HEAL DSpace

Προσδιορισμός προτεραιοτήτων οδών για την βελτίωση των επιπέδων περπατησιμότητας (walkability) με χρήση εργαλείων GIS. Εφαρμογή σε εννέα κέντρα πόλης του αναπτυσσόμενου κόσμου.

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Στεφανίδης, Ρουσσέτος-Μάριος el
dc.contributor.author Stefanidis, Roussetos-Marios en
dc.date.accessioned 2021-07-21T11:16:20Z
dc.date.available 2021-07-21T11:16:20Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53683
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21381
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Περιβάλλον και Ανάπτυξη" el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Περπατησιμότητα el
dc.subject Χωρική ανάλυση el
dc.subject Αστική γεωγραφία el
dc.subject Αναπτυσσόμενος κόσμος el
dc.subject Γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών el
dc.subject Walkability en
dc.subject Spatial analysis en
dc.subject Urban geography en
dc.subject Developing world en
dc.subject Gis en
dc.title Προσδιορισμός προτεραιοτήτων οδών για την βελτίωση των επιπέδων περπατησιμότητας (walkability) με χρήση εργαλείων GIS. Εφαρμογή σε εννέα κέντρα πόλης του αναπτυσσόμενου κόσμου. el
dc.title Identification of road priorities to improve walkability levels using GIS tools. Application in nine city centers of the developing world. en
heal.type masterThesis
heal.classification Γεωχωρική ανάλυση el
heal.classification Geospatial analysis en
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-06-25
heal.abstract Η ενθάρρυνση των μετακινήσεων πεζή και η βελτίωση του δημόσιου χώρου στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις αποτελεί για πολλούς λόγους φλέγον ζήτημα για τον πολεοδομικό και κυκλοφοριακό σχεδιασμό. Ειδικά στις πόλεις του αναπτυσσόμενου κόσμου υπάρχει σημαντική έλλειψη συγκρίσιμων χωρικών δεδομένων για το αστικό περιβάλλον και απουσία ποσοτικών ερευνών σχετικά με τις συνθήκες βαδίσματος. Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας είναι να μορφοποιήσει για πρώτη φορά έναν χωρικό δείκτη περπατησιμότητας (walkability) μικρής κλίμακας, σε εννέα κέντρα πόλης (city center) του αναπτυσσόμενου κόσμου (Κέιπ Τάουν, Λάγος, Ναϊρόμπι, Μπανγκόκ, Μανίλα, Κολόμπο, Μπουένος Άιρες, Λίμα και Πόλη του Μεξικού), έτσι ώστε να προσδιοριστεί ο βαθμός στον οποίο ο αστικός σχεδιασμός του δημόσιου χώρου ευνοεί την κίνηση πεζή. Η βασική μεθοδολογία συλλογής των δεδομένων του δείκτη χρησιμοποιεί μια τροποποιημένη εκδοχή του εργαλείου ελέγχου οδών Microscale Audit of Pedestrian Streetscapes (MAPS-Mini), αξιολογώντας 19 μεταβλητές για την οδική υποδομή και το περιβάλλον βαδίσματος. Η εφαρμογή του εργαλείου χρησιμοποιεί μια υβριδική μέθοδο Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών (GIS) και της διαδικτυακής υπηρεσίας Google Street View, και αφορά την καταγραφή δεδομένων από όλες τις όψεις οικοδομικών τετραγώνων και διαβάσεων πεζών. Στη συνέχεια γίνεται προτεραιοποίηση όλων των οδικών τμημάτων που χρήζουν έργα αστικού ανασχεδιασμού με βάση δύο κριτήρια: α) τον δείκτη περπατησιμότητας και β) έναν δείκτη γωνιακής ενσωμάτωσης (angular integration) που χρησιμοποιεί τεχνικές συντακτικής ανάλυσης του χώρου (space syntax). Η κανονικοποίηση και ο πολλαπλασιασμός των δύο κριτηρίων δίνει την οδική καταλληλότητα μετακίνησης πεζή, ενώ η αφαίρεση της οδικής καταλληλότητας από το δείκτη γωνιακής ενσωμάτωσης αποδίδει τις συνολικές προτεραιότητες κάθε οδικού τμήματος σε έργα βελτίωσης. Η κλάση με τις μεγαλύτερες τιμές συνολικής προτεραιότητας αναπαριστά τις άμεσες προτεραιότητες του κάθε κέντρου. Συμπερασματικά, τα αποτελέσματα ήταν αναμενόμενα και έδειξαν ότι τα οδικά τμήματα με τις μεγαλύτερες ανάγκες βρίσκονται στα αστικά κέντρα της Αφρικής, τα οποία συγκεντρώνουν χαμηλή βαθμολογία δείκτη περπατησιμότητας (39.5% στο Κέιπ Τάουν με 187 τμήματα άμεσης προτεραιότητας, 28.4% στο Ναϊρόμπι με 138 τμήματα και 15.9% στο Λάγος με 153 τμήματα), ενώ λίγα σε αριθμό (81) εμφανίζονται στο κέντρο του Μπουένος Άιρες που επέδειξε τη μεγαλύτερη βαθμολογία στο δείκτη περπατησιμότητας (48.3%). Η εφαρμοσμένη γεωγραφική έρευνα, λοιπόν, κατέδειξε ότι η χρήση υποδειγμάτων και εργαλείων αστικής ανάλυσης μπορεί να βοηθήσει στην παρακολούθηση πολιτικών για το δημόσιο χώρο και να ενθαρρύνει την εφαρμογή ρεαλιστικών λύσεων ανασχεδιασμού που απαιτούν μικρό κόστος και συμβάλουν στην ενίσχυση της ποιότητας ζωής. el
heal.abstract Encouraging pedestrian movement and improving public space in modern big cities is for many reasons a burning issue for urban and traffic planning. Especially in the cities of the developing world there is a significant lack of comparable spatial data of the urban environment, while quantitative research on walking conditions is absent. The aim of this master's thesis is to formulate for the first time a small-scale spatial walkability index in nine city centers of the developing world (Cape Town, Lagos, Nairobi, Bangkok, Manila, Colombo, Buenos Aires, Lima and Mexico City) to determine the extent to which urban public space design favors pedestrian mobility. The basic data collection methodology of the index uses a modified version of the Microscale Audit of Pedestrian Streetscapes (MAPS-Mini) street control tool, evaluating 19 variables for road infrastructure and walking environment. The tool application uses a hybrid method of Geographic Information Systems (GIS) and the online Google Street View service, and involves recording data from all sides of building blocks and pedestrian crossings. Then, all road sections that need urban redevelopment projects are prioritized based on two criteria: a) the walkability index and b) an angular integration index that uses space syntax techniques. The normalization and multiplication of the two criteria gives the road suitability for pedestrian movement, while the subtraction of the road suitability from the angular integration index gives the total priorities of each road section to improvement projects. The class with the highest total priority values represents the immediate priorities of each center. In conclusion, the results were expected and showed that the road sections with the greatest needs are located in the urban centers of Africa which have a low walkability index score (39.5% in Cape Town with 187 immediate priority sections, 28.4% in Nairobi with 158 sections and 15.9% in Lagos with 153 sections), while few in number (81) appear in the center of Buenos Aires which showed the highest walkability index score with 48.3%. The applied geographical research, therefore, showed that the use of models and tools of urban analysis can help in the monitoring of public space policies and encourage the implementation of realistic redesign solutions that are low cost and contribute to enhancing the quality of life. en
heal.advisorName Πηγάκη, Μαρία el
heal.committeeMemberName Πηγάκη, Μαρία el
heal.committeeMemberName Κουτσόπουλος, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Μπακογιάννης, Ευθύμιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 169 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα