση τους θα επηρέαζε το έργο. |
el |
heal.advisorName |
Μιχαηλίδης, Παναγιώτης |
el |
heal.committeeMemberName |
Τσώλας, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Στέλιος, Σπυρίδων |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Ανθρωπιστικών Κοινωνικών Επιστημών και Δικαίου. Εργαστήριο Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Οικονομικής και Δικαίου |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
122 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|