dc.contributor.author |
Σοφράς, Δημήτριος
|
|
dc.contributor.author |
Sofras, Dimitrios
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-07-15T11:32:13Z |
|
dc.date.available |
2021-07-15T11:32:13Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53631 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21329 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αντοχή πλοίου |
el |
dc.subject |
Αντοχή έναντι διαρροής |
el |
dc.subject |
Κοινοί κατασκευαστικοί κανόνες |
el |
dc.subject |
Μέθοδος Πεπερασμένων Στοιχείων |
el |
dc.subject |
Γραμμική ανάλυση |
el |
dc.subject |
Ship strength |
en |
dc.subject |
Yield strength analysis |
en |
dc.subject |
Common structural rules |
en |
dc.subject |
Finite element method |
en |
dc.subject |
Cargo hold analysis |
en |
dc.title |
Έλεγχος αντοχής της μεταλλικής κατασκευής πλοίων μέσω αριθμητικών προσομοιώσεων Πεπερασμένων Στοιχείων |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Αντοχή Πλοίου |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-07-07 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο τη μελέτη αντοχής πλοίου και πιο συγκεκριμένα τον έλεγχο αντοχής έναντι διαρροής (Yield Strength Assessment) των κατασκευαστικών στοιχείων που βρίσκονται σε ένα κύτος φορτίου (Cargo Hold Analysis). Ο έλεγχος αυτός πραγματοποιείται στα πλαίσια του απευθείας υπολογισμού αντοχής (Direct Strength Analysis), όπως προδιαγράφεται στους Κοινούς Κατασκευαστικούς Κανόνες (Common Structural Rules), με τη χρήση της Μεθόδου Πεπερασμένων Στοιχείων (Finite Element Method). Το προς εξέταση πλοίο είναι ένα Bulk Carrier κατηγορίας Capesize, συνολικής χωρητικότητας 180,000 tons DWT και κατασκευής του 2016 όπου οι εν λόγω κανόνες ήταν σε ισχύ. Για την εν λόγω μελέτη, κατασκευάστηκε ένα μοντέλο έκτασης τριών αμπαριών του υπό εξέταση πλοίου στο υπολογιστικό περιβάλλον ABAQUS/CAE με περιοχή ενδιαφέροντος το μεσαίο αμπάρι από τα τρία. Από τους προβλεπόμενους συνδυασμούς φορτίσεων προς μελέτη, στην παρούσα εργασία επιλέχθηκαν οι εξής δύο: Εναλλάξ κατάσταση Φόρτωσης στο μέγιστο επιτρεπόμενο βύθισμα σε συνδυασμό με μετωπικό κυματισμό που προκαλεί Hogging της γάστρας πλοίου και Ηeavy Ballast φόρτωση με μετωπικό κυματισμό που προκαλεί Sagging της γάστρας. Όλες οι διαδικασίες, όπως η μοντελοποίηση, ο υπολογισμός και η άσκηση των φορτίων, η επιβολή περιορισμών στο μοντέλο και η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκαν σύμφωνα με τη μεθοδολογία των κανονισμών. Η επιθυμητή εντατική κατάσταση προέκυψε μετά από διορθώσεις των καμπτικών ροπών και των διατμητικών δυνάμεων, που διασφαλίζουν ότι η απόκριση του μοντέλου προσομοιάζει το συγκεκριμένο τμήμα του πλοίου. Η ανάλυση έδειξε πως εν γένει τα κατασκευαστικά στοιχεία, για τους συνδυασμούς φορτίσεων που μελετήθηκαν, παρουσιάζουν ικανοποιητική αντοχή έναντι διαρροής. |
el |
heal.advisorName |
Ανυφαντής, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σαμουηλίδης, Εμμανουήλ |
el |
heal.committeeMemberName |
Τσούβαλης, Νικόλαος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|