HEAL DSpace

Σχεδίαση και έλεγχος ηλεκτρικής μηχανής μεταβλητής μαγνητικής αντίστασης (Switched Reluctance Machine - SRM)

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μοσχοβίτης, Ανδρέας el
dc.contributor.author Moschovitis, Andreas en
dc.date.accessioned 2021-07-28T10:30:01Z
dc.date.available 2021-07-28T10:30:01Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53722
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21420
dc.rights Default License
dc.subject Μηχανές μεταβλητής μαγνητικής αντίστασης el
dc.subject Σχεδιαστικοί κανόνες el
dc.subject Σύστημα ηλεκτρικής κίνησης el
dc.subject Στιγμιαίος έλεγχος ροπής el
dc.subject Switched reluctance machines en
dc.subject Designing principles en
dc.subject Electrical drive system en
dc.subject Instantaneous torque control en
dc.title Σχεδίαση και έλεγχος ηλεκτρικής μηχανής μεταβλητής μαγνητικής αντίστασης (Switched Reluctance Machine - SRM) el
heal.type bachelorThesis
heal.generalDescription Διπλωματική Εργασία του Ανδρέα Ν. Μοσχοβίτη el
heal.classification Σχεδίαση και έλεγχος ηλεκτρικών μηχανών el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-03-10
heal.abstract Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη της συμπεριφοράς των μηχανών μεταβλητής μαγνητικής αντίστασης (Switched Reluctance Machine - SRM) σε υψηλές ταχύτητες. Παράλληλα, στόχος είναι η μελέτη των εν λόγω μηχανών από όλες τις οπτικές γωνίες, δηλαδή από τη σχεδίαση μέχρι τη μοντελοποίηση και τον έλεγχο. Ακόμα, αποτελεί σκοπό η υλοποίηση συγκεκριμένης εφαρμογής υψηλών ταχυτήτων ώστε να επιβεβαιωθούν ή όχι τα πλεονεκτήματα και τα μειωνεκτήματα των SRM. Στην εργασία αυτή, αρχικά, τίθενται οι θεωρητικές βάσεις για το αντικείμενο των μηχανών μεταβλητής μαγνητικής αντίστασης και αναλύονται κάποιοι κανόνες σχεδίασής τους. Σύμφωνα με τους κανόνες αυτούς, υλοποιείται ένα παραμετροποιημένο εργαλείο σχεδίασης SRM, με το οποίο σχεδιάζεται ένας 8/6 κινητήρας μεταβλητής μαγνητικής αντίστασης ισχύος περί των 21 kW. Στόχος αυτού του κινητήρα είναι να μπορεί να αποδίδει 20Nm στις 10.000 στροφές ανά λεπτό (ΣΑΛ). ΄Επειτα, γίνεται εκτενής μελέτη της ηλεκτρομαγνητικής συμπεριφοράς της μηχανής με τη βοήθεια της μεθόδου πεπερασμένων στοιχείων. Ως αποτέλεσμα, συλλέγονται τα απαραίτητα δεδομένα ώστε να εξαχθούν οι μεταβλητές της μηχανής. Η ανάλυση πραγματοποιείται μέσω του λογισμικού MATLAB σε συνδυασμό με το λογισμικό πεπερασμένων στοιχείων FEMM. Με τα δεδομένα που συλλέγονται από την ηλεκτρομαγνητική ανάλυση, είναι εφικτή η μοντελοποίηση ενός συστήματος ηλεκτρικής κίνησης με SRM στο περιβάλλον του Simulink χρησιμοποιώντας μεμονωμένα στοιχεία και όχι έτοιμα blocks της βιβλιοθήκης. ΄Οσον αφορά την οδήγηση της μηχανής, πραγματοποιείται στιγμιαίος έλεγχος ροπής, αποτελούμενος από δύο ελεγκτές. Ο ένας ελεγκτής είναι αναλογικός - ολοκληρωτικός και ο άλλος είναι ελεγκτής υστέρησης. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι χρησιμοποιείται συνάρτηση κατανομής ροπής αναφοράς σε παραπάνω από μία φάσεις, με σκοπό την επίτευξη βέλτιστου ελέγχου. Τέλος, το μοντέλο δοκιμάζεται για διάφορες τιμές ταχυτήτων αλλά και ροπών αναφοράς. Σχολιάζονται τα αποτελέσματα των δοκιμών και αναφέρονται τα κύρια συμπεράσματα που προέκυψαν για κάθε ένα από τα στοιχεία του συστήματος ηλεκτρικής κίνησης με SRM. el
heal.advisorName Κλαδάς, Αντώνιος el
heal.committeeMemberName Παπαθανασίου, Σταύρος el
heal.committeeMemberName Αντωνόπουλος, Αντώνιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος. Εργαστήριο Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών Ισχύος el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 107 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής