dc.contributor.author | Χατζησταματίου, Νικόλαος | |
dc.contributor.author | Chatzistamatiou, Nikolaos | |
dc.date.accessioned | 2021-09-15T09:51:14Z | |
dc.date.available | 2021-09-15T09:51:14Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53862 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21560 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Σύστημα παρακολούθησης | el |
dc.subject | Νευρωνικά δίκτυα | el |
dc.subject | Ναυάγιο περιστέρας | el |
dc.subject | Αναγνώριση αντικειμένων | el |
dc.subject | Τεχνητή νοημοσύνη | el |
dc.subject | Monitoring system | en |
dc.subject | Neural networks | en |
dc.subject | Peristera shipwreck | en |
dc.subject | Object detection | en |
dc.subject | Artificial Intelligence | en |
dc.subject | YOLOv3 | en |
dc.subject | TensorFlow.js | en |
dc.title | Development of an object detection application that monitors vessel traffic, using neural networks | en |
dc.title | Ανάπτυξη Εφαρμογής Αναγνώρισης Αντικειμένων με χρήση Νευρωνικών Δικτύων, για την Παρακολούθηση Κίνησης Θαλάσσιων Σκαφών | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ναυτική Μηχανολογία | el |
heal.classification | Marine Engineering | en |
heal.classification | Computer Programming | en |
heal.classification | Προγραμματισμός Υπολογιστών | el |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-07-19 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά την ανάπτυξη μιας εφαρμογής Αναγνώρισης Αντικειμένων, μέσω της χρήσης Νευρονικών Δικτύων ώστε να ελέγχεται η κίνηση των θαλάσσιων σκαφών που διέρχονται πάνω από το Ναυάγιο της Περιστέρας. Βασικός στόχος της έρευνας αποτελεί η εύρεση ενός εναλλακτικού συστήματος που είναι ταυτόχρονα οικονομικό αλλά και εξίσου αξιόπιστο με τα παραδοσιακά συστήματα παρακολούθησης, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία του Υποβρύχιου μουσείου και η συντήρηση του θησαυρού που αυτό φιλοξενεί. Ο αλγόριθμος που δημιουργήθηκε λαμβάνει τη ροή βίντεο από την κάμερα που βρίσκεται εγκατεστημένη στο νησί της Περιστέρας, και με χρήση τεχνικών Machine Learning οπτικοποιεί τα αποτελέσματα, σε πραγματικό χρόνο. Για να επιτευχθεί αυτή η διαδικασία, πραγματοποιήθηκαν πειράματα με ένα πλήθος εικόνων και βίντεο, ώστε να επιλεγεί εν τέλει το YOLOv3 ως το ταχύτερο και αποτελεσματικότερο μοντέλο για την αναγνώριση αντικειμένων. Το μοντέλο αυτό, χρησιμοποιήθηκε στη συνέχεια σε δύο διαφορετικές εφαρμογές. Στην πρώτη εφαρμογή, ο αλγόριθμος χρησιμοποιεί standard YOLOv3 ήδη εκπαιδευμένο σε βάση δεδομένων COCO, ώστε να παρακολουθήσει την κίνηση των θαλάσσιων σκαφών, παράγοντας σχετικά επιτυχή αποτελέσματα με ταχύτητα ανανέωσης frame 0.8 FPS. Αν και η βάση δεδομένων COCO περιλαμβάνει μια κλάση η οποία ονομάζεται “boat”, καθώς δεν ειδικεύεται στην αναγνώριση πλεούμενων σκαφών, το μοντέλο καταλήγει να πραγματοποιεί περίσσιους υπολογισμούς για άλλες κλάσεις, ενώ δεν παράγει επαρκή αποτελέσματα όταν οι συνθήκες φωτός δεν είναι ιδανικές. Επιπλέον, δεν παρέχει πληροφορίες που αφορούν τον συγκεκριμένο τύπο του σκάφους που εντοπίζει. Έτσι, οδηγούμαστε στη δεύτερη εφαρμογή, στην οποία πραγματοποιείται transfer learning στο YOLOv3, με τη χρήση μιας μικρής βάσης δεδομένων που αποτελείται από εικόνες και βίντεο σκαφών, τραβηγμένα από την εγκατεστημένη κάμερα. Η διαδικασία της δημιουργίας, του labeling και της επεξεργασίας της βάσης δεδομένων, καθώς και η σχεδίαση του κώδικα και μιας νέας προσαρμοσμένης συνάρτησης απόκλισης, ώστε να μπορέσει να εκπαιδευτεί το μοντέλο, αναλύονται διεξοδικά στα επόμενα κεφάλαια, καθώς αποτέλεσαν μια ισχυρή πρόκληση, καθ’ όλη τη διάρκεια της έρευνας. Η εκπαίδευση του προγράμματος συνάντησε ωστόσο ένα εμπόδιο και δεν μπόρεσε να ολοκληρωθεί: Παρόλο που παρατηρήθηκε ότι η τιμή της απόκλισης μειώνεται έπειτα από κάθε epoch -- κάτι που υποδεικνύει ότι το πρόγραμμα εκπαιδεύεται -- μια διαρροή μνήμης στον κώδικα αδρανοποιεί το πρόγραμμα έπειτα από ένα χρονικό διάστημα. | el |
heal.abstract | This thesis investigates the implementation of an object detection application using neural networks to monitor vessel traffic over the Peristera shipwreck. Our study's goal is to provide a monitoring system cheaper, but as robust as the traditional solutions, ensuring the safe operation of the underwater shipwreck museum and the preservation of its national treasure. The algorithm receives video stream from a pre-installed remote based land camera on Peristera island, applies machine learning and visualizes the results on real time. For that purpose, experiments are conducted, with a variety of images and videos, in order to choose an efficient and fast object detection model, resulting to YOLOv3. This model is then used in two different implementations. In the first implementation, the algorithm uses standard YOLOv3 pre-trained on COCO Dataset to perform vessel traffic monitoring, delivering quite good results and frame rate of 0.8 FPS. Although COCO Dataset contains a "boat" class, it is not specialized in ship detection, resulting in excessive computations for other classes and insufficient performance under not ideal lighting conditions. Moreover, it does not provide any information about the specific type of the detected vessel. This leads to the second implementation of performing transfer learning to YOLOv3 with a small dataset of vessel images and videos captured by the land camera on Peristera. The whole procedure of creating, labeling and pre-processing our dataset, along with the creation of the code pipeline and a custom loss function that are used for training the new model, consist a challenging aspect that is described thoroughly. Although the loss value is decreasing after each epoch, suggesting that the model is "learning", the training phase could not be completed due to a memory leak in the code, that crashes the program after a certain number of iterations. | en |
heal.advisorName | Παπαλάμπρου, Γεώργιος | el |
heal.advisorName | Papalambrou, Georgios | en |
heal.committeeMemberName | Παπαδόπουλος, Χρήστος | el |
heal.committeeMemberName | Γρηγορόπουλος, Γρηγόρης | el |
heal.committeeMemberName | Gregoropoulos, Gregoris | en |
heal.committeeMemberName | Papadopoulos, Christos | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας. Εργαστήριο Ναυτικής Μηχανολογίας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 81 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: