dc.contributor.author |
Μπούκη, Σταματίνα
|
el |
dc.contributor.author |
Bouki, Stamatina
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-08-24T11:18:18Z |
|
dc.date.available |
2021-08-24T11:18:18Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53750 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21448 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Forsythe, William |
el |
dc.subject |
Χορός |
el |
dc.subject |
Αρχιτεκτονική |
el |
dc.subject |
Dance |
en |
dc.subject |
Architecture |
el |
dc.title |
Συνθέτοντας τον χώρο και την κίνηση: το παράδειγμα του χορογράφου William Forsythe |
el |
dc.title |
Designing space and movement: the example of choreographer William Forsythe |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Architecture -- Composition, proportion, etc. |
en |
heal.classification |
Dance |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-02-08 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα εργασία εξετάζει την σχέση μεταξύ αρχιτεκτονικής και χορού, προκειμένου να διερευνηθούν τα κοινά σημεία τομής και οι κοινές στρατηγικές σύνθεσης των δυο τεχνών. Αυτό γίνεται μέσα από το παράδειγμα ενός πρωτοπόρου χορογράφου του μεταμοντέρνου κινήματος, του William Forsythe. Στην αρχή της εργασίας πραγματοποιείται αντιπαραβολή των αρχιτεκτονικών συνθετικών στοιχείων με τα ανάλογα στοιχεία του χορού. Έπειτα, από το έργο του Forsythe αναλύουμε το Improvisation Technologies, μια μέθοδος αυτοσχεδιασμού με έντονο διδακτικό χαρακτήρα, που αφορά στην δημιουργία των νοητών σχημάτων που παράγει η κίνηση στον χώρο. Το σύστημα αυτό παραλληλίζεται με το θεωρητικό έργο του Wassily Kandinsky "Σημείο, Γραμμή, Επίπεδο" που αναλύει τα πρωταρχικά στοιχεία της ζωγραφικής σύνθεσης. Στην συνέχεια, βλέπουμε μέσα από μια προσωπική ανάλυση την χορογραφία One Flat Thing Reproduced, ένα έργο που συγκεντρώνει πολλά ενδιαφέροντα σημεία που αφορούν την δομή και την φόρμα του σε αρχιτεκτονικό επίπεδο. Στο τέλος γίνεται αναφορά στα κοινά στοιχεία της χορογραφικής και της αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Η αρχιτεκτονική ως διαδικασία παραγωγής χώρου, αλλά και ως τρόπος σκέψης εμπνέεται και ανατροφοδοτείται από άλλους τομείς, όπως ο χορός ή η μουσική. Έτσι ο αρχιτέκτονας μπορεί να δει την τέχνη του μέσα από μία άλλη οπτική γωνία και να διευρύνει τα όρια της αρχιτεκτονικής του σκέψης. |
el |
heal.abstract |
This thesis explores the relationship between architecture and dance, in order to determine their convergence points and strategies of creative process. William Forsythe, a pioneering choreographer of the postmodern movement is used as a case study. |
en |
heal.tableOfContents |
Περιεχόμενα
1.Εισαγωγή
2.Ιστορικά στοιχεία για τον χορό
Κλασικός και σύγχρονος χορός
3.Αρχιτεκτονική και χορός, Κοινά πεδία προβληματισμού
1. Χώρος, σώμα, κίνηση
Φιλοσοφική προσπάθεια
2. Σύγκριση στοιχείων αρχιτεκτονικής και αρχιτεκτονικής
3. Περιπτώσεις συσχέτισης - συνεργασίας
4. Η περίπτωση του William Forsythe
1. Βιογραφικό σημείωμα
2. Σημείο, γραμμή, επίπεδο
Improvisation technologies
3. Ανάλυση χορογραφίας
One flat thing reproduced
4.Από την χορογραφική στην αρχιτεκτονική σύνθεση
5. Επίλογος
Συμπεράσματα |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|