dc.contributor.author | Γεροντάτη, Αγγελική | el |
dc.contributor.author | Gerontati, Angeliki | en |
dc.date.accessioned | 2021-07-16T11:13:58Z | |
dc.date.available | 2021-07-16T11:13:58Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53639 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21337 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Δομοστατικός Σχεδιασμός και Ανάλυση των Κατασκευών” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Διακινδύνευση | el |
dc.subject | Γραμμές μεταφοράς | el |
dc.subject | Καιρική επικινδυνότητα | el |
dc.subject | Αλυσιδωτές αστοχίες | el |
dc.subject | Risk | en |
dc.subject | Γωνιακοί πυλώνες | el |
dc.subject | Τransmission lines | en |
dc.subject | Weather hazard | en |
dc.subject | Cascading failures | en |
dc.subject | Angle towers | en |
dc.title | Αποτίμηση διακινδύνευσης γραμμών μεταφοράς ενέργειας υπό καιρική επικινδυνότητα | el |
dc.title | Risk assessment of power transmission lines under weather hazard | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Μηχανική | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-07-05 | |
heal.abstract | Αναπτύσσεται μεθοδολογία για την ακριβή αποτίμηση της διακινδύνευσης των γραμμών μεταφοράς ενέργειας υπό καιρική επικινδυνότητα. Ενώ συνήθως η αποτίμηση γίνεται μόνο βάσει των τρωτότερων πύργων ανάρτησης, στο παρόν λαμβάνονται υπόψη και οι ισχυρότεροι γωνιακοί/τερματικοί πυλώνες. Επιπλέον λαμβάνεται υπόψη το φαινόμενο των αλυσιδωτών αστοχιών που οφείλονται σε πρωτογενή αστοχία ενός πυλώνα, καθώς και η αύξηση της τρωτότητας των γωνιακών πυλώνων από αστοχία γειτονικού πυλώνα ανάρτησης. Η μεθοδολογία εφαρμόζεται σε πέντε εναλλακτικές στρατηγικές αποκατάστασης μιας γραμμής μεταφοράς μετά από πολλά χρόνια λειτουργίας, όπου έχει επέλθει διάβρωση στους πυλώνες συμβατικού χάλυβα S355. Η πρώτη περίπτωση αφορά την έλλειψη ουσιαστικών μέτρων αποκατάστασης, όπου απλά σταθεροποιείται η διάβρωση στο τρέχον επίπεδό της. Στη δεύτερη περίπτωση οι γωνιακοί πυλώνες ενισχύονται με ελάσματα ινοπλισμένου πολυμερούς. Η τρίτη θεωρεί την επαναφορά όλης της γραμμής μεταφοράς στην αρχική κατάσταση με αντικατάσταση κάθε πυλώνα με έναν πανομοιότυπο. Η τέταρτη αφορά την αντικατάσταση της γραμμής με πυλώνες κατασκευασμένους από χάλυβα υψηλής αντοχής S460. Τέλος, εξετάζεται και η περίπτωση αντικατάστασης μόνο των πυλώνων ανάρτησης με καινούργιους από συμβατικό χάλυβα. Για κάθε περίπτωση υπολογίζεται η ετήσια συχνότητα αστοχίας τόσο της γραμμής αλλά και διαφορετικών αριθμών πυλώνων, ώστε να εκτιμηθεί το άμεσο κόστος αποκατάστασης της γραμμής και το έμμεσο κόστος μη λειτουργίας ανά συμβάν, αλλά και το συνολικό κόστος κατά τη διάρκεια επιπλέον 60 ετών λειτουργίας. Συμπεραίνεται ότι η απλοποιημένη μεθοδολογία θεώρησης μόνο των πυλώνων ανάρτησης παράγει σαφώς πιο συντηρητικά αποτελέσματα, συχνά οδηγώντας σε πιο κοστοβόρες στρατηγικές αποκατάστασης. Ωστόσο, ανεξαρτήτως μεθόδου υπολογισμού, όσο αυξάνεται ο πληθυσμός των εξυπηρετούμενων κατοίκων και κατ’ επέκταση οι έμμεσες απώλειες που οφείλονται σε διακοπές ηλεκτροδότησης, τόσο ελκυστικότερες γίνονται οι επενδύσεις σε βαρύτερες και πιο αξιόπιστες μορφές αποκατάστασης. | el |
heal.advisorName | Βαμβάτσικος, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Γαντές, Χαράλαμπος | el |
heal.committeeMemberName | Θανόπουλος, Παύλος | el |
heal.committeeMemberName | Βαμβάτσικος, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 65 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: