HEAL DSpace

Σχολή Μουσικής Τέχνης και Οργανοποιίας στη Θεσσαλονίκη

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπεγλερίδου, Ελένη el
dc.contributor.author Παππάς, Άγγελος el
dc.contributor.author Mpegleridou, Eleni en
dc.contributor.author Pappas, Aggelos
dc.date.accessioned 2021-09-23T08:09:27Z
dc.date.available 2021-09-23T08:09:27Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53879
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.21577
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ *
dc.subject Σχολή el
dc.subject Μουσική el
dc.subject Δημόσιος χώρος el
dc.subject Music en
dc.subject Public space en
dc.subject Αμφιθέατρο el
dc.subject Music Hall en
dc.subject Οργανοποιία el
dc.subject Instrument making en
dc.subject School en
dc.title Σχολή Μουσικής Τέχνης και Οργανοποιίας στη Θεσσαλονίκη el
dc.title School of Music Art and Instrument Making in Thessaloniki en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-07-07
heal.abstract Αντικείμενο μελέτης της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί ο σχεδιασμός μιας Σχολής Μουσικής Τέχνης και Οργανοποιίας στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Η πόλη της Θεσσαλονίκης χαρακτηρίζεται από μία ιδιαίτερη μουσική κληρονομία. Στο πέρασμα των χρόνων, η Θεσσαλονίκη κατοικήθηκε από ανθρώπους με διαφορετικό πολιτισμικό και μουσικό υπόβαθρο. Στη Θεσσαλονίκη στεγάζονται επίσης πάνω από 30 εργαστήρια οργανοποιίας. Ωστόσο από την πόλη εκλείπει μία δημόσια σχολή που να ασχολείται με την τέχνη της κατασκευής μουσικών οργάνων. Αυτή ήταν και η αφορμή για την προσθήκη ενός δεύτερου γνωστικού πεδίου στη νέα σχολή. Ως περιοχή μελέτης επιλέχθηκε η δυτική είσοδος της πόλης και συγκεκριμένα η περιοχή του Παλαιού Σταθμού κοντά στο λιμάνι και τα παλιά σφαγεία. Η πορεία προς την κεντρική ιδέα ξεκινά με μία πρώτη πρόθεση οργάνωσης του υπαιθρίου χώρου. Ένας όγκος τύπου “Γ” γυρνά μία πλάτη στο βορρά και την όχληση του τρένου και προσανατολίζει τον κύριο υπαίθριο χώρο στο νότο. Ένα δεύτερο “Γ” κάθετο στην οδό Κωλέττη έρχεται να δημιουργήσει μία εσωτερική αυλή – αγκαλιά. Η αίθουσα μουσικής καταλαμβάνει κεντρική θέση στη σύνθεση και γύρω της αρθρώνονται οι λειτουργίες της σχολής με το βορεινό “Γ” να φιλοξενεί της χρήσεις της σχολής μουσικής και το μικρό αυτές της οργανοποιίας. Το κτίριο συνομιλεί με το έδαφος μέσω μιας πτυχωτής πλατφόρμας η οποία ενοποιεί τα δύο “Γ” δημιουργεί πολλαπλά επίπεδα διαχωρίζοντας τον υπαίθριο χώρο σε επιμέρους ενότητες όπου εκτονώνονται και διαφορετικές χρήσεις. Με αυτό τον τρόπο προσδίδεται στη σύνθεση η ευκαιρία για πολλαπλές εισόδους και περάσματα ισορροπώντας την εσωστρεφή γεωμετρία που δημιουργούν οι δύο γωνιές. Τέλος, σκοπός της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας δεν είναι απλά να προτείνει μία νέα στέγη για τη σχολή μουσικής, αλλά αποτελεί και αφορμή για μία προσωπική τοποθέτηση σχετικά με τη σχέση μίας σχολής με το δημόσιο χώρο και τη σημασία του χώρου που φιλοξενεί την εκπαιδευτική διαδικασία τόσο για τους σπουδαστές όσο και για τους υπόλοιπους πολίτες. el
heal.abstract The object of study of this dissertation is the design of a School of Music Art and Instrument Making in the city of Thessaloniki. The city of Thessaloniki is characterized by a special musical heritage. Over the years, Thessaloniki has been inhabited by people with different cultural and musical backgrounds. Thessaloniki also houses more than 30 instrument making workshops. However, there is no public school in the city that deals with the art of making musical instruments. This was the reason for adding a second field of knowledge to the new school. The western entrance of the city was chosen as the study area, specifically the area of ​​the Old Station near the port and the old slaughterhouse. The path to the central idea begins with a first intention of organizing the outdoor space. A "Γ" volume turns one back to the north and disturbs the train and orients the main outdoor area to the south. A second "Γ" perpendicular to Koletti st. comes to create an inner courtyard - a hug. The music hall occupies a central position in the composition and around it the functions of the school are articulated with the northern "Γ" hosting the uses of the music school and the small ones of the instrument making. The building communicates with the ground through a pleated platform which unites the two prisms creates multiple levels dividing the outdoor space into individual sections where different uses are expanded. In this way, the composition is given the opportunity for multiple entrances and passages, balancing the introverted geometry created by the two structures. Finally, the purpose of this dissertation is not just to propose a new home for the school of music, but it is also a reason for a personal position on the relationship of a school with public space and the importance of the space that hosts the educational process for both students as well as other citizens. en
heal.advisorName Αγγελής, Γεώργιος el
heal.advisorName Aggelis, Georgios en
heal.committeeMemberName Κουτσουμπός, Λεωνίδας el
heal.committeeMemberName Κουτρολίκου, Πέννυ el
heal.committeeMemberName Αλεξάνδρου, Ελένη el
heal.committeeMemberName Γρηγοριάδης, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 66
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα