dc.contributor.author |
Χατζαρά, Ειρήνη Α.
|
el |
dc.contributor.author |
Chatzara, Eirini A.
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-07-28T10:06:53Z |
|
dc.date.available |
2021-07-28T10:06:53Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53721 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21419 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Φυσική και Τεχνολογικές Εφαρμογές” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Εκπαίδευση STEM |
el |
dc.subject |
Εκπαίδευση εκπαιδευτικών |
el |
dc.subject |
Astro Pi Challenge |
en |
dc.subject |
Αισθητήρες |
el |
dc.subject |
STEM education |
en |
dc.subject |
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση |
el |
dc.subject |
Teacher training |
en |
dc.subject |
Sensors |
en |
dc.subject |
Distance learning |
en |
dc.title |
Astro Pi Challenge: Από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό στη σχολική τάξη |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.secondaryTitle |
Σχεδιασμός, υλοποίηση και αποτίμηση
ενός προγράμματος εξ αποστάσεως
επιμόρφωσης STEM για εκπαιδευτικούς |
el |
heal.classification |
Φυσική, STEM |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-07-06 |
|
heal.abstract |
Η εκπαίδευση STEM βρίσκεται στο προσκήνιο της εκπαιδευτικής πολιτικής πολλών κρατών λόγω της αυξανόμενης ανάγκης για πολίτες/μελλοντικούς εργαζόμενους με τις λεγόμενες δεξιότητες του 21ου αιώνα. Στο πλαίσιο αυτό, διεθνείς οργανισμοί έχουν δημιουργήσει πληθώρα προγραμμάτων STEM. Ένα από αυτά είναι ο μαθητικός διαγωνισμός Astro Pi Challenge που διοργανώνεται από την European Space Agency (ESA). Οι συμμετέχουσες/οντες έχουν τη δυνατότητα να σχεδιάσουν και να εκτελέσουν ένα επιστημονικό πείραμα στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) αξιοποιώντας αισθητήρες και συντάσσοντας κώδικα Python σε Raspberry Pi. Ο εξοπλισμός του διαγωνισμού (Astro Pi), που παρέχεται δωρεάν από την ESA, μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας, δημιουργήθηκε, εφαρμόστηκε και αξιολογήθηκε ένα εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα STEM, μέσω του οποίου 8 εν ενεργεία εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν στη χρήση του Astro Pi, χρησιμοποιώντας το για να ολοκληρώσουν διερευνητικά σενάρια με έννοιες από την ύλη της σχολικής φυσικής. Διερευνήθηκαν α) η δυνατότητά τους να χρησιμοποιήσουν το Astro Pi, β) η στάση τους ως προς τη συμμετοχή στον διαγωνισμό και γ) ως προς τη διδακτική αξιοποίηση του Astro Pi στο μάθημα της φυσικής, όπως επίσης δ) η επάρκεια των προτεινόμενων εργαλείων για την εξ αποστάσεως πραγματοποίηση διδακτικών σεναρίων STEM.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι μετά την επιμόρφωση οι εκπαιδευτικοί είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν το Astro Pi και να καθοδηγήσουν μαθήτριες/τές ως προς τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί πρότειναν δραστηριότητες αξιοποίησης του εξοπλισμού, στο πλαίσιο της διδασκαλίας της φυσικής. Τέλος, προέκυψε ότι τα προτεινόμενα εργαλεία ήταν επαρκή για την εξ αποστάσεως ολοκλήρωση του προτεινόμενου επιμορφωτικού προγράμματος. |
el |
heal.advisorName |
Βελέντζας, Αθανάσιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Παρασκευαΐδης, Κωστής |
el |
heal.committeeMemberName |
Τράκας, Νικόλαος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
135 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|