dc.contributor.author |
Πούλιου, Χαρά
|
el |
dc.contributor.author |
Pouliou, Chara
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-07-19T09:06:11Z |
|
dc.date.available |
2021-07-19T09:06:11Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53647 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21345 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ando, Tadao |
en |
dc.subject |
Σύνθεση |
el |
dc.subject |
Μυστήριο |
el |
dc.subject |
Ιαπωνία |
el |
dc.subject |
Αφαίρεση |
el |
dc.subject |
Ανιμισμός |
el |
dc.subject |
Synthesis |
en |
dc.subject |
Composition |
en |
dc.subject |
Mystery |
en |
dc.subject |
Creation |
en |
dc.subject |
Conceptual ideas |
en |
dc.subject |
Abstraction |
en |
dc.subject |
Animism |
en |
dc.subject |
Japan |
en |
dc.subject |
Architecture |
en |
dc.title |
Το μυστήριο της σύνθεσης στον Tadao Ando |
el |
dc.title |
The synthetic mystery in Tadao Ando |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.secondaryTitle |
Χωρικές αναλύσεις |
el |
heal.generalDescription |
Η παρούσα διάλεξη συνίσταται σε δύο διακριτά τεύχη. |
el |
heal.generalDescription |
This research paper consists of two distinct issues. |
el |
heal.generalDescription |
Η διάλεξη πραγματοποιήθηκε στον Τομέα Ι (Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού), με επιβλέπουσα καθηγήτρια την κ. Σοφία Τσιράκη. |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική Σύνθεση |
el |
heal.classification |
Architecture -- Composition, proportion, etc. |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-02-08 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα ερευνητική εργασία πραγματεύεται το συνθετικό μυστήριο, βασιζόμενη στο έργο του Ιάπωνα αρχιτέκτονα Tadao Ando. Η διερεύνηση του ζητήματος εκκίνησε από την προσωπική ανάγνωση του αρχιτεκτονικού του έργου, την οποία ακολούθησε η μελέτη των κειμένων του, σε μία ανάγκη για συμπόρευση λόγου και έργου, αλλά και προσωπικής συσχέτισης με το ζήτημα.
Αρχικά, αναζητείται η έννοια της σύνθεσης, με σημαντική για τον ορισμό της, την θέση του Ηρακλείτου, πως η σύνθεση παράγεται από την αρμονική-συγκρουσιακή ταλάντευση μεταξύ θέσης κι αντίθεσης. Η σύνθεση στην αρχιτεκτονική αποτελεί έννοια δυσυπόστατη, η οποία, στηριζόμενη στο έργο του Ando θα μπορούσε να ανευρεθεί σε δύο πτυχές, στην αφαιρετική, δηλαδή την δομική καθαρότητα του έργου (γεωμετρία, χαράξεις, όρια) και στην ανιμιστική δομή της, δηλαδή την εμψύχωση μέσω των δυναμικών στοιχείων κίνησης (άνθρωποι και φύση). Η συνθετική πορεία του δημιουργού δεν διαγράφει ευθεία γραμμή, αλλά παρουσιάζει συνθετικά στάδια από το κενό οικόπεδο, στην κεντρική ιδέα, ως και την τελική στιγμή. Παρουσιάζει, ακόμα, διακυμάνσεις βάσει των θεματικών κέντρων - πυρήνων σκέψης, τα οποία εκρφάζονται σε έργα “σταθμούς” στην γραμμική προς τον χρόνο πορεία της δημιουργίας.
Η μυστηριακή πτυχή του συνθετικού ζητήματος στο έργο του Tadao Ando ανευρίσκεται αφενός στην ιαπωνική φύση της αρχιτεκτονικής του, και άρα σε ιαπωνικές έννοιες συναφείς με την δημιουργία, αφετέρου στο σημείο σύγκρουσης διφυών φαινομένων, των διπόλων, τα οποία ο Ando αντιλαμβάνεται πως επιδρούν στην αρχιτεκτονική σύνθεση και συχνά επισημαίνει την αξία τους.
Η διερεύνηση του μυστηρίου της σύνθεσης στον Tadao Ando συνεχίζεται με την ερμηνεία υλοποιημένων αρχιτεκτονικών του έργων, τα οποία στάθηκαν “σταθμοί” στο έργο του. Τα συγκεκριμένα έργα εξετάζονται ως παραδείγματα με διδακτική αξία, δηλαδή ως πρότυπες επιλύσεις σε σχέση με τα εκάστοτε κέντρα, σε σημείο που η συνθετική ιδέα σχεδόν αποκρυσταλλώθηκε στο τελικό έργο. Ο Μικρόκοσμος, ο Διάλογος, η Ενότητα, το Πνεύμα του τόπου, ο Πειραματισμός και η Μνημειακότητα αποτελούν τα κεντροβαρικά ζητήματα- “σταθμούς”, που εντόπισε η σπουδάστρια στο έργο του Ιάπωνα αρχιτέκτονα.
Συμπερασματικά, παρατηρείται συγκεκριμένο μοτίβο εργασίας, όπου η σύνθεση αναλύεται στο δίπολο της αφαίρεσης και του ανιμισμού. Το ιαπωνικό πνεύμα και η συγκρουσιακή σχέση των διπόλων εμποτίζουν την αρχιτεκτονική του Ando με μια πτυχή μυστηρίου. Βέβαια, παρά την συνθετική συνέπεια στον τρόπο εργασίας, η αρχιτεκτονική προσέγγιση του δημιουργού μεταβάλλεται ανάλογα με το θεματικό κέντρο που προσδιορίζει την σκέψη του. Οι διαφορετικές προσεγγίσεις και η παραμετροποίηση της γεωμετρικής δομής του χώρου εγείρουν ερωτήματα τόσο σε σχέση με το έργου του, όσο και σε σχέση με την εξέλιξη και το μέλλον της αρχιτεκτονικής στην νέα τεχνολογική εποχή. |
el |
heal.abstract |
This research paper deals with the synthetic mystery, based on the work of the Japanese architect Tadao Ando. The investigation of the issue started from the personal reading of his architectural project, which was followed by the study of his texts, in search of coexistence between reason and work, but also in search of a personal correlation with the issue.
Initially, the concept of composition is examined. Important for its definition, stands the position of Heraclitus, that the composition is produced by the harmonious-conflicting oscillation between position and opposition. Composition (synthesis) in architecture is a dual-existent concept, which, based on Ando's work, could be analyzed in two aspects, the abstract, that is the structural purity of the work (geometry, engravings, boundaries) and its animistic structure, that is the animation through dynamic-motional elements (people and nature). The creator’s synthetic procedure presents synthetic stages, starting from the “empty” site, to the conceptual idea, until the final moment. It also presents fluctuations based on the thematic centers - nuclei of thought, which are expressed in works-“stations" in the linear to time route of creation.
The mysterious aspect of the synthetic question in Tadao Ando's work is found on the one hand in the Japanese nature of his architecture, and therefore in Japanese concepts related to the creation, on the other hand, at the point of collision of bipolar phenomena, which Ando perceives as influencing and often points out their value.
The investigation of the mystery of composition in Tadao Ando continues with the interpretation of realized architectural works, which became "stations" in his work. The specific works are examined as examples with didactic value, as standard solutions in relation to the conceptual centers, to the point that the conceptual idea was almost crystallized in the final work. Microcosm, Dialogue, Unity, Genius Loci, Experimentation and Monumentality are the centripetal issues - "stations" that were identified in the work of the Japanese architect.
In conclusion, a specific working pattern, a motivo, is observed, where the composition is analyzed in the dipole of abstraction and animism. The Japanese spirit and the conflicting relationship of the dipoles imbue Ando's architecture with an aspect of mystery. Certainly, despite the conceptual consistency in the working pattern, the architectural approach of the creator changes depending on the thematic nucleus that defines his thinking. The different approaches and the parameterization of the geometric structure of the space raise questions both in relation to his work and in relation to the evolution and the future of architecture in the new technological age.
|
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|