HEAL DSpace

Εφαρμογή μεθευρετικών αλγορίθμων στον βέλτιστο προγραμματισμό της επιθεώρησης στάσεων γραμμών λεωφορείων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μαργαρίτης, Ελευθέριος el
dc.contributor.author Margaritis, Eleftherios en
dc.date.accessioned 2021-09-06T09:01:24Z
dc.date.available 2021-09-06T09:01:24Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53795
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21493
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ *
dc.subject Πρόβλημα περιπλανώμενου πωλητή el
dc.subject Πρόβλημα δρομολόγησης οχημάτων el
dc.subject Βελτιστοποίηση el
dc.subject Συσταδιοποίηση el
dc.subject Travelling Salesman Problem (TSP) en
dc.subject Vehicle Routing Problem (VRP) en
dc.subject Optimization en
dc.subject Heuristic Algorithms en
dc.subject K – means clustering en
dc.subject Lin – Kernighan en
dc.subject QGIS en
dc.subject Concorde Solver en
dc.title Εφαρμογή μεθευρετικών αλγορίθμων στον βέλτιστο προγραμματισμό της επιθεώρησης στάσεων γραμμών λεωφορείων el
dc.title Application of metaheuristic algorithms in the optimal scheduling of the bus line inspection en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μεταφορές και συγκοινωνίες el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-03-17
heal.abstract Ο σκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι να βρεθεί μια στρατηγική ώστε να επιθεωρηθεί το δίκτυο του ΟΑΣΑ. Το δίκτυο αυτό αποτελείται από 7962 στάσεις στην περιοχή της Αττικής. Για την επιθεώρηση του πρέπει ένα όχημα να περάσει από όλες τις στάσεις και να τις ελέγξει. Ωστόσο για να γίνει αυτό πρέπει να τεμαχιστεί το δίκτυο σε κομμάτια που η επιθεώρηση τους να μπορεί να ολοκληρωθεί σε ένα λογικό χρόνο! Στην εργασία αυτή προσπαθήσαμε να χωρίσουμε το δίκτυο σε ομάδες (συστάδες) που να μπορούν να επιθεωρηθούν σε περίπου οκτώ ώρες. Δηλαδή πέρα από το πρόβλημα της εύρεσης βέλτιστης δρομολόγησης του οχήματος επιθεώρησης σε κάθε συστάδα υπάρχει και το πρόβλημα ποια είναι και η βέλτιστη στρατηγική ομαδοποίησης. Μελετήθηκε για δυο διαφορετικές περιπτώσεις ταχύτητας και χρόνου επιθεώρησης στάσης, η πρώτη περίπτωση ταχύτητα 10 km/h και χρόνος επιθεώρησης στάσης 1 λεπτό και η δεύτερη περίπτωση ταχύτητα 5 km/h και χρόνος επιθεώρησης στάσης 2 λεπτά. Το πρόβλημα αυτό συναντιέται συχνά στην επιστημονική βιβλιογραφία, αποτελεί μια γενίκευση του προβλήματος του περιπλανώμενου πωλητή (travelling salesman problem) και υπάρχει καλή ομοιότητα απαιτήσεων και δεδομένων του προβλήματος στην ειδική κατηγορία των προβλημάτων δρομολόγησης οχημάτων με χρονικά παράθυρα (VRPTW). Στο πρώτο μέρος για την εύρεση βέλτιστης στρατηγικής ομαδοποίησης θα γίνει χρήση του αλγορίθμου συσταδοποίησης k – means clustering αποκλειστικά και στο δεύτερο μέρος με την βοήθεια του και την χρήση της ανθρώπινης διαίσθησης θα προσπαθήσουμε να έρθουμε σε ακόμα πιο καλά αποτελέσματα. Για την εύρεση βέλτιστης διαδρομής στα πλαίσια της κάθε συστάδας θα εφαρμοστεί ο αλγόριθμος των Lin – Kernighan που θεωρείται από τους πιο αποδοτικούς αλγορίθμους για την επίλυση του κλασσικού προβλήματος του περιπλανώμενου πωλητή. Για την συσταδιοποίηση του δικτύου έγινε χρήση του λογισμικού QGIS και για η εφαρμογή του αλγορίθμου Lin – Kernighan πραγματοποιήθηκε μέσω του λογισμικού Concorde TSP Solver for Windows. Τέλος για ανάλυση, δημιουργία διαγραμμάτων και σύγκριση αποτελεσμάτων έγινε χρήση του Microsoft Excel. el
heal.sponsor Κανένας el
heal.advisorName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 161 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα